Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vývoj prezidentského kočáru pro Putina má dohlédnout Porsche

  10:55aktualizováno  10:55
Vztah ruského prezidenta Putina se západními zeměmi nabírá nečekanou dynamiku, řečeno jazykem diplomatů. Evropa jen opařeně kouká, co Rusko vyvede. Projekt Cortege, který má do flotily kremelských limuzín vrátit auto z ruské produkce, je tedy aktuálnější než dříve.

ZIL původně nabídl Putinovi zmodernizovanou Čajku, ale nakonec vznikne zcela nové auto, na kterém budou spolupracovat ruské automobilky. | foto: LeftLane.com

Že by Putin rád přesedl z obrněného mercedesu do pojízdné pevnosti domácí výroby, už se v Kremlu řeší několik let. Možná i kvůli stávající politické situaci vyplavaly ven nové podrobnosti o projektu na "ruskou vládní limuzínu", takovou novodobou čajku.

Tu mimochodem automobilka ZIL stále vyrábí. Ale Putin už se nechal slyšet, že do hranaté limuzíny připomínající sovětské časy usedat nechce.

Stejně jako v Číně, kde má vládnoucí garnitura přesednout z mercedesů a audi do reprezentativních vozů domácí značky (automobilka se jmenuje Rudá vlajka, více zde), tak i v Rusku mají  představit prezidentskou značku. A podle zveřejněných plánů je pravděpodobné, že v ní stihne zaúřadovat i Vladimir Putin, jehož stávající mandát skončí v roce 2018.

Auto tvarů připomínajících hranaté americké limuzíny s přídí okoukanou u Rolls-Royce se objevilo na fotkách z prezentace, které se účastnil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov (fotky zde). K tomu se přidala zajímavá informace, že by se na projektu mělo podílet Porsche. Nebude to poprvé, co Rusům vývojáři této známé automobilky poradí. Na začátku osmdesátých let výrazně pomáhali VAZu s vývojem Lady Samary.

Porsche prý oslovila sama ruská vláda, která na stavbu nové automobilky uvolní až 400 milionů dolarů. Projekt spojí ruské značky Sollers, ZIL, Kamaz a GAZ. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Technický dohled má mít projekční kancelář Porsche Engineering vlastněná automobilkou Porsche.

Projekt schválila ruská vláda zvláštním dekretem letos v únoru. Do vývojového týmu chtějí přizvat ruské designéry a absolventy ruských a běloruských univerzit.

V dubnu z projektu odpadla ambiciózní značka Marussia, která zkrachovala. Měla mít mimo jiné na starosti marketing projektu. Podle Manturova to však na průběh projektu nebude mít vliv.

Celý projekt se nemá omezit na stavbu limuzíny pro prezidenta. Cortege (z francouzštiny "doprovod, průvod") se prý rozvine na celou modelovou řadu. Kromě klasické limuzíny, která ovšem dorazí jako první, se má představit také SUV (v těch nejluxusnějších, opulentně motorizovaných, vybavených a našňořených si Rusové libují) a když vyrazí na jednání více papalášů pohromadě, má jim nově zřízená značka nabídnout ještě osobní dodávku, nebo minibus. Všechny tři modely mají stát na společném technickém základu. Prototypy všech provedení musí být podle nařízení hotové do dvou let a v roce 2017 se má začít s výrobou limuzíny. Další dva modely dorazí o rok později.

Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi pět procent jít na vládní účely.





Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.