Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Konečně pořádné zimáky pro tunery. Lexus frčí na ledu

aktualizováno 
Zapomeňte na krásné ledové sochy, které jsou vytvořené na krátký čas jen pro parádu. Parádní ledová kola, která obuli Lexusu NX, jsou totiž plně funkční a dokonce zvládly i závěrečný test v reálném silničním provozu.

Lexus tvrdí, že k výrobě originálních pneumatik z „krystalicky čistého“ ledu potřeboval celkem tři měsíce. Během nich naskenoval původní kola laserovou technologií, vytvořil projekt v CAD systému a po samotné výrobě a testování konečně zamířil do ulic Londýna.

Fotogalerie

Výroba jedné pneumatiky údajně trvala čtyřem ledovým sochařům neuvěřitelných 36 hodin. Kvůli speciálnímu obutí ze zamrzlé vody strávil hluboce zmrazený Lexus NX téměř týden při teplotě -30 stupňů Celsia.

Během této doby autoři projektu zabudovali do podběhů také modře zbarvené světlo, které krásně dokresluje ledovou atmosféru návrhu. Závěrečný test s 2,2 tuny těžkým autem údajně proběhl úspěšně, o tom, za jak dlouho kola roztála, už Lexus nehovoří.

I když jde v podstatě jen o marketingový projekt, automobilka nezapomíná dodat, že s ledovými pneumatikami v podstatě ustanovila nový světový rekord.

Lexus vyrobil speciální kola z ledu.

„Nápad na montáž ledových kol je trochu šílený, ale také velice vzrušující,“ říká Richard Balshaw, manažer britského zastoupení Lexusu. Ten zároveň doufá, že projekt ledových kol bude účinně demonstrovat pokročilé technologie, které v Lexusu používají při výrobě.

Japonská firma si ve speciálních marketingových úpravách poslední dobou libuje, nedávno například poslepovala auto z 1 700 dílů papírové lepenky nakrájených laserem. Více o papírovém lexusu si přečtěte zde.

Autor:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.