Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logan: rodinné auto za 200 tisíc

  11:38aktualizováno  11:38
Dacia Logan je prvním automobilem pocházejícím z Rumunska, který vznikl zcela pod křídly koncernu Renault. Na jeho počátku stálo přání vládce francouzské automobilky Louise Schweitzera, který poprvé vyslovil myšlenku na rodinné a prostorné auto, jehož cena nepřesáhne 5000 eur (asi 160 000 korun).
Dacia Logan

Dacia Logan - V PRODEJI OD LISTOPADU Novinka rumunské Dacie se na našem trhu začne prodávat už za měsíc a půl. Kromě nízké ceny zaujme i osobitým designem. | foto: Dacia/Renault

"Chtěli jsme moderní, spolehlivý a finančně dostupný vůz, který bude určen pro trhy s menší kupní silou," vysvětlil Schweitzer.

Po šesti letech vývoje se toto přání vyplnilo a světlo světa spatřila Dacia Logan.

Je však nutno říci, že cenu pět tisíc eur se podařilo dodržet pouze pro rumunský trh.

V Česku za baťovskou cenu

V České republice, kde se nová dacia začne prodávat od počátku listopadu, si potenciální zájemci musí připravit bez jedné stokoruny rovných dvě stě tisíc.

Za tyto peníze získají prostorný vůz, který bez jakýchkoliv problémů pojme pět osob a navíc nabídne zavazadlový prostor o objemu 510 litrů, což je v této cenové kategorii prakticky nedostižný údaj.

Dacia Logan a její konkurenti

Je však třeba počítat s tím, že v garáži nebude stát auto nabité posledními výkřiky moderní techniky.

Dacia Logan je totiž jakousi skládačkou z automobilů, které je možné na silnicích vídat už několik let. "Více než padesát procent dílů loganu bylo už použito na různých modelech vozů Renault a Nissan," uvedla mluvčí českého zastoupení automobilky Renault Jitka Skaličková.

Konkrétně jde o Renault Twingo, Clio, Thalia, Mégane nebo Nissan Micra. Nejlevnější model s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru v rámci co největší úspory navíc nezahrnuje výbavu, která je u naprosté většiny v dnešní době prodávaných vozů samozřejmostí.

Jedním z těchto prvků je například posilovač řízení, který je v základní výbavě až u nejvyšší výbavové verze Lauréate. Cena tohoto modelu už však začíná na částce 240 900 korun.

Tři stupně výbavy nové dacie

 

Logan

Ambiance

Lauréate

1,4 55 kW/75 k

199 900 Kč

216 900 Kč

240 900 Kč

1,6 64 kW/90 k

 

236 900 Kč

260 900 Kč



V drsných podmínkách tureckého vnitrozemí si jízdní premiéru odbyla nová Dacia Logan. A je třeba říci, že rozhodně nezklamala.

Dacia Logan bude nabízen s benzinovými motory o objemu 1,4l/75 koní a 1,6l/90 k, na které lze narazit i u Renaultu Clio. Těmito pohonnými jednotkami byly vybaveny rovněž vozy určené k testovacím jízdám.

Oba motory při premiéře působily dynamickým dojmem, avšak je třeba říci, že vozy byly během jízd zatíženy minimálně. Při obsazení automobilu pěti osobami a zaplněným zavazadlovým prostorem bude akcelerace a výjezd do táhlejšího stoupání pravděpodobně horší.

Zklamáni možná budou ti, kteří očekávali dacii i s naftovým motorem. Dieselový motor 1,5 DCi o výkonu 65 koní se v nabídce objeví až v říjnu příštího roku. Na rok 2007 je naplánována verze kombi a pick-up.

Vůz do těžšího terénu

Co se na kamenitých a prašných cestách tureckého vnitrozemí osvědčilo, byla velká světlá výška automobilu, jež dosahuje 155 milimetrů. Nekvalitnímu terénu je uzpůsobeno i měkké nastavení podvozku, které zaručuje komfort jízdy. Příjemným zjištěním byl fakt, že ani na rozbitých cestách se z plastových dílů palubní desky neozývaly žádné zvuky, které by znepříjemňovaly cestu. Průměrně lze hodnotit i hladinu vnitřního hluku.

Poslech rádia či tichý rozhovor při rychlosti přesahující 120 kilometrů v hodině však není nejklidnější. Zájem o Dacii Logan, kterou bude nabízet prodejní síť Renault, se naplno projeví v příštím roce.

Plány výrobce jsou optimistické. "V roce 2005 chceme prodat dva tisíce vozů Logan. Do roku 2007 dvojnásobek," říká za Renault Jitka Skaličková. Vzhledem k tomu, že nízká cena je hlediskem, které čeští řidiči při výběru vozu kladou na přední příčky, optimismus je zřejmě na místě.

***

Nové auto pro masy - Dacia Logan

***

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.