Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Konečně pořádné zimáky pro tunery. Lexus frčí na ledu

aktualizováno 
Zapomeňte na krásné ledové sochy, které jsou vytvořené na krátký čas jen pro parádu. Parádní ledová kola, která obuli Lexusu NX, jsou totiž plně funkční a dokonce zvládly i závěrečný test v reálném silničním provozu.

Lexus tvrdí, že k výrobě originálních pneumatik z „krystalicky čistého“ ledu potřeboval celkem tři měsíce. Během nich naskenoval původní kola laserovou technologií, vytvořil projekt v CAD systému a po samotné výrobě a testování konečně zamířil do ulic Londýna.

Fotogalerie

Výroba jedné pneumatiky údajně trvala čtyřem ledovým sochařům neuvěřitelných 36 hodin. Kvůli speciálnímu obutí ze zamrzlé vody strávil hluboce zmrazený Lexus NX téměř týden při teplotě -30 stupňů Celsia.

Během této doby autoři projektu zabudovali do podběhů také modře zbarvené světlo, které krásně dokresluje ledovou atmosféru návrhu. Závěrečný test s 2,2 tuny těžkým autem údajně proběhl úspěšně, o tom, za jak dlouho kola roztála, už Lexus nehovoří.

I když jde v podstatě jen o marketingový projekt, automobilka nezapomíná dodat, že s ledovými pneumatikami v podstatě ustanovila nový světový rekord.

Lexus vyrobil speciální kola z ledu.

„Nápad na montáž ledových kol je trochu šílený, ale také velice vzrušující,“ říká Richard Balshaw, manažer britského zastoupení Lexusu. Ten zároveň doufá, že projekt ledových kol bude účinně demonstrovat pokročilé technologie, které v Lexusu používají při výrobě.

Japonská firma si ve speciálních marketingových úpravách poslední dobou libuje, nedávno například poslepovala auto z 1 700 dílů papírové lepenky nakrájených laserem. Více o papírovém lexusu si přečtěte zde.

Autor:


Témata: Lexus, Socha, Testování


Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.