Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus LF-A Roadster: třístovkou bez střechy

aktualizováno 
Do té nejlepší společnosti pětisetkoňových sporťáků se nečekaně přidal i Lexus. Marketingová poučka totiž praví, že každá prémiová značka by měla nabízet i něco nádherného, pekelně rychlého a tuhého. A tak se zrodil Lexus LF-A.

Lexus LF-A Roadster | foto: Lexus

Uměle vzniklá luxusní odnož japonské Toyoty začala vyrábět auta až koncem osmdesátých let 20. století a více než deset let se prosazovala jako výrobce nevzrušujících, ale absolutně luxusních aut, přesně v souladu se svým názvem.

V novém tisíciletí rychle rostoucí prestiž značky hledala další skuliny do srdcí bohatých klientů, a proto začal Lexus nejdřív s pohodlnými kabriolety SC a pak začal vystavovat stále sportovnější studie, které vyvrcholily konceptem LF-A, vystaveným v Detroitu před třemi lety.

Nekompromisně tvarované kupé s desetiválcem 4,8 l o udávaném výkonu 411 kW publiku doslova učarovalo a v roce 2007 se Lexus tamtéž pochlubil již s dovyvinutým předsériovým vozem, který se začne vyrábět koncem roku 2008.

Výkon sice bude zřejmě trochu nižší, ovšem k atakování třistadvacítky to stačit bude a k prohánění moden, gallard, carrer a Nissanů GT-R jakbysmet.

Aby natěšení fanoušci měli o čem přemýšlet, rok po premiéře předsériového kupé se nyní v Detroitu odhaluje i otevřený roadster.

Stejně jako základní kupé byl sestaven z hliníku a karbonu, samozřejmě s patřičnými úpravami skeletu.

Základní koncepce transaxle s centrální nosnou rourou, známá již z Alfy Romeo a všech porsche a ferrari s klasickou koncepcí, zajišťuje stálou polohu hnacího agregátu vůči zadní nápravě a díky převodovce vzadu se stará o optimální rozložení hmotnosti a zátěž jednotlivých kol.

Kvůli aerodynamické optimalizaci se dozadu k náběrům vzduchu přestěhovaly i chladiče.

Dvacetipalcová kola o rozměrech 265/35 a 305/30 jsou brzděna vrtanými kotouči o průměru 360 a 345 milimetrů, vpředu šesti a vzadu čtyřpístkovými třmeny.

Vnější rozměry 4,46 x 1,895 x 1,219 m a rozvor 2,606 m se příliš neliší od předsériového kupé. Podobná je i očekávaná nejvyšší rychlost cca 320 km/h.

Udávané očekávané parametry lehce překonávají například Lamborghini Gallardo Spyder, ale na definitivní závěry je ještě brzy.

Prestižní model s očekávanou startovní cenou kolem 170 tisíc amerických dolarů je samozřejmě primárně určen pro bohatý americký a perspektivní asijský trh.

Jestli se tedy u nás v Evropě vůbec dočkáme, není v této chvíli není vůbec jisté. Evropský trh totiž pro globální automobilky už není tak zajímavý jako donedávna...

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.