Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus IS 250C: království klidu a ticha

  11:00aktualizováno  11:00
Ztratíte v něm nutkání závodit. Plujete si krajinou, šest válců pod kapotou se převaluje a i na dálnici si ve stotřicítce popovídáte se spolujezdcem. Na český trh dorazil další kabriolet se skládací střechou. Protože patří do stáje Lexusu, je samozřejmé, že míří do vyšších sfér. Ten nejzákladnější vyjde na 1,3 milionu.

První zájemci si ho už objednali jen podle obrázku. Ti stihnou ještě alespoň závěr letošní kabrioletí sezony. Nejčerstvější lexus v nabídce ale nabídne nezměněné pohodlí, i když má slunce volno. Lexus IS250C má totiž plechovou střechu.

Může se hodit

Velký výběr luxusních
i romantických kabrioletů www.automodul.cz 
Jen pár kliknutí od vysněného vozu.

Z původního sedanu IS si kabriolet ponechal jen kapotu, světla, kliky dveří a zpětná zrcátka. Všechny ostatní panely karoserie byly přepracovány tak, aby lépe ladily s hliníkovou skládací střechou. Třeba dvojice dveří se protáhla o 30 centimetrů.

Lexus IS 250C

Střeše stačí 20 sekund ke složení do kufru. Složitý mechanismus, který několika elegantními pohyby udělá z kupátka kabriolet, sestává ze tří panelů a čtyř ramen. Všechno to ovládá 15 malých elektromotorů a 37 různých čidel.

Když je střecha natažená, odveze střechyprosté "ISo" až 420 litrů nákladu. Když ji složíte, vejde se tam jen 165 litrů, golfisté si to představí: je tam místo akorát pro jeden golfový vak.

Dovnitř se čtyři cestující opravdu vejdou. Urostlí by měli být ale raději jen dva a střízlíky je lepší posadit vzad (zadní sedadla byla oproti sedanu IS posunuta o 30 mm). Pro nohy je místo v obou řadách, což nebývá pravidlem ani u větší konkurence. Spíše než s místem pro nohy mají čahouni problém, kam dát hlavu, když se jede s nataženou střechou. Až moc blízko hlavy má svažující se bok střechy i podměrečný řidič.

Za zadními opěrkami jsou ochranné oblouky, konstruktéři se i z estetických důvodů rozhodli nechat je tam napevno. Dnes jsou totiž obvyklejší vystřelovací, schované za zády posádky.

Elektromotorků ráj

Dozadu se dostanete po sklopení předních sedadel. Buď to jde mechanicky pomocí páčky na vnitřním boku opěradla, nebo vám pomůžou elektromotorky. Stačí zmáčknout čudlík, přední sedadlo se automaticky posune vpřed a opěradlo se sklopí k volantu. Nastoupíte, zmáčknete podruhé a elektromotorky sedadlo opět vrátí do původní polohy.

Lexus IS 250C

Přepracovával se také systém klimatizace. Pro jízdu s uloženou střechou přibyla automatická regulace intenzity proudění vzduchu, když se jede "nahoře bez", a ještě ji zesiluje podle rychlosti jízdy. Elektronika zohledňuje při přenastavování klimatizování třeba intenzitu slunečního záření. Kromě vyhřívání dostala přední kůží čalouněná sedadla také odvětrávání.

Zda jedete se střechou nebo bez, zohledňuje i audiosoustava, která má v základní konfiguraci 8 reproduktorů.

Klid a pohoda

Jízda v kabrioletu povětšinou neznamená pokořování rychlostních limitů a jízdu na hraně fyzikálních zákonů. A pro klidnou plavbu krajinou je otevřené "ISo" připravené dobře. Jízda s otevřenou střechou je téměř bezhlučná, až do přibližně stokilometrové rychlosti o motoru nevíte vůbec a ve vyšších rychlostech vám dává šestiválec svou přítomnost na vědomí jemným vrčením.

Pochvalu zaslouží propracovaná aerodynamika. Pokud není řidič tak dlouhý, že by čouhal přes přední sklo, je velmi dobře chráněný před větrem. Když si vytáhnete boční okna, můžete se spolujezdcem nerušeně konverzovat, hluk ani vítr vás při tom rušit nebudou ani při vyšších rychlostech.

Oproti uzavřenému sedanu přibyly kabrioletu výztuhy a tlumící materiály. Metrák hmotnosti navíc v porovnání se sedanem při vymetání zatáček možná trochu pocítíte. Kabriu se do nich chce možná s trošku menším nadšením. Dvouapůllitrovému šestiválci pod kapotou, který je jediný v nabídce, to je jedno. Lineárně táhne s nezměněným elánem.

Lexus IS 250C

Zážehový přímovstřikový šestiválec s řetězovým rozvodem a 24 ventily má výkon 153 kW (208 k). Oteřené "ISo" s ním akceleruje z 0 na stovku 9 sekund a nejrychleji frčí 210 km/h. V kombinovaném provozu má vystačit s 9,3 l/100 km benzinu.

K mání je pouze s automatickou převodovkou, ta se ale ke klidné povaze otevřeného lexusu hodí skvěle. Řadí inteligentně a rychle, a když se rozhodnete pro manuální volbu převodů ovladači uchycenými na volantu, je i vcelku poslušná.

Lexus IS 250C

All inclusive

V základní nabídce za 1 289 000 jsou kromě všech elektronických hlídačů střežících bezpečí posádky doplněných o airbagy (i kolenní) také parkovací senzory, handsfree s Bluetooth, tempomat, klimatizace, kožené čalounění a dokonce i elektricky nastavitelný volant. Z toho, co běžně rozmazlený řidič vyžaduje, chybí jen xenonová světla. Ta jsou ve vyšším stupni výbavy, který je o necelých 100 tisíc dražší. Za 110tisícový příplatek vám přidají paket s multimediálním a navigačním systémem a za přednárazový bezpečnostní systém s adaptivním tempomatem připlatíte 85 tisíc.

Lexus IS 250C v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4635 x 1800 x 1415 x 2730
pohotovostní hmotnost (kg) 1730
pneumatiky 225/40 R18
objem kufru (natažená/složená střecha) (l) 420/165
motor V6/24 přímé vstřikování, VVT-i
objem (ccm) 2500
max. výkon (kW/k) 153/208
max. točivý moment (Nm) 252
převodovka šestistupňová automatická
max. rychlost (km/h) 210
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 9,3
základní cena (Kč) 1 289 000





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.