Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lincoln C Concept – luxus ve velikosti focusu

  11:00aktualizováno  11:00
Lincoln se v Detroitu prezentuje velmi překvapivou studií. C Concept, jak se novinka jmenuje, je totiž rekordně malým lincolnem a naznačuje, kam se bude v nejbližších letech vývoj značky ubírat. Malá novinka je prý hotovou záležitostí a C Concept naznačuje, jak bude sériový vůz zhruba za tři roky vypadat.

Lincoln C Concept | foto: Ford Motor Company

Autosalon Detroit

Když se řekne Lincoln, téměř každý si automaticky představí obrovský koráb z dob největší slávy amerických křižníků silnic. Typickým představitelem této doby je třeba Lincoln Continental z roku 1961. Právě jím se částečně inspiruje nová studie C Concept. Od starého Continentalu přebírá třeba proti sobě se otvírající dveře s karoserií bez B sloupku a také klasické třímístné lavice jak vzadu, tak i vpředu.

Tím ale veškerá podobnost končí. C Concept totiž nedostal do názvu třetí písmeno abecedy proto, že by odkazoval na Continental. Písmeno C v tomto případě totiž značí segment, do kterého se nový Lincoln řadí. Vůz by tak stanul po boku Fordu Focus či Volkswagenu Golf, nebo spíše tedy luxusnějších vozů této třídy. Lincoln chce oproti nim ale nabídnout opravdu luxus prvotřídní.

Lincoln C Concept

Prvním luxusním prvkem má být na danou třídu neobyčejně veliký vnitřní prostor. Ten mohl vzniknout díky prakticky zcela ploché podlaze a sedadlům velmi tenké konstrukce. C Concept nabídne v každé ze dvou řad místo pro tři cestující a to díky tomu, že je vůz zhruba o 7 centimetrů širší než typický vůz C segmentu. Vzdušnost interiéru je dána bohatým prosklením, nechybí samozřejmě ani skleněná střecha. Další zvláštností v interiéru je volant bez středového sloupku. Řidič má tak zcela nerušený výhled skrz věnec na přístrojovou desku. Tato neobvyklá konstrukce je důkazem použití technologie drive-by-wire.

Interiér bude šestici pasažérů rozmazlovat veškerým myslitelným luxusem, a protože je C Concept určen především pro mladou generaci, nemůže chybět ani připojení k internetu. To automobil realizuje pomocí mobilního telefonu svého uživatele. Ve střešním panelu je integrována otočná web kamera, která umožňuje komunikaci přes internet. Automobil s posádkou komunikuje prostřednictvím nastavitelného avatara. Což je jakýsi virtuální robot, který s pasažéry mluví a plní jejich přání.

Lincoln C Concept

Pod kapotou neobvykle tvarovaného konceptu (tvary nám mimochodem připomínají některé kreace Renaultu) s koly v každém rohu karoserie se ukrývá zážehový čtyřválec EcoBoost s objemem 1.6 litru. Motor disponuje přímým vstřikem paliva, proměnným časováním ventilů a systémem start-stop, který šetří palivo při zastavení na křižovatce.

Motor poskytuje výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 244 Nm. To vše při spotřebě 5,5 litru paliva na 100 kilometrů v mimoměstském režimu. Motor je spřažen s novou šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou PowerShift se suchou skříní.

Lincoln C Concept se sice v dané podobě nedostane do sériové výroby, ale je téměř jisté, že malého automobilu značky Lincoln se dočkáme. Podle všeho by se tak mělo stát během tří až čtyř let a vůz by měl stát na platformě nového Fordu Focus, která bude připravena asi v roce 2011.

Z konceptu C převezme finální vůz některé prvky, jako třeba šestimístný interiér a tenkou konstrukci sedadel. Naopak proti sobě se otevírající dveře se do série určitě nedostanou.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.