Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonská střela. Osmiválcový Lexus RC F bude mít karbonovou kapotáž

aktualizováno 
Lexus chce hrát první ligu. A nové kupé RC v nejsilnějším provedení F má k hvězdné kariéře slušně nakročeno. Výrobce auto po postupném odhalování ukázal na autosalonu v Ženevě a přidal civilnější verzi F Sport.

Lexus RC F | foto: Lexus

Základní kupé RC už Lexus – luxusní divize Toyoty – představil loni na podzim na autosalonu v Tokiu (více zde). Nejprve na autosalonu v americkém Detroitu a nyní v Ženevě se výrobce pochlubil top verzí RC F s osmiválcem pod kapotou. Pro běžné zákazníky pak bude důležitější model RC F Sport s podstatně slabším šestiválcem pod kapotou.

Fotogalerie

Nejsilnější RC F pohání pětilitrový osmiválec. Maximální výkon je zatím jen naznačený, prý překonává hodnotu 330 kW, ale zcela přesnou hodnotu zatím Lexus neprozradil. To samé platí i maximu točivého momentu, opět to má být více než 520 Nm. Stovku auto zvládne rychleji než za 4,8 sekundy a maximální rychlost je 270 kilometrů za hodinu. A u oné maximální rychlosti není jasné, jestli je opravdovým maximem, nebo za ní může omezovač.

Může se hodit

Také chcete jezdit lexusem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Lexus zatím většinu parametrů dává do srovnání s výkony ostrého sedanu IS F. Právě on má stovku za 4,8 sekundy. Stejně novinku srovnává výrobce s IS F i v případě spotřeby, kde ale RC F má být hospodárnější. Kolik přesně spálí benzínu není známo, ale má to být méně než 11,5 litru v kombinovaném provozu. Což je právě spotřeba sedanu IS F.

Lexus RC F

Agresivně vyhlížející kupé má poháněnou zadní nápravu pomocí osmistupňového automatu Sports Direct Shift. Na zadní nápravě je aktivní diferenciál s třemi přednastavenými režimy.

Vedle standardní verze bude k dispozici i příplatkový karbonový program. V jeho rámci si zákazníci budou moci objednat odlehčenou karbonovou střechu, zadní výsuvný spoiler (automaticky se vysune při rychlosti nad 80 kilometrů za hodinu) a přední kapotu. Opět ale není jasné, jestli si zákazník bude moci vybrat, které karbonové díly bude na svém RC F chtít a nebo bude v prodeji jen kompletní paket všech uvedených dílů. Z karbonu pak mohou být vyrobené i některé detaily interieru.

Lexus RC F

Velmi zajímavý bude u novinky přístrojový štít. Ten kombinuje virtuální digitální otáčkoměr, což je ale ve skutečnosti jen ohraničená část velkého displeje. Sekunduje mu vpravo umístěný výrazně menší rychloměr, který je ale analogový. Digitální část přístrojového štítu včetně grafiky se může poměrně výrazně měnit podle jízdního režimu nebo přání řidiče.

K dispozici jsou v běžných autech neobvyklé funkce stopek s mezičasem pro řádění na okruhu nebo detailní informace o práci diferenciálu. Displej umí zobrazit teplotu provozních kapalin ale také třeba přetížení. Tyto informace se zobrazují v levé části displeje vedle digitálního otáčkoměru. I ten dokáže měnit grafiku a má třeba zarážku, která ukazuje poslední nejvyšší dosažené otáčky.

Civilnější RC F Sport si bude muset vystačit s šestiválcem do V a s výkonem 225 kW. Výkon přenáší na zadní kola osmistupňový automat. Z technických vychytávek můžeme zmínit adaptivní tlumiče (AVS) a systém dynamického řízení (LDH). V interiéru se zákazníci mohou těšit na perforovanou kůži na volantu a řadící páce, na kontrastní prošití potahů sedadel a exkluzivní interiér v provedení Rioja Red.

Pro závodníky pak v Ženevě Lexus ukázal okruhovou verzi RC F GT3 Racing. Auto zcela jasně vizuálně upravené pro ostré sportovní využití se může spolehnout na výkon přes 397 kW, ani zde není Lexus zcela konkrétní. Poskytuje ho opět osmiválec jako u základního RC F.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota, virtuální




Nejčtenější

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Dálnice D1 - tunel Klimkovice
Silničáři uvažují o zvýšení rychlosti v tunelech

V kratších dálničních tunelech by se mohlo jezdit až stotřicítkou, v delších stovkou. Podle informací Radiožurnálu o tom uvažuje Ředitelství silnic a dálnic.  celý článek

Škoda Octavia třetí generace dostává s faceliftem odvážně pojatou příď s...
Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.