Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levný servis někdy stačí

aktualizováno 
-
Ačkoliv pojišťovny mnohdy velmi vehementně doporučují opravu vozidla ve značkovém servisu, měl by majitel nezaviněně poničeného automobilu či motocyklu důkladně zvážit, zda rady uposlechne. Při náhradě škody z povinného ručení viníka nehody totiž pojišťovny nejsou zdaleka tak velkorysé jako v případě havarijně pojištěných vozidel, a zejména majitelé starších aut či motorek jsou často nepříjemně překvapeni výší částky, kterou jim pojišťovny strhnou za amortizaci vozidla. "Novější automobil doporučuji svěřit k opravě do značkového servisu a od pojišťovny žádat proplacení faktury za opravu," radí Milan Hosák, vedoucí znalecké a expertizní skupiny DEKRA Ústavu silniční a městské dopravy v Praze. "Zato pro starší vozidlo je vhodnější levný neznačkový servis, případně svépomoc, a náhrada škody podle rozpočtu stanoveného nezávislou expertizou." Téma ilustruje skutečný případ z minulých týdnů: Bez viny majitele byl při dopravní nehodě poškozen na zadní části osobní automobil Audi z roku 1990. Pojišťovna trvala - snad kvůli jednoduššímu účtování a možná proto, aby motorista na události nevydělal - na opravě ve značkovém servisu, který za práci účtoval zhruba 50 tisíc korun. Vzhledem ke stáří a amortizaci vozidla pak pojišťovna snížila odškodnění na 50 procent, tedy na 25 tisíc korun. Řidič, který na karambolu neměl nejmenší podíl, tak musel sám zaplatit rovněž 25 tisíc korun. Svého se sice může domáhat v občanskoprávním sporu, ovšem určitě se nedočká hned, dočká-li se vůbec. Kdyby ovšem trval na finančním odškodnění podle nezávislé expertizy, na což měl právo, mohl využít služeb levnějšího neznačkového servisu či svépomoci. S největší pravděpodobností by měl ztráty menší. "Obavy pojišťoven, že poškozený na pojistné události vydělá, když mu auto někdo opraví levněji než značkový servis, jsou iluzorní," upozorňuje Milan Hosák. "To, co ušetří na faktuře ve značkovém servisu, tratí na kvalitě opravy a následné životnosti vozidla."
Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW X5 3.0 XD 4x4 173 kW CZ
BMW X5 3.0 XD 4x4 173 kW CZ

r.v. 2008, naj. 180 025 km, diesel
359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.