Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé preferují automobily na splátky

aktualizováno 
Zvláště velké bazary poslední dobou zaznamenávají odklon zájmu od nejlevnějších vozů k jisté kvalitě, ve větších centrech už k nejprodávanějším patří auta v ceně kolem 150 tisíc korun.

Lidé preferují automobily na splátky

Zvláště velké bazary poslední dobou zaznamenávají odklon zájmu od nejlevnějších vozů k jisté kvalitě, ve větších centrech už k nejprodávanějším patří auta v ceně kolem 150 tisíc korun. Dovoluje to rozvoj leasingu, který se nevyhýbá ani automobilům z konce osmdesátých let a ve významných bazarech se týká v průměru poloviny obchodů. A podle zkušeností z ciziny bude dál získávat na významu - v západní Evropě se na leasing prodá až 80 procent jetých vozů a ve Spojených státech ještě o deset procent víc. Motoristům, kteří by bez leasingu většinou kupovali přece jen riziková stotisícová auta, se tedy otevírá cesta k malým vozům dva až čtyři roky starým - k velmi solidnímu Fiatu Punto, Opel Corsa, relativně mladé Škodě Felicia... Na trhu jsou zastoupena i větší auta, u kterých však je třeba počítat obvykle s více než sto tisíci kilometry a pěti až deseti roky věku. Ojetiny do dvou set tisíc korun by měly sloužit bez okamžitých investic, na místě je snad jen preventivní kontrola rozvodového řemene a brzd, neuškodí výměna oleje. Tato suma už představuje značnou investici, a proto je dobré při koupi jetého vozu myslet na jeho příští prodej, který by se měl obejít bez velkých finančních ztrát. To lze čekat zejména u mladších aut.

Ojetiny v ceně do 200 000 korun

vůz rok výroby cena (Kč)

Fiat Brava 1997 200 000
Fiat Punto 5dv., starší model 1998 180 000
Fiat Punto 3dv., nový model 1999 190 000
Ford Escort 5dv. 1997 190 000
Ford Mondeo 1996 195 000
Hyundai Lantra 1997 190 000
Mercedes-Benz 124 230 1992 185 000
Mitsubishi Space Wagon 1994 200 000
Opel Astra 5dv. 1997 190 000
Opel Corsa 5dv. 1999 200 000
Opel Omega 2.0 1994 200 000
Opel Vectra 1.7 TD 1995 170 000
Peugeot 405 1.9 TD kombi 1995 190 000
Renault Mégane 1996 190 000
Seat Toledo 1997 185 000
Škoda Felicia 1.3 1999 190 000
Škoda Felicia 1.6 kombi 1996 155 000
Volkswagen Golf 1996 190 000
Volkswagen Passat 1995 200 000
Volkswagen Polo 5dv. 1998 200 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.