Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pneumatiky si drží loňské ceny, zlevnily letní micheliny do sněhu

  9:57aktualizováno  9:57
Letní pneumatiky před letošní sezónou zlevnily meziročně o jedno procento. Nejvíc zlevnily gumy od Michelinu, největší zdražení naopak přichystala Sava. Vyplývá to ze statistiky webu Pneumatiky.cz.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. | foto: Michelin

Pláště Michelinu lze proti loňsku pořídit o pět procent levněji a například Pirelli nebo Goodrich zlevnily o více než tři procenta. Zlevňování u Michelinu je součástí agresivnější marketingové strategie. V těchto dnech jde o masivní kampaň na podporu letní pneumatiky s celoroční certifikací - Michelin CrossClimate.

O dvě procenta zlevnily gumy od Kleberu a stejně snížil ceny i Continental. U Continentalu větší zlevňování brzdí investice do procesu výroby i kontroly kvality. „Jeho dezény SportContact 5 nebo PremiumContact 5 se pravidelně umísťují na předních místech všech nezávislých testů. Výraznější pohyb cen proto neočekávám ani v budoucnu,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Minimální pohyb cen nebo naopak zdražení se týká především pneumatik střední třídy. Například české barumky se prodávají za přibližně stejnou cenu jako loni. Ke zdražování sáhli především výrobci levnějších gum. Slovinská Sava svoje letní dezény prodává v průměru o pět procent dráž v porovnání s rokem 2015. Jedním z důvodů může být navýšení marketingových aktivit ve snaze zdůraznit kvalitu proti čínské konkurenci.

Právě značky jako Linglong, Westlake, GT Radial nebo Nankang zatím ani zdaleka nedosahují evropských standardů. Jejich jediným tahákem je cena, na kterou však podle Schwangmaiera někteří čeští řidiči rádi slyší.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. Podle průzkumu až čtvrtina řidičů na léto nepřezouvá a dojíždí zimní pneu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.