Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonská střela. Osmiválcový Lexus RC F bude mít karbonovou kapotáž

aktualizováno 
Lexus chce hrát první ligu. A nové kupé RC v nejsilnějším provedení F má k hvězdné kariéře slušně nakročeno. Výrobce auto po postupném odhalování ukázal na autosalonu v Ženevě a přidal civilnější verzi F Sport.

Lexus RC F | foto: Lexus

Základní kupé RC už Lexus – luxusní divize Toyoty – představil loni na podzim na autosalonu v Tokiu (více zde). Nejprve na autosalonu v americkém Detroitu a nyní v Ženevě se výrobce pochlubil top verzí RC F s osmiválcem pod kapotou. Pro běžné zákazníky pak bude důležitější model RC F Sport s podstatně slabším šestiválcem pod kapotou.

Fotogalerie

Nejsilnější RC F pohání pětilitrový osmiválec. Maximální výkon je zatím jen naznačený, prý překonává hodnotu 330 kW, ale zcela přesnou hodnotu zatím Lexus neprozradil. To samé platí i maximu točivého momentu, opět to má být více než 520 Nm. Stovku auto zvládne rychleji než za 4,8 sekundy a maximální rychlost je 270 kilometrů za hodinu. A u oné maximální rychlosti není jasné, jestli je opravdovým maximem, nebo za ní může omezovač.

Může se hodit

Také chcete jezdit lexusem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Lexus zatím většinu parametrů dává do srovnání s výkony ostrého sedanu IS F. Právě on má stovku za 4,8 sekundy. Stejně novinku srovnává výrobce s IS F i v případě spotřeby, kde ale RC F má být hospodárnější. Kolik přesně spálí benzínu není známo, ale má to být méně než 11,5 litru v kombinovaném provozu. Což je právě spotřeba sedanu IS F.

Lexus RC F

Agresivně vyhlížející kupé má poháněnou zadní nápravu pomocí osmistupňového automatu Sports Direct Shift. Na zadní nápravě je aktivní diferenciál s třemi přednastavenými režimy.

Vedle standardní verze bude k dispozici i příplatkový karbonový program. V jeho rámci si zákazníci budou moci objednat odlehčenou karbonovou střechu, zadní výsuvný spoiler (automaticky se vysune při rychlosti nad 80 kilometrů za hodinu) a přední kapotu. Opět ale není jasné, jestli si zákazník bude moci vybrat, které karbonové díly bude na svém RC F chtít a nebo bude v prodeji jen kompletní paket všech uvedených dílů. Z karbonu pak mohou být vyrobené i některé detaily interieru.

Lexus RC F

Velmi zajímavý bude u novinky přístrojový štít. Ten kombinuje virtuální digitální otáčkoměr, což je ale ve skutečnosti jen ohraničená část velkého displeje. Sekunduje mu vpravo umístěný výrazně menší rychloměr, který je ale analogový. Digitální část přístrojového štítu včetně grafiky se může poměrně výrazně měnit podle jízdního režimu nebo přání řidiče.

K dispozici jsou v běžných autech neobvyklé funkce stopek s mezičasem pro řádění na okruhu nebo detailní informace o práci diferenciálu. Displej umí zobrazit teplotu provozních kapalin ale také třeba přetížení. Tyto informace se zobrazují v levé části displeje vedle digitálního otáčkoměru. I ten dokáže měnit grafiku a má třeba zarážku, která ukazuje poslední nejvyšší dosažené otáčky.

Civilnější RC F Sport si bude muset vystačit s šestiválcem do V a s výkonem 225 kW. Výkon přenáší na zadní kola osmistupňový automat. Z technických vychytávek můžeme zmínit adaptivní tlumiče (AVS) a systém dynamického řízení (LDH). V interiéru se zákazníci mohou těšit na perforovanou kůži na volantu a řadící páce, na kontrastní prošití potahů sedadel a exkluzivní interiér v provedení Rioja Red.

Pro závodníky pak v Ženevě Lexus ukázal okruhovou verzi RC F GT3 Racing. Auto zcela jasně vizuálně upravené pro ostré sportovní využití se může spolehnout na výkon přes 397 kW, ani zde není Lexus zcela konkrétní. Poskytuje ho opět osmiválec jako u základního RC F.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Subaru XV 2,0D Comfort
Subaru XV 2,0D Comfort

r.v. 2015, naj. 18 000 km, diesel
499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.