Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Konečně pořádné zimáky pro tunery. Lexus frčí na ledu

aktualizováno 
Zapomeňte na krásné ledové sochy, které jsou vytvořené na krátký čas jen pro parádu. Parádní ledová kola, která obuli Lexusu NX, jsou totiž plně funkční a dokonce zvládly i závěrečný test v reálném silničním provozu.

Lexus tvrdí, že k výrobě originálních pneumatik z „krystalicky čistého“ ledu potřeboval celkem tři měsíce. Během nich naskenoval původní kola laserovou technologií, vytvořil projekt v CAD systému a po samotné výrobě a testování konečně zamířil do ulic Londýna.

Fotogalerie

Výroba jedné pneumatiky údajně trvala čtyřem ledovým sochařům neuvěřitelných 36 hodin. Kvůli speciálnímu obutí ze zamrzlé vody strávil hluboce zmrazený Lexus NX téměř týden při teplotě -30 stupňů Celsia.

Během této doby autoři projektu zabudovali do podběhů také modře zbarvené světlo, které krásně dokresluje ledovou atmosféru návrhu. Závěrečný test s 2,2 tuny těžkým autem údajně proběhl úspěšně, o tom, za jak dlouho kola roztála, už Lexus nehovoří.

I když jde v podstatě jen o marketingový projekt, automobilka nezapomíná dodat, že s ledovými pneumatikami v podstatě ustanovila nový světový rekord.

Lexus vyrobil speciální kola z ledu.

„Nápad na montáž ledových kol je trochu šílený, ale také velice vzrušující,“ říká Richard Balshaw, manažer britského zastoupení Lexusu. Ten zároveň doufá, že projekt ledových kol bude účinně demonstrovat pokročilé technologie, které v Lexusu používají při výrobě.

Japonská firma si ve speciálních marketingových úpravách poslední dobou libuje, nedávno například poslepovala auto z 1 700 dílů papírové lepenky nakrájených laserem. Více o papírovém lexusu si přečtěte zde.

Autor:




Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.