Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus představil vizi dobrodruha do města. Navrhl ho Čech Jaromír Čech

  16:59aktualizováno  16:59
Lexus se jako luxusní divize Toyoty zatím zaměřoval na vozy vyšších kategorií, ale s konceptem LF-SA nakoukl do segmentu malých městských vozů. V duchu doby nemohou chybět náznaky vozů kategorie SUV.

Lexus LF-SA | foto: Lexus

Zatím nejníže postaveným Lexusem je model CT200h. Nový koncept je ukázkou, že japonský výrobce luxusních vozů plánuje do budoucna rozšiřovat nabídku i směrem dolů. Vize LF-SA je totiž nejen na poměry Lexusu opravdu malé auto.

Fotogalerie

S rozměry 3 400 × 1 700 × 1 430 milimetrů je koncept Lexusu menší než nejmenší škodovka, v Bratislavě vyráběné Citigo. Lexus sám jméno nového konceptu vysvětluje jako Lexus Future – Small Adventurer, tedy v překladu Budoucnost Lexusu - Malý dobrodruh.

Design nového vozu přebírá všechny atributy japonské luxusní značky, nechybí tedy mohutná maska chladiče s unikátním designem. Dalo vy se říci, že ztvárnění konceptu je kubistické, a tak na karoserii najdeme řadu zlomů a rovných čar.

Po vzoru SUV řady NX má koncept mírně naznačené terénní ambice. k tomu přispívají obrovská kola, opět s unikátním designem. Zajímavostí je, že na vzhledu konceptu se podílel český designér Jaromír Čech. Ten už má na svědomí řadu vozů koncernu Toyota. Dílem Čecha je design interiéru, Francouz Laurent Bouzigue se podepsal pod exteriér.

Jak už to u konceptů bývá, interiér je ještě divočejší než exteriér. Do případné sériové výroby se tedy určitě nedostane. Zaujme barevně odlišné sedadlo řidiče, stejně jako futuristická přístrojová deska s průhledovým head-up displejem. Sedačka řidiče je napevno přimontovaná k podlaze, podle potřeby se nastavují pedály a volant.

Ohledně techniky nezveřejnil Lexus žádné detaily. Očekávat bude možné pro značku obligátní hybridní ústrojí pohonu. Vzhledem k rozměrům lze těžko počítat s pohonem všech kol. Ovšem zadní kola mohou být na rozdíl od předních poháněna právě elektromotory. Tedy uvidíme.

Koncepty Lexusu se většinou dostávají do výroby, ovšem v poněkud uhlazenější podobě. V blízké budoucnosti se tak můžeme těšit na malý městský lexus. S podobně originálním vozem iQ ovšem mateřská Toyota pohořela.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.