Premiéra nového kupé RC i poupraveného konceptu LF-NX proběhne na autosalonu v Tokiu, který začíná 20. listopadu. Automobilka s předstihem uvolnila fotografie a pár základních informací. Ale na detaily si budeme muset počkat do začátku autosalonu.
Hlavní hvězdou je rozhodně nové kupé RC. Už z toho důvodu, že na rozdíl od crossoveru LF-NX míří do výroby a nese tedy již sériovou podobu. Kupé RC vychází ze sedanu IS, ale opravdu jen vychází, zrod nového kupé vzal tentokrát Lexus od podlahy.
Poměrně velké auto s délkou 4,695 metru si nese na jedné straně klasické designové prvky značky, na druhé straně přináší do své třídy bachraté linie ostrých sportovních aut, ač to tak úplně jeho parketa není. Ale popořádku. Zpředu je to aktuální Lexus jako vyšitý s obří tlamou masky chladiče. Opticky zasahuje až k spodnímu spoileru a je tradičně zhruba uprostřed zúžená.
Jestliže na některých modelech takto řešená maska působí až obhrouble, což je třeba případ konceptu LF-NX, o kterém bude řeč později, tak k novému kupé velkohubá maska docela pasuje. Mohou za to některé další designové detaily. Vpředu dva nasávací otvory v rozích karoserie a obdobné, ale mnohem výraznější výdechy se žábrami na zádi auta.
Základní linie auta je pro větší kupé vcelku tradiční, při podrobnějším prohlížení novinky však objevíte výrazně vypouklé blatníky a hodně oblých linek kontrastujících s ostře řezanými detaily. Design je komplikovaný, z různých úhlů vypadá auto docela jinak a na některé detaily je potřeba se soustředit.
Za pozornost stojí přední diodová světla včetně "hokejky" z LED pro denní svícení, která je umístěna samostatně před světlometem. Detailní pohled si zaslouží i zpětná zrcátka, zadní svítilny s výrazným bočním přesahem nebo detaily zadního nárazníku. V podobném duchu různorodých křivek se nese i luxusní čtyřmístný interiér s masivním středovým tunelem a členitou přístrojovou deskou. Na středovém tunelu je novinkou nový ovládací touchpad a výrobce v interiéru ve značné míře použil osvětlení z diod. Osvětlují například dveřní výplně.
Oproti sedanu IS je nové kupé o tři centimetry delší a širší, ale je zároveň o 3,5 centimetru nižší (rozměry jsou 4,695 x 1,84 x 1,395 metru). Zkrátil se i rozvor o docela výrazných sedm centimetrů. Sám výrobce tvrdí, že nové kupé rozhodně není jen upravený sedan, ale zcela svébytný model s vlastní charakteristikou podvozku a jízdních parametrů.
Výkony zatím neznáme, výrobce uvolnil jen informace o pohonných jednotkách. Zatím jsou dvě: zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru pro model RC 350 a hybridní varianta s 2,5litrovým čtyřválcovým agregátem pro model RC 300h. Velmi pravděpodobně budou mít oba motory obdobný výkon jako v sedanu IS, tedy okolo 228 kW. Hybridní model by pak měl poskytnout výkon 160 kW.
Druhý tokijský exponát, koncept crossoveru LF-NX, Lexus ukázal už v září na autosalonu ve Frankfurtu (čtěte ZDE). Původně měl hybridní pohon s 2,5litrovým benzinovým agregátem a dvojicí elektromotorů. Tedy stejný pohon, který mají i jiné modely značky a který dostane výše představené kupé RC. Pro japonský autosalon však Lexus vybavil crossover novým dvoulitrovým benzinovým motorem s přeplňováním turbodmychadlem. Výkon opět neuvádí, v každém případě se však tento motor objeví i v některých produkčních modelech automobilky. Pravděpodobně postupně nahradí menší 2,5litrový šestiválec.
Design jako vesmírný koráb. Lexus LF-NX se představil ve Frankfurtu
19. září 2013 |