Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lepší opel, než jsme čekali: první svezení s novou insignií

aktualizováno 
Po letech hranatého tápání ve střední třídě jménem Vectra přichází spása. Nový Opel Insignia míří mezi nejlepší.

Opel Insignia | foto: Opel

Sportovní design, který nenudí, technické novinky, které každý nemá, a zajímavá cena, která konkurenci radost rozhodně neudělá. To jsou zbraně nového Opelu Insignia, jehož kvality ocenilo i 59 evropských novinářů, kteří ho z desítek nových aut nominovali mezi posledních šest finalistů soutěže o nejlepší evropské auto roku.

Stejně jako Ford Mondeo
Takže nejdřív to, co asi každého zajímá nejvíc - cena. Čtyřdveřová insignia s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 115 koní se bude prodávat za 549 900 korun. Praktičtější pětidveřový model se stejným motorem o deset tisíc dráž.

Vývoj Opelu Insignia

Tahle cena je důkazem toho, že cenový boj zuří i u aut střední třídy. Za stejné peníze koupíte třeba Ford Mondeo. Ještě levnější pak bude Renault Laguna. Ještě loni jste na podobná auta potřebovali minimálně o padesát tisíc korun víc. U insignie v základní výbavě dostanete šest airbagů, stabilizační systém ESP, klimatizaci nebo elektricky seřiditelné sedadlo řidiče.
 

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Opel na www.automodul.cz

Tlačítko Sport opravdu funguje
Hodně aut má v interiéru tlačítka, jimiž si volíte nastavení podvozku, schopnost auta akcelerovat nebo brzdit. U některých však rozdíly mezi jednotlivými stupni normální řidič prakticky nerozezná.

Opel Insignia

To jsem popravdě čekal i u insignie. Ale ono je to jinak. Z parkoviště jsem s nejsilnější verzí 4x4 vyjížděl na režimu Tour, ujel jsem asi tři kilometry a pak víceméně z povinnosti zkusil i tlačítko Sport. A ono se najednou něco začalo dít.

Z bílého na agresivně červené se změnilo podsvícení přístrojů v kapličce před řidičem. To je ale maličkost, důležité je, že auto začalo mnohem ochotněji zrychlovat, motor se nechal snáze vytáčet do vysokých otáček a podvozek skutečně ztuhl, aby auto lépe sedělo na silnici.

Opel Insignia

Mezi těmito dvěma tlačítky jsem pak během dne volil ještě mnohokrát. Mít v jednu chvíli auto, které se stará hlavně o pohodlí, a během zlomku sekundy vůz, který se chová hodně sportovně, je velmi příjemné.
 
Svalovec, ale elegantní
Další důležitou věcí u auta je, jak se líbí. U insignie je jisté, že vzhled bude fungovat. Karoserie je dostatečně robustní, ale zároveň sportovní a elegantní. Jak zvenku, tak uvnitř je vidět, že designéři se podle svých slov nechali inspirovat tvarem křídla.

Opel Insignia

Nejvíc je to vidět na prolisu dveří jinak designově čistého boku. Tento tvar mají i diodová světla pro denní svícení, jež mají být poznávacím znakem insignie při pohledu na její masku. Stejná linie se dá najít i na madlech dveří v interiéru. Když už jsme ale za volantem, nejde nezmínit úžasnou lištu, která se táhne od dveří řidiče a spolujezdce přes celou horní část palubní desky. Jednoduché a krásné.

Opel Insignia

Ale ještě zpátky ke světlům. Ta jsou jednou z hlavních věcí, která dělá insignii zajímavou. Když si připlatíte(zatím není stanoveno kolik), dostanete patrně nejmodernější světlomety současnosti. Dokáží totiž pracovat až v devíti režimech natáčení a zvyšování či ubírání intenzity svícení, podle toho, jak jakou jedete rychlostí, jestli jste na dálnici, na běžné silnici nebo ve městě.

Přizpůsobují se i povětrnostním podmínkám. Výsledkem je to, že osvícení silnice a okolí je výborné. Jen pro představu: "Chytrá" světla umí například rozpoznat, kdy mohou spustit dálkové svícení, aniž by je řidič musel přepínat. Jakmile zaregistrují auto v protisměru nebo koncová světla auta před vámi, jejich režim se sám změní na potkávací.
 
Čte značky za vás
Jmenuje se to Opel Eye ("Oplí oko"), je to za příplatek a umí to číst dopravní značky omezující rychlost a zakazující předjíždění. K čemu je to dobré? Zpočátku jsem si říkal, že k ničemu. Ovšem jen do chvíle, než jsem si vzpomněl, jak se mě přítelkyně na silnicích, kde nejezdíme pravidelně (obzvlášť v cizině) ptá, jak rychle se tam může jet.

Opel Insignia

Takhle to po celou dobu omezení vidíte na displeji před sebou. Dalším kouzlem systému Opel Eye je schopnost sledovat čáry na silnici a v případě jejich přejíždění, například když řidič usíná, vydat zvukový signál. Ale upřímně, zrovna tohle už umí i jiná auta.

Insignii bude možné objednat příští měsíc. Fyzicky se první auta objeví na konci ledna. Kdo chce kombík, bude si muset počkat do května.

A jestli bude insignie evropským autem roku? To nevím, ale tipuji, že bude mezi prvními dvěma.

Opel Insignia v číslech 
délka x šířka x výška  (mm) 4 830/1 856/1 498
objem kufru (l) 500/520 (sedan/hatchback)
ZÁKLADNÍ MOTOR čtyřválec 1.6 l
max. výkon (kW/k) 85/115
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9
max. rychlost (km/h) 192
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,6
cena (Kč) 549 900

Klíčkové prvky základní výbavy:
klimatizace, rádio s CD a 7 reproduktory, 6x airbag, ESP, automatické řízení světel, sedadlo řidiče výškově el. nastavitelné, el. ovládaná okna vpředu a zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, palubní PC, chromované rámečky přístrojů, loketní opěrka vpředu, zadní sedadla dělená 60:40, 16" ocelové ráfky, kryty kol, pneumatiky 215/60 R16, přední mlhová světla.

Naftové motory
motory 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI
počet válců 4 4 4
Výkon (kW/koní) 81/110 96/130 118/160
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,1 11,1 9,5
max. rychlost (km/h) 190 205 218
prům. spotřeba (l) 5,8 5,8 5,8

Benzinové motory
motory 1.6 ECOTEC 1.8 ECOTEC 2.0 Turbo
ECOTEC
2.8 V6 Turbo
počet válců 4 4 4 6
výkon (kW/koní) 85/115 103/140 162/220 191/260
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9 11,5 7,6 6,9
max. rychlost (km/h) 192 207 242 250
prům. spotřeba (l) 7,6 7,8 8,9 10,9

Opel Insignia





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.