Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: V Česku testuje maskovaný prototyp auta čínské značky

aktualizováno 
Novou značku Lynk & Co představila čínská automobilka Geely teprve loni. Jako první nabídne zákazníkům crossover označený jednoduše 01. Jeho maskovaný prototyp natočil při testování v ulicích prahy čtenář iDNES.cz Lukáš Mareš.

Že maskovaný prototyp čínského auta křižuje Prahou ovšem není tak překvapivé. Geely totiž kromě nově založené značky vlastní od roku 2010 také švédskou značku Volvo. Její nová modulární architektura CMA má být základem celé řady modelů celého koncernu Geely. Blízkým technickým příbuzným Lynk & Co 01 mají být chystaná malá volva čtyřicítkové řady (prohlédněte si je zde).

Lynk & Co hlavně není typickou čínskou značkou, má ambice zamířit na velmi náročný evropský trh. A tak se jeho management, vývojové oddělení a ostatní důležité pozice jen hemží protřelými šíbry známými ze světového autoprůmyslu. Viceprezidentem je například Alain Visser, kterého si pamatujeme ze štací na nejvyšších manažerských místech u Fordu, Opelu a Volva.

Fotogalerie

Číňané se tak stejně jako všechny zavedené světové značky obracejí na renomované konstrukční kanceláře, kterým svěřují část prací při vývoji.

Čtenář iDNES.cz Lukáš Mareš natočil maskovaný prototyp vozu v pražských Strašnicích poblíž nedávno otevřeného vývojového centra firmy Valeo, která je právě významným dodavatelem pro autoprůmysl s celosvětovou působností. Dá se tedy předpokládat, že vývojáři této firmy na autě pracovali, nebo ověřovali funkčnost některé z komponent, které značce budou dodávat.

Lynk & Co představil crossover 01 ve finální podobě na autosalonu v Šanghaji před několika týdny.

Nová značka chce vlastně nabízet smartphony na kolech. Nejdůležitější prý nebude technika, ale aplikace s jejich auty spojené. Auto se má nabízet mimo jiné přes internetové obchody a bude možné ho pronajímat, bude to „AirBnB automobil“. Více o projektu čtěte zde

Autosalon Šanghaj 2017

Představitelé značky při premiéře na šanghajském autosalonu vyvolali pozdvižení prohlášením, že na své vozy nabídnou doživotní záruku, nespecifikovali ovšem zatím, jaké budou podmínky. Auta Lynk & Co také mají mít permanentní připojení k internetu zdarma v základní výbavě.

První vozy vyrazí za čínskými zákazníky koncem letoška, do Evropy se Lynk & Co chystá v roce 2019.





Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.