Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus představil svůj nejrychlejší sporťák. 3-Eleven jede až 290 km/h

  13:26aktualizováno  13:26
Tradiční britský výrobce je známý lehkými sportovními vozy. Nyní Lotus připravil ultra lehký limitovaný vůz s názvem 3-Eleven, který označuje za svůj nejrychlejší model. K dispozici bude v okruhové i silniční verzi. Novinka je nejen pekelně rychlá, ale taky pořádně drahá.

Lotus 3-Eleven | foto: Lotus

Nový model od Lotusu je opravdová raketa, dokáže jet rychlostí až 290 kilometrů v hodině a z nuly na sto dokáže zrychlit za méně než tři sekundy. Dobrou zprávou je, že Lotus připravil i silniční provedení Road. Verze Race je určené jen na okruhy a je nepatrně pomalejší, její maximálka je 280 km/h.

Fotogalerie

Motor původem od Toyoty už Lotus použil v modelu Evora 400. V případě modelu 3-Eleven je ale ještě o 40 koní výkonnější. Kompresorem přeplňovaný šestiválec s objemem 3,5 litru si jen s 900 kilogramů vážícím autem doslova hraje. Jeho maximální výkon je 336 kW a točivý moment vrcholí při 450 Nm. Nepřekvapí tedy, že Severní smyčku Nürburgringu nový Lotus zajel za sedm minut a devět sekund.

Nízká hmotnost je dílem lehké konstrukce, například karoserie je z uhlíkových vláken. Navíc novému lotusu chybí střecha a místo pro spolujezdce si je nutné speciálně objednat. Místo pro řidiče či spíše pilota je spartánské, vše je podřízeno nízké hmotnosti. Za volantem najdeme TFT displej, který ukazuje vše potřebné.

Do okruhového lotusu si můžete objednat skořepinovou sedačku, která je vybavena šestibodovými pásy, silniční provedení Road má čtyřbodové pásy. Provedení Race se bude lišit agresivnějším vzhledem a také disponuje šestistupňovou sekvenční převodovkou, verze pro běžné silnice má šestistupňový manuál. V obou případech je vůz vybaven samosvorným diferenciálem Torsen.

Případní zájemci si musí na nový Lotus ještě počkat. Vyrábět se totiž začne až v únoru příštího roku. A půjde o opravdu exkluzivní zboží. Vyrobí se totiž jen 311 exemplářů, na což odkazuje označení nového lotusu. Exkluzivní je i cena. Silniční provedení vyjde v přepočtu na 3,1 milionu korun. Okruhová verze je ještě dražší a stojí 4,4 milionu korun.

Autor:


Témata: Lotus


Nejčtenější

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.