Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levným autům patří budoucnost, navrch má zatím dacia

  12:00aktualizováno  12:00
V Indii se právě představuje Tata Nano s cenovkou pod hranicí 50 tisíc korun, Škoda připravuje levnější a jednodušší verzi Fabie, Renault slaví úspěchy s levnou a přitom docela prostornou Dacií Logan.

Dacia Logan MCV | foto: Dacia

Zatímco zavedené automobilové trhy bohaté západní Evropy, Severní Ameriky a Japonska v nejbližší době nezaznamenají nárůst prodejů nových aut, rostoucí ekonomiky zaplaví automobily.

Předpovídá to studie Centra pro automobilový výzkum se sídlem ve Spojených státech amerických.

Počty jsou jednoduché. Tři nejbohatší světové regiony nacházejí stále stejný počet zákazníků pro nová auta a nic se na tom nezmění ani v budoucnu.

V roce 2002 se na severoamerickém kontinentě, v Japonsku a západní části Evropy prodalo 38 milionů nových aut. Loni to bylo asi 37 milionů a v roce 2020 by se mělo podle tvůrců studie prodat v nejbohatších zemích ke 39 milionům aut ročně.

Zcela jinak se prodeje vozů vyvíjejí na trzích, které se chlubí ekonomickým růstem.

Jestliže se v roce 2000 prodalo v zemích jako je Indie, Čína, východní Evropa nebo Latinská Amerika dohromady 10 milionů aut, loni už to byl dvojnásobek.

A v roce 2020 už tyto chudší, ale rychle se rozvíjející regiony spolknou až 36 milionů aut. Tvrdí to studie Centra pro automobilový výzkum.

Přesto ještě nějakou dobu zůstanou jejich obyvatelé chudší. Největší zájem se v těchto zemích očekává o auta v cenách od dvou do sedmi tisíc dolarů. To je do 130 tisíc korun.

Nelze se proto divit, když se automobilky začínají předhánět v tom, která nabídne levnější auto. Chudší země, jejichž občané na auto nebyli schopni dlouho našetřit, najednou peníze pro levný vůz získávají.

Autor studie, kterým je Ferdinand Dudenhöffer, považuje za největší úspěch mezi levnými auty spuštění výroby Dacie Logan. Odhaduje, že v roce 2010 se ročně prodá milion těchto vozů.

Auto rumunské značky, již vlastní Renault, označuje Ferdinand Dudenhöffer za největší úspěch v dějinách automobilů.

Podle něj má dacia náskok také ve srovnání s různě "odtučněnými" či na výbavě ochuzenými vozy, jak to plánuje Škoda s Fabií.

Důvodem je skutečnost, že lidé v rostoucích ekonomikách chtějí za své peníze prostorný vůz, a v tomto ohledu Dacia Logan nad levnou Škodou Fabia vítězí.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.