Uměle vzniklá luxusní odnož japonské Toyoty začala vyrábět auta až koncem osmdesátých let 20. století a více než deset let se prosazovala jako výrobce nevzrušujících, ale absolutně luxusních aut, přesně v souladu se svým názvem.
V novém tisíciletí rychle rostoucí prestiž značky hledala další skuliny do srdcí bohatých klientů, a proto začal Lexus nejdřív s pohodlnými kabriolety SC a pak začal vystavovat stále sportovnější studie, které vyvrcholily konceptem LF-A, vystaveným v Detroitu před třemi lety.
Nekompromisně tvarované kupé s desetiválcem 4,8 l o udávaném výkonu 411 kW publiku doslova učarovalo a v roce 2007 se Lexus tamtéž pochlubil již s dovyvinutým předsériovým vozem, který se začne vyrábět koncem roku 2008.
Výkon sice bude zřejmě trochu nižší, ovšem k atakování třistadvacítky to stačit bude a k prohánění moden, gallard, carrer a Nissanů GT-R jakbysmet.
Aby natěšení fanoušci měli o čem přemýšlet, rok po premiéře předsériového kupé se nyní v Detroitu odhaluje i otevřený roadster.
Stejně jako základní kupé byl sestaven z hliníku a karbonu, samozřejmě s patřičnými úpravami skeletu.
Základní koncepce transaxle s centrální nosnou rourou, známá již z Alfy Romeo a všech porsche a ferrari s klasickou koncepcí, zajišťuje stálou polohu hnacího agregátu vůči zadní nápravě a díky převodovce vzadu se stará o optimální rozložení hmotnosti a zátěž jednotlivých kol.
Kvůli aerodynamické optimalizaci se dozadu k náběrům vzduchu přestěhovaly i chladiče.
Dvacetipalcová kola o rozměrech 265/35 a 305/30 jsou brzděna vrtanými kotouči o průměru 360 a 345 milimetrů, vpředu šesti a vzadu čtyřpístkovými třmeny.
Vnější rozměry 4,46 x 1,895 x 1,219 m a rozvor 2,606 m se příliš neliší od předsériového kupé. Podobná je i očekávaná nejvyšší rychlost cca 320 km/h.
Udávané očekávané parametry lehce překonávají například Lamborghini Gallardo Spyder, ale na definitivní závěry je ještě brzy.
Prestižní model s očekávanou startovní cenou kolem 170 tisíc amerických dolarů je samozřejmě primárně určen pro bohatý americký a perspektivní asijský trh.
Jestli se tedy u nás v Evropě vůbec dočkáme, není v této chvíli není vůbec jisté. Evropský trh totiž pro globální automobilky už není tak zajímavý jako donedávna...