Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lotus se odklání od kořenů, chystá velké cestovní kupé

aktualizováno 
Automobilka Lotus připravuje velké cestovní GT s názvem Elite. Na Lotus to bude neobvykle velké a těžké auto. I tak s ním bude zábava, navíc ale přidá velkou porci komfortu. Těšit se můžeme na špičkové technologie a výkon 620 koní.

Lotus Elite | foto: Lotus Cars

S novým Lotusem Elite se pravděpodobně jako s konceptem setkáme na autosalonu v Paříži. Alespoň to naznačuje odpočítávání na stránkách automobilky. Tedy, pokud pro nás Lotus nechystá ještě jiné překvapení.

Samotný elite, o kterém automobilka uvolnila první informace, překvapením jistě je. Půjde nejspíš o největší, nejtěžší, nejdražší, nejluxusnější a nejvýkonnější lotus všech dob, 2+2místné kupé konkurovat těm nejlepším v oboru. Třeba Aston Martinu DB9, Bentley Continentalu GT nebo Ferrari 612 Scaglietti. Elegantní elite bude mít navíc podle všeho sundavací střechu.

Oproti nim bude přeci jen lehčí a tak to s opouštěním tradic výrobce nebude tak horké. Bude vážit 1 650 kilo a nabídne výkon 620 koní a 750 Nm točivého momentu. Velká cestovní kupé (i to se jménem Elite) již Lotus také v historii vyráběl.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Pětilitrový osmiválec pod dlouhou přední kapotou pochází z Lexusu IS-F, Lotus jej ale navíc spojí s hybridním ústrojím se systémem KERS a přeplňováním. Hybrid bude za příplatek, základní nehybridní verze by měla mít "jenom" něco přes 550 koní.

Stovku auto udělá za 3,5 nebo 3,7 sekundy podle provedení a to je hodně dobré i v lize těch nejlepších supersportů, natož v oblasti cestovních GT. Maximální rychlost bude 315 km/h. Hybridní verze navíc bude velmi úsporná a ekologická. V průměru vyprodukuje 215 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Pokud se na nový elite těšíte a hodláte právě stáhnout objednávku na nový Bentley Continental GT, rozmyslete si to. Na špičkové GT od Lotusu totiž budete čekat nejméně do jara 2014, teprve tehdy se elite dostane na trh. Cena ale bude o něco výhodnější než u konkurentů. Hybridní provedení bude stát 115 000 liber, tedy něco přes 3 400 000 korun.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.