Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidovka za miliony: koncept Volkswagen UP! s motorem vzadu

  14:58aktualizováno  14:58
Vývoj a výroba úplně nového konceptu stojí peníze, které si normální smrtelník těžko představí. Miliony a miliardy tentokrát Volkswagen investoval na to, aby mohl světu nabídnout co nejlevnější auto. Jednoduchý logan sklízí úspěch, proč to nezkusit také...

Volkswagen UP! | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Wolfsburgská automobilka chce dostát svému jménu. Lidovost se z ceníku automobilky od dob legendárního brouka poněkud vytratila, VW proto představil UP!

Na rozdíl od Dacie Logan sázející na prostor a jednoduchost, mají být královstvím UP!u městské aglomerace.

Volkswagení miniatura se ve Frankfurtu prozatím prezentuje jen jako studie, ale nějak takhle by měl vypadat jednoduchý laciný pokračovatel opravdu lidového brouka.

Auto, které má na svědomí designérský tým kolem Waltera da Silvy, ale dá vzniknout i levné městské škodovce a seatu.

Autosalonový krasavec má samozřejmě do výroby daleko. Jak ukázal tiguan, umí wolfsburgští udělat z hezkého konceptu nudnou sériovku velmi lehce. Jako první rozpočtáři určitě pošlou k ledu skleněné zadní dveře. Zbytečným luxusem jsou na tříveřovém městském autě také osmnáctipalcová blyštivá kola. Odporoučí se samozřejmě také dotykové displeje a další elektronické lahůdky, které nedostávají ani volkswageny za desetinásobky.

UP! je 3,45 metru dlouhý, 1,63 široký a metr a 42 centimetrů vysoký. Ralf-Gerhard Willner - šéf jeho vývoje - zdůrazňuje jednoduchá a funkční řešení, která při jeho návrhu použili.

Frankfurtský koncept má předznamenat vznik celé rodiny jednoduchých, levných, ale chytře vymyšlených modelů.

Vzdušný interiér sází na jednoduchost a praktičnost. UP! odveze čtyři cestující, všechna sedadla kromě řidičova jsou sklopná a vyndavací, aby se dovnitř vešlo... třeba surfové prkno. Vyndaná a složená sedadla je možno uložit dovnitř, tak aby nepřekážela nákladu. Když se do nich posadíte, přizpůsobí se dokonale vašemu tělu díky dílům vyplněným vzduchem.

Nejmenší volkswagen bude mít motor uložený u zadní nápravy, jaký to bude, prozatím nikdo neví. Mluví se o přeplňované dvanáctistovce, která by se měla vyrábět v Mladé Boleslavi. VÍCE

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.