Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z SUV od Lexusu je lev salonů. Samozřejmostí je hybridní pohon

  13:32aktualizováno  13:32
Lexus obměnil svoji řadu luxusních SUV, která nově působí daleko elegantněji. Nové provedení modelu RX, který je nejprodávanějším lexusem všech dob, si ponechá i hybridní provedení, které nahrazuje turbodiesel.

Lexus RX | foto: Lexus

Po vzoru menší řady NX má inovovaný Lexus RX hranatější tvary. Změna designového jazyka luxusnímu SUV prospěla, nový model nyní působí jako opravdový lev salonů. Zaujme především obří přední maska, která by vás chtěla přímo sníst. To platí zejména pro paket F Sport, běžné provedení až tak agresivně nepůsobí.

Fotogalerie

Elegantně je vyřešen C sloupek. V něm umístěné okénko jako by pokračovalo až k zadním dveřím.

Nový Lexus mezigeneračně povyrostl ve všech směrech, jeho rozměry jsou 4 890 × 1 895 × 1 690 milimetrů. To je o 120 milimetrů na šířku, o 10 milimetrů na šířku a o 5 milimetrů na výšku více než u minulého RX.

Prodloužil se i rozvor, konkrétně o 50 milimetrů na 2 790 milimetrů. Rozvor by mohl být klidně větší, vůz má dost výrazné převisy vepředu i vzadu, ale i tak by měl být dostačující pro maximální komfort cestujících.

Nová je celá přístrojová deska, která má nyní řadicí páku mezi sedadly a ne na přístrojové desce. Dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce slouží nejen k ovládání multimediálního centra. K dispozici je i průhledový barevný head-up displej. Zadní cestující mohou mít každý vlastní displej s úhlopříčkou 11,6 palce. Jejich sedadla mohou být vyhřívaná a sklápějí se elektricky.

Lexus RX

Zájemci o nové SUV od Lexusu se musí obejít bez naftového pohonu, což je v Evropě základní předpoklad úspěchu. Jenže pro Lexus je klíčový severoamerický trh, kde je poptávka po hybridech. A právě hybridní ústrojí kombinující atmosférický agregát s elektromotorem v nabídce nechybí. Kombinovaný výkon hybridu RX 450h činní 300 koní, tedy stejně jako u druhé pohonné jednotky v nabídce. Model RX 350 je šestiválec s objemem 3,5 litru.

Paket F Sport bude dostupný jen pro provedení s pohonem všech čtyř kol. Kola jsou ve standardu 18palcová, za příplatek může zákazník dostat obří 20palcová kola.

Cenu ani dostupnost zatím Lexus nezveřejnil. Ceny lze očekávat podobné jako u dobíhající generace. Ta začíná na 1,4 milionu korun za obě provedení.

Řada RX je mezi všemi Lexusy nejpopulárnější, už se jí celosvětově prodalo 2,1 milionu kusů.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.