Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé šetří za benzin, kupují elektrické skútry

  13:00aktualizováno  13:00
Prodejci a dovozci i v době krize registrují stále stoupající zájem o nákup elektrických skútrů. Důvodem jsou podle nich stoupající výkonnost akumulátorů umožňující delší dojezd, jejich relativně nízká cena a možná právě i samotná krize. Někteří lidé totiž začali dávat přednost elektroskútrům před skútry na drahý benzin.

Ilustrační foto - elektrický skútr používají i strážníci | foto: MF DNES

"Je to velký nárůst, v řádech až stovek procent," říká na Motosalonu Brno Jiří Drahovzal z mělnické společnosti Ersico prodávající jednostopá vozidla značky Akumoto. Na celém tuzemském trhu se loni podle jeho odhadu mohlo prodat několik stovek elektrických skútrů včetně těch od Ersika. Letos či příští rok se to číslo může přiblížit k tisícovce, míní.

Důvodem jsou současné výkonné a relativně lehké akumulátory, které jsou podle něj alfou a omegou skútrů na elektrický pohon. Současné technologie navíc umožňují, že lze na sebe jako stavebnici napojit několik akumulátorů, a zvýšit tak dojezd. Lze také za zhruba 4000 až 7000 korun koupit akumulátor další a s jedním jezdit a druhý mezitím nabíjet.

"To je zlomový okamžik, kdy se z motorky stává prostředek s nekonečným dojezdem," míní Drahovzal. Zároveň stoupla i životnost baterií, podle něj se téměř rovná životnosti benzinového motoru. "Dříve jste museli vyměnit v době životnosti motorky třeba pět akumulátorů. Dnes vydrží od 30 000 do 70 000 kilometrů, což je doba životnosti celé motorky," míní.

Firma Forest Meri, která dováží komponenty pro elektroskútry z Číny, u svých prodejců registrovala loni meziroční nárůst objednávek o 60 až 70 procent. Nyní firma dodává komponenty pro pět zemí střední Evropy včetně ČR. "Každý měsíc se mi hlásí deset nových prodejců," řekl ředitel divize E-Scooter této firmy Miroslav Suchánek.

Není si úplně jistý, zda na rostoucí zájem má vliv ekonomická krize. Faktem ale je, že cena benzínu není nízká. "A tady u elektrických skútrů jsou minimální náklady na provoz, je to spočítáno na pět až deset korun na 100 kilometrů," podotkl.

Elektrické skútry si přitom nepořizují pouze standardní zákazníci, ale i firmy a instituce pro své zaměstnance. U Ersika je podíl standardních zákazníků a firem zhruba stejný. Zájem mají například bezpečnostní agentury hlídající větší areály, provozovatelé logistických center i třeba městská policie a zoologické zahrady, kde by neměl být smog a hluk. "Do budoucna bude větší podíl prodejů pro firmy," míní Drahovzal.

Autoři: ,


Témata: Čína, Evropa, Hluk, Smog, Zoo


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.