Volkswagen UP!

Volkswagen UP! | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Lidovka za miliony: koncept Volkswagen UP! s motorem vzadu

  • 27
Vývoj a výroba úplně nového konceptu stojí peníze, které si normální smrtelník těžko představí. Miliony a miliardy tentokrát Volkswagen investoval na to, aby mohl světu nabídnout co nejlevnější auto. Jednoduchý logan sklízí úspěch, proč to nezkusit také...

Wolfsburgská automobilka chce dostát svému jménu. Lidovost se z ceníku automobilky od dob legendárního brouka poněkud vytratila, VW proto představil UP!

Na rozdíl od Dacie Logan sázející na prostor a jednoduchost, mají být královstvím UP!u městské aglomerace.

Volkswagení miniatura se ve Frankfurtu prozatím prezentuje jen jako studie, ale nějak takhle by měl vypadat jednoduchý laciný pokračovatel opravdu lidového brouka.

Auto, které má na svědomí designérský tým kolem Waltera da Silvy, ale dá vzniknout i levné městské škodovce a seatu.

Autosalonový krasavec má samozřejmě do výroby daleko. Jak ukázal tiguan, umí wolfsburgští udělat z hezkého konceptu nudnou sériovku velmi lehce. Jako první rozpočtáři určitě pošlou k ledu skleněné zadní dveře. Zbytečným luxusem jsou na tříveřovém městském autě také osmnáctipalcová blyštivá kola. Odporoučí se samozřejmě také dotykové displeje a další elektronické lahůdky, které nedostávají ani volkswageny za desetinásobky.

UP! je 3,45 metru dlouhý, 1,63 široký a metr a 42 centimetrů vysoký. Ralf-Gerhard Willner - šéf jeho vývoje - zdůrazňuje jednoduchá a funkční řešení, která při jeho návrhu použili.

Frankfurtský koncept má předznamenat vznik celé rodiny jednoduchých, levných, ale chytře vymyšlených modelů.

Vzdušný interiér sází na jednoduchost a praktičnost. UP! odveze čtyři cestující, všechna sedadla kromě řidičova jsou sklopná a vyndavací, aby se dovnitř vešlo... třeba surfové prkno. Vyndaná a složená sedadla je možno uložit dovnitř, tak aby nepřekážela nákladu. Když se do nich posadíte, přizpůsobí se dokonale vašemu tělu díky dílům vyplněným vzduchem.

Nejmenší volkswagen bude mít motor uložený u zadní nápravy, jaký to bude, prozatím nikdo neví. Mluví se o přeplňované dvanáctistovce, která by se měla vyrábět v Mladé Boleslavi. VÍCE

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!

Volkswagen UP!