Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jediný kus vzácného Lexusu LFA v Česku

aktualizováno 
Lexus LFA je jedno z nejvíce vzrušujících japonských aut posledního desetiletí. Jeden z pěti set vyrobených kousků je k vidění v Praze, minimálně dokud neskončí zima.

Lexus LFA | foto: Lukáš Hron

Každý narozeninový mejdan něco stojí. Ten ke dvacetinám Lexusu se prodražil pořádně. LFA si japonská značka patřící pod křídla Toyoty dala ke dvacátému výročí v roce 2009. Několikrát odsunutý a přepracovávaný projekt, který začal v roce 2000, stál obrovské peníze. Lexus to nikdy oficiálně nepřizná, ale hlasy ze zákulisí říkají, že na každém autě prodělal Lexus dvacet milionů korun. Cena LFA byla v přepočtu asi deset milionů.

Lexus LFA
Lexus LFA

Přímo pro tenhle supersport vytvořili v Londýně speciální prodejnu, kam miliardáři jezdili LFA objednávat. Poslední z pětisetkusové série vyrobili 14. prosince loňského roku.

Jediný kus v ČR

Bílá japonská střela s výkonem 560 koní bude přibližně do konce března k vidění v Praze. Ve smíchovské prodejně Lexusu je vystavené jediné LFA v ČR.

Kus s pořadovým číslem 310 vystavený v pražském autosalonu patří podle informací iDNES.cz vlastníkovi developerské firmy ze severu Čech.

Lexus LFA

Má najeto asi 3000 km a krátce po koupi s ním majitel jel na dovolenou do Chorvatska.

Fotogalerie

Auto bude magnetem obchodu s lexusy do doby, než bude hezky a bude moci opět vyjet. Teď jsou klíčky od LFA schované v trezoru. Jako jedni z mála jsme mohli nahlédnout do interiéru čalouněného rudou kůži.

Pro zajímavost: nová kapota stojí kolem půl milionu a dveře bez vnitřního čalounění osm set tisíc.

Ručka otáčkoměru by nestíhala

Supersport postavený z velké části z uhlíkových vláken se umí rozjet až někam k 320kilometrové rychlosti.

Desetiválcový motor se nechá vytočit až k devíti tisícům otáček za minutu.

Z minimálních otáček se do červeného pole otáčkoměru motor vytočí za neuvěřitelných 0,6 sekundy, udávají motoráři Lexusu. Ručka otáčkoměru musí být digitální, klasická by to prý nestíhala.



Témata: Lexus, Toyota


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.