Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkohubý Lexus nakonec ústa trochu přivřel, ale stejně ho nepřehlédnete

aktualizováno 
Od loňského podzimu Lexus ukazoval na autosalonech středně velké SUV s označením LF-NX. Auto budilo pozornost obří přední maskou jako z náklaďáku a ostrými až futuristickými liniemi. Nyní automobilka ukázala produkční verzi. Je na ní dobře vidět, jak se koncept mění v reálné auto.

Lexus NX 300h | foto: Lexus

SUV do světa vyrazí pod zkráceným označením Lexus NX. V prodeji bude po celém světě, ale hlavní odbyt čeká japonská automobilka tradičně na severoamerickém trhu. Zatím Lexus zveřejnil fotografie a ty nejzákladnější technické informace. Výstavní premiéru bude mít novinka za pár dnů na autosalonu v Pekingu, který začíná 20. dubna.

Fotogalerie

Původní koncept LF-NX byl zcela nepřehlédnutelný (více zde). Prohnutá maska s rozměry mřížoví z nákladního auta těžko hledala konkurenci. Ostré rysy konceptu pak připomínaly auto z nějakého futuristického sci-fi filmu. Realita produkčního Lexusu NX je však o poznání uhlazenější. Při podrobném studiu je dobře vidět, jak stačí některé divoké křivky lehce obrousit a z výstředního konceptu se stane produkční automobil.

To však neznamená, že by Lexus NX do výroby zamířil jako nudné auto. Z konceptu si vzal skoro všechno, jen to designéři a konstruktéři umně zamaskovali. Přední maska se zmenšila, přesto bude patřit mezi největší v automobilovém světě. Zůstaly i mnohé dramatické křivky karoserie, ale jsou zaoblenější. Celek působí dynamickým dojmem, na japonského výrobce je to v dobrém slova smyslu odvaz.

Může se hodit

Hledáte nové auto a lexus je pro vás tím pravým? Vyberte si z naší nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Srovnání konceptu a produkčního auta dobře ukazuje, jak to v automobilovém designu chodí a jaké detaily udělají z auta futuristický stroj a obráceně, co se snese u konceptu, a jak to musí vypadat u aut pro zákazníky. V případě naší dvojice to jsou zvětšená zpětná zrcátka a přední světla, zaoblené křivky na vstupních otvorech vzduchu v přední masce nebo zaoblenější blatníky a méně agresivní křivky prahů. Výrobce představil vedle hybridního provedení i sportovnější variantu F Sport, která je logicky konceptu o něco blíže.

Lexus NX 300h

O technice toho zatím Lexus mnoho neprozradil. Auto vychází z koncernového příbuzného Toyoty RA, ale míru sdílení jednotlivých dílů zatím neznáme.

V každém případě bude Lexus NX v základním provedení klasickým městským SUV, bude mít totiž jen pohon předních kol. Za pohon všech kol se bude připlácet, respektive by měl být standardem u varianty F Sport. Pravděpodobně však bude záležet na regionu, všude ve světě nemusí být situace stejná.

Pod přední kapotu bude Lexus dodávat tři pohonné jednotky. Na mnoha trzích bude nejčastější volbou hybridní verze značená jako 300h, která kombinuje atmosferický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 164 kW (223 koní), samostatně má spalovací motor výkon 133 kW, elektromotor pak 103 kW.

Lexus NX 300h

Další dvě jednotky budou mít pod kapotou dvoulitrový čtyřválec. Základní v atmosférické verzi, výkonnější model bude mít přeplňovaný motor. Označení této verze bude 200t. Výkony těchto jednotek zatím výrobce neuvádí.

Výbava auta bude bohatá, jak je u značky obvyklé. NX nabídne průhledový (head-up) displej, hlídače jízdy v pruzích a hlídače mrtvých úhlů ve zpětných zrcátkách. V nabídce bude i adaptivní tempomat.

Uvnitř kabiny najdeme převážně čisté křivky, interiér se designérům povedl. Podle výbavy se bude měnit jeho barva a potahy sedadel. V nabídce bude vyloženě luxusní interiér, stejně jako sportovní pro verzi F Sport. Středový tunel je oproti konkurenci nezvykle posetý ovládacími prvky, Lexus totiž stále odolává dotykovým displejům, a tak se systémy auta ovládají postaru. Zajímavostí je příplatková funkce bezdrátového dobíjení mobilů. K tomu je ovšem potřeba mít smartphone, který to podporuje.

Na detaily o dostupnosti, ceně i variantách, které zamíří na konkrétní trhy, si musíme ještě počkat. Velmi pravděpodobně je Lexus zveřejní s výstavní premiérou v Pekingu za pár dnů.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.