Hyundai ix35

Hyundai ix35 | foto: Hyundai

Lovec yetiho startuje od Žiliny

  • 263
V kategorii malých lehkých "teréňáků" se na českém trhu schyluje k zajímavému souboji. Vyzyvatelem je v Evropě navržený Hyundai ix35 a jeho soupeřem bude Škoda Yeti.

Půjde o souboj dvou velmi odlišných přístupů k tvorbě designu automobilů. Zatímco škodovka je běžec na dlouhou trať a svým konzervativním přístupem svědomitě buduje vlastní image krůček po krůčku, Hyundai se nebojí experimentovat, ani se nechat vézt na vlně aktuálních módních trendů.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Vlna obliby menších sportovně-užitkových aut (SUV) a crossoverů neopadá a podle předpokladů ji naopak čeká ještě další růst. Hyundai proto přichází s nástupcem populárního modelu tucson, který se zapsal do povědomí především jako dostupné SUV rozumných rozměrů splňující většinu požadavků na rodinný automobil.

Hyundai ix35Hyundai ix35

Design novinky korejské značky vznikl v německém studiu v Rüsselsheimu, výroba se rozbíhá ve slovenské Žilině, v továrně spřízněné značky Kia. Bohaté tvarování ix35 odpovídá současné široké oblibě expresivního designu, který chce být vidět. Také ve skutečnosti nového hyundaie těžko přehlédnete. Karoserii s dynamickým profilem zdobí svalnaté křivky a agresivní čelní maska, jejíž mřížku brzy uvidíme i na dalších hyundaích.

Mezigenerační růst přidal novému modelu do délky 85 mm, do šířky 20 mm a o 10 mm narostl i rozvor. Jediný rozměr, který se vydal opačným směrem je o 20 mm menší výška. Když už jsme u číslic zajímavá je hodnota 170 mm světlé výšky, která odpovídá jednoznačně silničnímu zaměření.

Výrazné a dynamické proporce exteriéru si často žádají kompromisy v podobě menšího prostoru pro cestující. Ne vždy to však musí být pravidlo. Přestože ix35 vypadá mohutnější než ve skutečnosti je, nebudete prostorem uvnitř zklamáni. Místo pro cestující je poměrně spravedlivě rozděleno mezi všechny členy posádky a každý si zde najde svůj prostor. Jen na zadních sedadlech se budete kvůli stoupající spodní hraně oken cítit trochu utopeni. Tady dostal dynamický exteriér přednost před praktickými vlastnostmi a menším dětem asi nezbyde než pořádně natahovat krk.

Nárůst rozměrů se podepsal i na objemu kufru, který nyní pobere v základním uspořádání 591 litrů a se sklopenými zadními sedadly 1436 litrů.

Hyundai ix35

Přístrojová deska pokračuje v dynamických liniích karoserie, působí však už uhlazenějším dojmem a vše má větší řád. Před řidičem jsou dva hluboké tubusy ukrývající rychloměr a otáčkoměr, sportovní dojem podtrhuje volant s tlustým věncem. Střední části palubní desky dominuje příplatkový dotekový displej navigace lemovaný širokými stříbrnými plasty ve tvaru bumerangu – ty dodávají palubní desce hloubku a dynamiku. Více než samotná kvalita plastů, zaujme jak s nimi designéři umějí zacházet. Chromem se zde neplýtvá tolik, jak by se podle okázalých vnějších tvarů mohlo zdát a tmavé odstíny palubní desky stejně jako její zpracování působí poměrně důvěryhodně.

Mezi silné stránky patří výbava. V základním provedení je například jednoduchá a přehledná možnost připojení MP3 přehrávačů přes AUX a USB, kterou lze rozšířit o přípojku pro iPod. Nechybí příplatkový dotykový displej navigace, bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, vyhřívaná zadní sedadla nebo zadní parkovací kamera s obrazem ve vnitřním zpětném zrcátku.

Zákazníci budou moci volit mezi verzemi s pohonem předních kol a systémem 4x4. Od začátku prodeje bude v nabídce zážehový dvoulitr (163 k) a známý turbodiesel se stejným objemem, který bude nabízen ve verzích s výkonem 136 nebo 184 koní. Na podzim se k nim přidá ještě benzinová šestnáctistovka a nový malý turbodiesel 1,7 CRDi.

K dispozici bude pěti nebo šestistupňová manuální převodovka a rovněž automat. My jsme dostali díky pozvání automobilky na římskou představovačku možnost ozkoušet silnější z nabídky dvoulitrových turbodieselů spojený s automatickou převodovkou. Mezi příjemná překvapení patřil podvozek, který zvládal i ostřejší průjezdy zatáčkami bez větších náklonů a ztráty jistoty. Radost z jízdy však trochu kazilo odtažité řízení. V běžném životě bude mezi silné stránky novinky opět patřit ovladatelnost a univerzálnost. Díky svým rozměrům je ve městě jako doma a dálnici zvládají verze se šestistupňovou převodovkou také bez problémů.

Hyundai bude nejslabší předokolku s motorem 1,6 l v základní výbavě nabízet od 409 900 Kč. S populárním dvoulitrovým turbodieselem startuje stejná verze na 524 900 Kč. Pokud budete chtít pohon všech kol, připravte si minimálně 549 900 Kč za 2.0i, respektive 624 900 Kč za 2.0 CRDi.

Hyundai ix35 v číslech
motory
2.0i (120 kW/163 k), 2.0 CRDi (100 kW/136 k nebo 135 kW/184 k), od podzimu 1,6i (103 kW/140 k), 1,7 CRDi (84,5 kW/115 k)
délka x výška x šířka x rozvor
4410 x 1820 x 1660 x 2640 mm
objem kufru
591 - 1436 litrů
cena od
409 900 Kč za 1,6i, který bude k dostání od podzimu 2010, současný nejlevnější ix35 je za 449 900 Kč s motorem 2,0i