Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Konečně pořádné zimáky pro tunery. Lexus frčí na ledu

aktualizováno 
Zapomeňte na krásné ledové sochy, které jsou vytvořené na krátký čas jen pro parádu. Parádní ledová kola, která obuli Lexusu NX, jsou totiž plně funkční a dokonce zvládly i závěrečný test v reálném silničním provozu.

Lexus tvrdí, že k výrobě originálních pneumatik z „krystalicky čistého“ ledu potřeboval celkem tři měsíce. Během nich naskenoval původní kola laserovou technologií, vytvořil projekt v CAD systému a po samotné výrobě a testování konečně zamířil do ulic Londýna.

Fotogalerie

Výroba jedné pneumatiky údajně trvala čtyřem ledovým sochařům neuvěřitelných 36 hodin. Kvůli speciálnímu obutí ze zamrzlé vody strávil hluboce zmrazený Lexus NX téměř týden při teplotě -30 stupňů Celsia.

Během této doby autoři projektu zabudovali do podběhů také modře zbarvené světlo, které krásně dokresluje ledovou atmosféru návrhu. Závěrečný test s 2,2 tuny těžkým autem údajně proběhl úspěšně, o tom, za jak dlouho kola roztála, už Lexus nehovoří.

I když jde v podstatě jen o marketingový projekt, automobilka nezapomíná dodat, že s ledovými pneumatikami v podstatě ustanovila nový světový rekord.

Lexus vyrobil speciální kola z ledu.

„Nápad na montáž ledových kol je trochu šílený, ale také velice vzrušující,“ říká Richard Balshaw, manažer britského zastoupení Lexusu. Ten zároveň doufá, že projekt ledových kol bude účinně demonstrovat pokročilé technologie, které v Lexusu používají při výrobě.

Japonská firma si ve speciálních marketingových úpravách poslední dobou libuje, nedávno například poslepovala auto z 1 700 dílů papírové lepenky nakrájených laserem. Více o papírovém lexusu si přečtěte zde.

Autor:


Témata: Lexus, Socha, Testování


Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Seat Ibiza 1,4i...
Seat Ibiza 1,4i...

r.v. 2003, naj. 195 997 km, benzín
54 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.