Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus představil svůj nejrychlejší sporťák. 3-Eleven jede až 290 km/h

  13:26aktualizováno  13:26
Tradiční britský výrobce je známý lehkými sportovními vozy. Nyní Lotus připravil ultra lehký limitovaný vůz s názvem 3-Eleven, který označuje za svůj nejrychlejší model. K dispozici bude v okruhové i silniční verzi. Novinka je nejen pekelně rychlá, ale taky pořádně drahá.

Lotus 3-Eleven | foto: Lotus

Nový model od Lotusu je opravdová raketa, dokáže jet rychlostí až 290 kilometrů v hodině a z nuly na sto dokáže zrychlit za méně než tři sekundy. Dobrou zprávou je, že Lotus připravil i silniční provedení Road. Verze Race je určené jen na okruhy a je nepatrně pomalejší, její maximálka je 280 km/h.

Fotogalerie

Motor původem od Toyoty už Lotus použil v modelu Evora 400. V případě modelu 3-Eleven je ale ještě o 40 koní výkonnější. Kompresorem přeplňovaný šestiválec s objemem 3,5 litru si jen s 900 kilogramů vážícím autem doslova hraje. Jeho maximální výkon je 336 kW a točivý moment vrcholí při 450 Nm. Nepřekvapí tedy, že Severní smyčku Nürburgringu nový Lotus zajel za sedm minut a devět sekund.

Nízká hmotnost je dílem lehké konstrukce, například karoserie je z uhlíkových vláken. Navíc novému lotusu chybí střecha a místo pro spolujezdce si je nutné speciálně objednat. Místo pro řidiče či spíše pilota je spartánské, vše je podřízeno nízké hmotnosti. Za volantem najdeme TFT displej, který ukazuje vše potřebné.

Do okruhového lotusu si můžete objednat skořepinovou sedačku, která je vybavena šestibodovými pásy, silniční provedení Road má čtyřbodové pásy. Provedení Race se bude lišit agresivnějším vzhledem a také disponuje šestistupňovou sekvenční převodovkou, verze pro běžné silnice má šestistupňový manuál. V obou případech je vůz vybaven samosvorným diferenciálem Torsen.

Případní zájemci si musí na nový Lotus ještě počkat. Vyrábět se totiž začne až v únoru příštího roku. A půjde o opravdu exkluzivní zboží. Vyrobí se totiž jen 311 exemplářů, na což odkazuje označení nového lotusu. Exkluzivní je i cena. Silniční provedení vyjde v přepočtu na 3,1 milionu korun. Okruhová verze je ještě dražší a stojí 4,4 milionu korun.

Autor:


Témata: Lotus, Raketa, Toyota


Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.