Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vývoj prezidentského kočáru pro Putina má dohlédnout Porsche

  10:55aktualizováno  10:55
Vztah ruského prezidenta Putina se západními zeměmi nabírá nečekanou dynamiku, řečeno jazykem diplomatů. Evropa jen opařeně kouká, co Rusko vyvede. Projekt Cortege, který má do flotily kremelských limuzín vrátit auto z ruské produkce, je tedy aktuálnější než dříve.

ZIL původně nabídl Putinovi zmodernizovanou Čajku, ale nakonec vznikne zcela nové auto, na kterém budou spolupracovat ruské automobilky. | foto: LeftLane.com

Že by Putin rád přesedl z obrněného mercedesu do pojízdné pevnosti domácí výroby, už se v Kremlu řeší několik let. Možná i kvůli stávající politické situaci vyplavaly ven nové podrobnosti o projektu na "ruskou vládní limuzínu", takovou novodobou čajku.

Tu mimochodem automobilka ZIL stále vyrábí. Ale Putin už se nechal slyšet, že do hranaté limuzíny připomínající sovětské časy usedat nechce.

Stejně jako v Číně, kde má vládnoucí garnitura přesednout z mercedesů a audi do reprezentativních vozů domácí značky (automobilka se jmenuje Rudá vlajka, více zde), tak i v Rusku mají  představit prezidentskou značku. A podle zveřejněných plánů je pravděpodobné, že v ní stihne zaúřadovat i Vladimir Putin, jehož stávající mandát skončí v roce 2018.

Auto tvarů připomínajících hranaté americké limuzíny s přídí okoukanou u Rolls-Royce se objevilo na fotkách z prezentace, které se účastnil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov (fotky zde). K tomu se přidala zajímavá informace, že by se na projektu mělo podílet Porsche. Nebude to poprvé, co Rusům vývojáři této známé automobilky poradí. Na začátku osmdesátých let výrazně pomáhali VAZu s vývojem Lady Samary.

Porsche prý oslovila sama ruská vláda, která na stavbu nové automobilky uvolní až 400 milionů dolarů. Projekt spojí ruské značky Sollers, ZIL, Kamaz a GAZ. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Technický dohled má mít projekční kancelář Porsche Engineering vlastněná automobilkou Porsche.

Projekt schválila ruská vláda zvláštním dekretem letos v únoru. Do vývojového týmu chtějí přizvat ruské designéry a absolventy ruských a běloruských univerzit.

V dubnu z projektu odpadla ambiciózní značka Marussia, která zkrachovala. Měla mít mimo jiné na starosti marketing projektu. Podle Manturova to však na průběh projektu nebude mít vliv.

Celý projekt se nemá omezit na stavbu limuzíny pro prezidenta. Cortege (z francouzštiny "doprovod, průvod") se prý rozvine na celou modelovou řadu. Kromě klasické limuzíny, která ovšem dorazí jako první, se má představit také SUV (v těch nejluxusnějších, opulentně motorizovaných, vybavených a našňořených si Rusové libují) a když vyrazí na jednání více papalášů pohromadě, má jim nově zřízená značka nabídnout ještě osobní dodávku, nebo minibus. Všechny tři modely mají stát na společném technickém základu. Prototypy všech provedení musí být podle nařízení hotové do dvou let a v roce 2017 se má začít s výrobou limuzíny. Další dva modely dorazí o rok později.

Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi pět procent jít na vládní účely.





Nejčtenější

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 772 km, diesel
620 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.