Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lvíček a lev: Peugeoty 107 a 407 Prologue Coupé

  14:32aktualizováno  14:32
Francouzská automobilka dovezla na autosalon k Ženevskému jezeru dvě novinky z opačných konců modelové škály. Městského sviště jménem 107, který má v občance jako místo narození zapsán Kolín, uvítají "prvořidiči" nebo lidé, kteří autem hranice města překračují velmi sporadicky.

O studii velkého kupé 407 Prologue sice zástupci automobilky říkají, že ještě není finální verzí auta, které zkompletuje rodinu čtyřistasedmiček.

Dá se ale očekávat, že auto, které stálo na stánku Peugeotu v Ženevě, se od  produkčního moc lišit nebude.

Peugeotí mimino

Model 107 je sice ze všech peugeotů nejmenší, do světa ale vyrazil kurážně hned se dvěma páry dveří a netradičně řešeným přístupem do kufru.

Z trojice, co se sešla u Kolína (Citroën C1, Toyota Aygo a Peugeot 107) působí mrňous Peugeotu nejagresivněji.

Benzinový motor: 3 válce, 12 ventilů, objem 998 ccm, maximální výkon 50 kW (68 k), maximální točivý moment 93 Nm, kombinovaná spotřeba 4,6 l /100 km, maximální rychlost: 157 km/h
Převodovky: pětistupňová manuální, nebo automatizovaná bez spojkového pedálu

Dieselový motor: 4 válce, 8 ventilů, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 ccm, maximální výkon 40 kW (54 k), maximální točivý moment 130 Nm, kombinovaná spotřeba 4,1 l / 100 km, maximální rychlost: 154 km/h
Převodovka: manuální pětistupňová

Přebírá totiž hlavní identifikační rys všech lvích modelů: nenasytnou tlamu mřížky chadiče, které padl za obět téměř celý přední nárazník.

Stejně jako ostatní peugeoty má i 107 mandlové oči předních světel. A stejně jako ostatní sourozenci z Kolínské líhně dostal trojúhelníková koncová světla a celoskleněné bezrámové víko kufru, do kterého bude muset posádka nákladu pomáhat přes vysoký práh.

Zájemce si bude moci vybrat, chce-li peugeotíka se třemi, nebo s pěti dveřmi. Jako základní výbavu dostanete ABS s EBD, 2 airbagy, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna a zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, zadní stěrač a dělené zadní sedadlo.

Připlácet se bude za stabilizační systém ESP a další airbagy. Autu v Kolíně na čtrnáctipalcová kola obují pneumatiky 155/65, od jednoho kola k druhému (rozvor) to je 2,34 metru.

3,43 metru dlouhé, 1,63 metru široké a 1,47 metru vysoké auto dostane do ceníku dva motory. Benzínový "litrový" z produkce Toyoty a naftové "HDIčko" o objemu 1398 ccm.

Osmsetkilogramové autíčko odveze v kufru 139 litrů nákladu, se sklopenými zadními sedadly pojme 751 litrů zavazadel.

Peugeotí aristokracie

Pininfarinovo 406 Coupé je asi nejpohlednějším kupé posledních let. Design 407 probíhal naopak plně v režii stylistického centra francouzské automobilky a kupé má být třešničkou na dortu "série 407". Proto automobilka zkouší reakce publika a vyčkává.

Loni přivezla do Ženevy sportovně laděnou studií Silhouette. Letos to zkouší s Prologue Coupé, které hraje spíše na strunu elegance.

Předek, který je mohutný a dominantní z kteréhokoliv pohledu, zůstal zachován téměř beze změny. Záď působí oproti předním partiím možná příliš hranatě a umírněně, zaujme obrovské zadní okno a mohutný hladký zadní nárazník.

V interiéru Peugeotu 407 Prologue najdou pohodlí čtyři cestující, pro každého je přichystáno samostatné křeslo čalouněné kůží. Veškerá technika pochází z "čtyřistasedmiček", které se prohánějí po evropských silnicích.

Když krasavice, která se o kupátko svůdně opírala, otevřela přední kapotu, byl k vidění naftový šestiválec HDI 2,7 litru. Jeho 150 kW (204 k) řidič ovládá s pomocí šestistupňové automatické převodovky se sekvenčním řazením.

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 107

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Peugeot 407 Prologue

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.