Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vývoj prezidentského kočáru pro Putina má dohlédnout Porsche

  10:55aktualizováno  10:55
Vztah ruského prezidenta Putina se západními zeměmi nabírá nečekanou dynamiku, řečeno jazykem diplomatů. Evropa jen opařeně kouká, co Rusko vyvede. Projekt Cortege, který má do flotily kremelských limuzín vrátit auto z ruské produkce, je tedy aktuálnější než dříve.

ZIL původně nabídl Putinovi zmodernizovanou Čajku, ale nakonec vznikne zcela nové auto, na kterém budou spolupracovat ruské automobilky. | foto: LeftLane.com

Že by Putin rád přesedl z obrněného mercedesu do pojízdné pevnosti domácí výroby, už se v Kremlu řeší několik let. Možná i kvůli stávající politické situaci vyplavaly ven nové podrobnosti o projektu na "ruskou vládní limuzínu", takovou novodobou čajku.

Tu mimochodem automobilka ZIL stále vyrábí. Ale Putin už se nechal slyšet, že do hranaté limuzíny připomínající sovětské časy usedat nechce.

Stejně jako v Číně, kde má vládnoucí garnitura přesednout z mercedesů a audi do reprezentativních vozů domácí značky (automobilka se jmenuje Rudá vlajka, více zde), tak i v Rusku mají  představit prezidentskou značku. A podle zveřejněných plánů je pravděpodobné, že v ní stihne zaúřadovat i Vladimir Putin, jehož stávající mandát skončí v roce 2018.

Auto tvarů připomínajících hranaté americké limuzíny s přídí okoukanou u Rolls-Royce se objevilo na fotkách z prezentace, které se účastnil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov (fotky zde). K tomu se přidala zajímavá informace, že by se na projektu mělo podílet Porsche. Nebude to poprvé, co Rusům vývojáři této známé automobilky poradí. Na začátku osmdesátých let výrazně pomáhali VAZu s vývojem Lady Samary.

Porsche prý oslovila sama ruská vláda, která na stavbu nové automobilky uvolní až 400 milionů dolarů. Projekt spojí ruské značky Sollers, ZIL, Kamaz a GAZ. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Technický dohled má mít projekční kancelář Porsche Engineering vlastněná automobilkou Porsche.

Projekt schválila ruská vláda zvláštním dekretem letos v únoru. Do vývojového týmu chtějí přizvat ruské designéry a absolventy ruských a běloruských univerzit.

V dubnu z projektu odpadla ambiciózní značka Marussia, která zkrachovala. Měla mít mimo jiné na starosti marketing projektu. Podle Manturova to však na průběh projektu nebude mít vliv.

Celý projekt se nemá omezit na stavbu limuzíny pro prezidenta. Cortege (z francouzštiny "doprovod, průvod") se prý rozvine na celou modelovou řadu. Kromě klasické limuzíny, která ovšem dorazí jako první, se má představit také SUV (v těch nejluxusnějších, opulentně motorizovaných, vybavených a našňořených si Rusové libují) a když vyrazí na jednání více papalášů pohromadě, má jim nově zřízená značka nabídnout ještě osobní dodávku, nebo minibus. Všechny tři modely mají stát na společném technickém základu. Prototypy všech provedení musí být podle nařízení hotové do dvou let a v roce 2017 se má začít s výrobou limuzíny. Další dva modely dorazí o rok později.

Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi pět procent jít na vládní účely.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.