Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jediný kus vzácného Lexusu LFA v Česku

aktualizováno 
Lexus LFA je jedno z nejvíce vzrušujících japonských aut posledního desetiletí. Jeden z pěti set vyrobených kousků je k vidění v Praze, minimálně dokud neskončí zima.

Lexus LFA | foto: Lukáš Hron

Každý narozeninový mejdan něco stojí. Ten ke dvacetinám Lexusu se prodražil pořádně. LFA si japonská značka patřící pod křídla Toyoty dala ke dvacátému výročí v roce 2009. Několikrát odsunutý a přepracovávaný projekt, který začal v roce 2000, stál obrovské peníze. Lexus to nikdy oficiálně nepřizná, ale hlasy ze zákulisí říkají, že na každém autě prodělal Lexus dvacet milionů korun. Cena LFA byla v přepočtu asi deset milionů.

Lexus LFA
Lexus LFA

Přímo pro tenhle supersport vytvořili v Londýně speciální prodejnu, kam miliardáři jezdili LFA objednávat. Poslední z pětisetkusové série vyrobili 14. prosince loňského roku.

Jediný kus v ČR

Bílá japonská střela s výkonem 560 koní bude přibližně do konce března k vidění v Praze. Ve smíchovské prodejně Lexusu je vystavené jediné LFA v ČR.

Kus s pořadovým číslem 310 vystavený v pražském autosalonu patří podle informací iDNES.cz vlastníkovi developerské firmy ze severu Čech.

Lexus LFA

Má najeto asi 3000 km a krátce po koupi s ním majitel jel na dovolenou do Chorvatska.

Fotogalerie

Auto bude magnetem obchodu s lexusy do doby, než bude hezky a bude moci opět vyjet. Teď jsou klíčky od LFA schované v trezoru. Jako jedni z mála jsme mohli nahlédnout do interiéru čalouněného rudou kůži.

Pro zajímavost: nová kapota stojí kolem půl milionu a dveře bez vnitřního čalounění osm set tisíc.

Ručka otáčkoměru by nestíhala

Supersport postavený z velké části z uhlíkových vláken se umí rozjet až někam k 320kilometrové rychlosti.

Desetiválcový motor se nechá vytočit až k devíti tisícům otáček za minutu.

Z minimálních otáček se do červeného pole otáčkoměru motor vytočí za neuvěřitelných 0,6 sekundy, udávají motoráři Lexusu. Ručka otáčkoměru musí být digitální, klasická by to prý nestíhala.



Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.