Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejextrémnější SUV: lotyšská raketa a kanadský obrněnec

  7:56aktualizováno  7:56
Super drahá SUV zažívají v poslední době boom, do této třídy se chystají vstoupit třeba Lamborghini nebo Bentley. Pro náročné zákazníky jsou ale určeny i vozy z jinak dost neautomobilových zemí, z Kanady a Lotyšska.

Conquest Evade | foto: Conquest

Extrémní lotyšský výrobce Dartz před nedávnem zveřejnil informace o svém chystaném SUV nazvaném Nagel Dakkar. Nová kreace má svými výkony i cenovkou doslova zahanbit připravované Lamborghini Urus.

Pod kapotou agresivně střiženého teréňáku se má nacházet nadvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec od AMG s výkonem 650 koní spojený s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Maximální rychlost takového auta bude elektronicky omezena na 250 km/h. Raketovou akceleraci by měla zajistit i relativně nízká hmotnost auta, které bude možno dosáhnout díky speciální konstrukci.

Dartz Nagel Dakkar

Dartz Nagel Dakkar

Jejím základem se stane trubkový rám navržený rallyovými experty Sächsische Automobil Manufaktur. Karoserie by pak měla být vyrobena z kevlarových vláken, což pomůže udržet hmotnost velkého SUV na nízké úrovni. Na rallyové kořeny odkazuje i samotný název auta, ten totiž vzdává hold ruskému závodníkovi Andreji Nagelovi, který v roce 1912 vyhrál Rally Monte Carlo na voze lotyšské automobilky Russo-Balt.

Nagel Dakkar se bude vyrábět ve dvou provedeních, s dvojicí nebo čtveřicí dveří. Kratší dvoudveřová varianta má být dlouhá 4 620 mm, delší čtyřdveřová pak 4 920 mm. Překvapí hodně dlouhý rozvor 2 910 nebo 3 210 mm dle provedení.

Dartz se specializuje na obří pancéřovaná SUV a Nagel Dakkar by měl být v podstatě jedním z jeho nejcivilnějších produktů. S cenou, která se má v základu pohybovat na úrovni 250–300 000 eur jistě půjde o jedno z vůbec nejdražších luxusních SUV. Firma počítá, že příští rok prodá 10 kusů, dvacet by jich mělo k zákazníkům putovat v roce 2014 a v následujících letech by  měla výrobní kapacita dosáhnout 40 automobilů ročně. Nagel Dakkar tak bude určitě vzácnější než chystané terénní lamborghini.

Conquest Evade

Conquest Evade

Podobný záběr jako Dartz má i kanadská společnost Conquest a i ta teď zařadí do své modelové řady po bok pancéřovaných monster svůj nejcivilnější kousek. Na rozdíl od dakkaru, který bude mít zcela novou konstrukci i design, ale kanadská novinka s názvem Evade svůj původ v civilním tanku nezapře.

Fotogalerie

Auto stojí na podvozku malého náklaďáku Ford F-550 Super Duty a panely karoserie by měly být z hliníku. Díky tomu by mělo být auto výrazně lehčí než obrněný model Knight XV, konkrétní číslo ale výrobce zatím nezveřejnil.

Jisté je, že v obřím SUV bude spousta místa, v zadní části jsou celkem čtyři sedadla v konferenčním uspořádání, dvě jsou tedy zády ke směru jízdy. Samozřejmostí je pohon všech kol, vzduchové odpružení na zadní nápravě nebo přední a zadní kamera pro noční vidění. Zákazníci si budou moci vybrat vznětový nebo zážehový motor, na konkrétní čísla je opět výrobce skoupý.

Zato cena, ta je známá již nyní. Za 579 000 dolarů, tedy v přepočtu téměř 12 milionů korun, bude Conquest Evade jen o 50 000 dolarů levnější než jeho obrněný sourozenec.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.