Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé chtějí zpět peníze za odtah auta

  10:36aktualizováno  10:36
Třináct set korun za odtah, 150 korun za první den stání na odstavném parkovišti, 200 pak za každý další den. To jsou počty, jež mají vryty do paměti stovky pražských řidičů, jimž strážníci odtáhli auto.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

A je pravděpodobné, že další k nim s příchodem podzimu, kdy opět vyjíždějí do ulic čisticí vozy silničářů, přibudou. Každým rokem se totiž plní odstavná parkoviště auty, která nestihli jejich majitelé včas přeparkovat.

"A to přesto, že značku zákaz zastavení s datem a časem, umisťujeme na ulici sedm dní před začátkem blokového čištění. Je to dle zákona,“ tvrdí mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

"Pokuta rostla a já to nevěděl“
Majitelé aut mnohdy vyčítají strážníkům, že jim o odtažení vozu neřekli. "Až za pět dnů jsem zjistil, že mi auto odtáhli a že je na odstavném parkovišti. S pokutou jsem se smířil, ale vadí mi, že mi to neoznámili a účtovali dalších 200 korun za každý den,“ zlobí se Václav Bicek z Barrandova, který prý jezdí vozem minimálně, a tak si značek nevšiml.

Nyní uvažuje o tom, že se obrátí na soud. "Že mu nedali vědět, je neetické. Do problémů se tak mohou kvůli nevědomosti dostat hlavně víkendoví řidiči. Jako právník ale musím říci, že u soudu by se stížností neuspěli,“ míní advokát Jan Černý.

"Bylo by slušné, kdyby dal provozovatel parkoviště vědět alespoň těm, jejichž auta stojí na parkovišti víc dnů,“ doporučuje právník.

Řidiči také navrhují, aby silničáři s předstihem házeli lidem do schránek letáčky s informací, kdy se jejich ulice bude čistit.

Technická správa komunikací to však odmítá s tím, že řidiče informuje dostatečně. "Harmonogram čištění je na našich webových stránkách a dostávají ho i všechny radnice, které ho pak umisťují na své weby i do svých novin. Ty jsou distribuovány do všech schránek,“ tvrdí Mrázek.

"Čištění komunikací se navíc opakuje každoročně přibližně ve stejných termínech a ve stejných lokalitách. Lidé to musí čekat,“ podotýká Eva Kubátová z magistrátu.

Nárok na vrácení peněz mají pouze ti, kdo doloží, že se o čištění komunikace neměli možnost dozvědět.

Majitelům aut, kteří byli na dovolené, na služební cestě nebo v nemocenské péči, musí úřad pokutu i poplatky spojené s odtahem odpustit. V těchto případech však musí člověk svou nepřítomnost dokázat.

Vzkaz od magistrátu: Na dovolenou jen s cestovkou
"Žadatel musí věrohodně doložit, proč nemohl vozidlo přemístit – přinést potvrzení od lékaře o hospitalizaci v nemocnici nebo o závažné nemoci. Doklad od cestovní kanceláře, že byl v té době na dovolené mimo své trvalé bydliště, nebo od zaměstnavatele o pracovní cestě,“ popisuje mluvčí správy silnic Tomáš Mrázek.

Smůlu mají naopak ti, kteří o auto přijdou v době, kdy tráví dovolenou například na chatě nebo u známých. "Stížnosti uznáme za opodstatněné v případě závažných důvodů. Ale pokud jde o dovolenou, tak to evidentně nikoli,“ dodává Eva Kubátová z tiskového oddělení magistrátu.

Od začátku roku se na silničáře s tímto požadavkem obrátilo přes čtyři sta lidí. "Více než polovině jsme vyhověli,“ tvrdí Mrázek.

Naopak bez šancí jsou ti, kteří se vymlouvají, že značka se zákazem stání v ulici nebyla. Od začátku roku přišlo na adresu Technické správy komunikací šestadevadesát stížností tohoto druhu, úředníci však nevyhověli ani jedné z nich.

"Lidé to v tomto případě spíše zkoušejí, ale my všechno fotograficky zdokumentujeme. Den a místo umístění značek, jejich pravidelné kontroly a tak. Prokázat neoprávněnost stížnosti je velmi snadné,“ říká Mrázek. Šest řidičů se obrátilo i na odbor stížností magistrátu, ale ani oni neuspěli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.