Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Libanonská konkurence Ferrari: Frem F1

  11:00aktualizováno  11:00
Supersportovní automobily se dnes vyrábějí prakticky po celém světě, tradiční evropské značky však mají stále navrch. Do elitního klubu ale nepatří žádná arabská značka. To chce změnit mladý Libanonec, který po letech dřiny představil světu prototyp svého supersportovního vozu.

Frem F1 - libanonský supersport | foto: Autoblog

Jmenuje se Frem F1, má karoserii z uhlíkových vláken a jeho agresivní design dává vzpomenout na Ferrari Enzo. Jenže pod jeho kapotou je pouze dvoulitrový čtyřválec a interiér má do reality daleko. I tak může začínat realizace snu.

Mladý Libanonec David Frem se totiž rozhodl, že zařadí svou zemi na mapu výrobců automobilových skvostů. Tři roky se pilně připravoval a pak tři roky doslova vlastníma rukama stavěl prototyp vozu, který mu má pomoci tento sen uskutečnit.

Jeho vůz Frem F1 má sice do předobrazů značek Ferrari nebo Lamborghini hodně daleko, ale jako první krok je jistě významným počinem. Natolik významným, že si Davidova počínání všimla i porota soutěže Michellin Challenge Design a pětadvacetiletý mladík bude svůj výtvor moci vystavit na Detroitském autosalonu počátkem příštího roku.

Mezi tím bude ještě moci zapracovat na zdokonalení svého vozu – především interiér nebudí příliš mnoho nadšení. Přitom výbava by neměla být špatná – audioaparatura Bose nebo kamera pro snadnější couvání jsou samozřejmostí. Co se asi do Detroitu nezmění, jsou mechanické části automobilu – šestnáctiventilový dvoulitrový čtyřválec z dílen Volkswagenu a převodovka Audi dávají tušit, že tento supersport rychle jenom vypadá. Však také tvůrce tvrdí, že maximální rychlost by měla činit jen 200 km/h.

Ani tuto rychlost by však provizorně poskládaný interiér pravděpodobně nevydržel. A nijak tomu nepomohou ani impozantní 22palcová kola obutá do pneumatik Dunlop SP9000 ZR. Sám David si tak trochu uvědomuje, že F1 je zatím jen jakési cvičení a do elitního klubu se jen tak nedostane.

První libanonský supersport - Frem F1

Ale v hlavě jíž má další plány, na model pracovně nazvaný F2. Ten by podle jeho slov mohl být jedním z nejlepších supersportů světa. A co je k tomu potřeba? Peníze – to je právě to, čeho se Davidu Fremovi nedostává. Pokud se mu podaří sehnat investora, technicky by s F2 neměl být zásadní problém. Část peněz by také mohl Frem vydělat výrobou a prodejem součástek a doplňků pro sportovní vozy. I tento projekt má mladý Libanonec v hlavě.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.