Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pneumatiky si drží loňské ceny, zlevnily letní micheliny do sněhu

  9:57aktualizováno  9:57
Letní pneumatiky před letošní sezónou zlevnily meziročně o jedno procento. Nejvíc zlevnily gumy od Michelinu, největší zdražení naopak přichystala Sava. Vyplývá to ze statistiky webu Pneumatiky.cz.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. | foto: Michelin

Pláště Michelinu lze proti loňsku pořídit o pět procent levněji a například Pirelli nebo Goodrich zlevnily o více než tři procenta. Zlevňování u Michelinu je součástí agresivnější marketingové strategie. V těchto dnech jde o masivní kampaň na podporu letní pneumatiky s celoroční certifikací - Michelin CrossClimate.

O dvě procenta zlevnily gumy od Kleberu a stejně snížil ceny i Continental. U Continentalu větší zlevňování brzdí investice do procesu výroby i kontroly kvality. „Jeho dezény SportContact 5 nebo PremiumContact 5 se pravidelně umísťují na předních místech všech nezávislých testů. Výraznější pohyb cen proto neočekávám ani v budoucnu,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Minimální pohyb cen nebo naopak zdražení se týká především pneumatik střední třídy. Například české barumky se prodávají za přibližně stejnou cenu jako loni. Ke zdražování sáhli především výrobci levnějších gum. Slovinská Sava svoje letní dezény prodává v průměru o pět procent dráž v porovnání s rokem 2015. Jedním z důvodů může být navýšení marketingových aktivit ve snaze zdůraznit kvalitu proti čínské konkurenci.

Právě značky jako Linglong, Westlake, GT Radial nebo Nankang zatím ani zdaleka nedosahují evropských standardů. Jejich jediným tahákem je cena, na kterou však podle Schwangmaiera někteří čeští řidiči rádi slyší.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. Podle průzkumu až čtvrtina řidičů na léto nepřezouvá a dojíždí zimní pneu.

Autoři: ,




Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.