Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samořízený vůz Googlu způsobil nehodu, jel krokem a naboural bus

aktualizováno 
Samořízený automobil, který testovala společnost Google, se před několika dny v Kalifornii při nízké rychlosti střetl s autobusem veřejné dopravy. Uvedl to kalifornský úřad pro motorová vozidla. Jde zřejmě o první případ, kdy jeden z takzvaných autonomních vozů této firmy způsobil nehodu.

Testovací prototypy Googlu jsou mimo jiné postavené na základě Lexusu RX | foto: Lexus

Google ve zprávě pro úřad sdělil, že ke srážce došlo 14. února na ulici města Mountain View. Testovaný automobil značky Lexus jel rychlostí tři kilometry v hodině, autobus se pohyboval rychlostí 24 km/h (15 mph). Podle zprávy nebyl nikdo zraněn.

Google uvedl, že jeho automobil se snažil objet pytle s pískem pohozené na okraji ulice a svou levou stranou přitom narazil do pravé strany autobusu. Řidič testovaného vozu, který musí podle kalifornských předpisů sedět za volantem, si podle zprávy myslel, že autobus jeho vůz pustí; v době srážky neměl řidič nad vozem kontrolu.

Vina za nehodu zatím určena nebyla. Pokud se zjistí, že srážku zavinil vůz, bude to poprvé, co jedno z testovaných samořízených aut Googlu způsobilo nehodu ve chvíli, kdy byl v režimu samořízení.

Google testuje v blízkosti svého ústředí v Silicon Valley více než dvě desítky vozů Lexus typu SUV. Tato auta se dostala už do více než deseti nezaviněných kolizí, ve většině případů do nich někdo najel zezadu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) firmu počátkem měsíce informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče (více čtěte zde). Jde o důležitý posun k tomu, aby Google získal povolení k provozu takových plně automatizovaných aut v běžné silniční dopravě.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy, například výrobce elektromobilů Tesla Motors. Firmy vyvíjející tato auta si ale často stěžují na bezpečnostní regule, které jim brání tato auta účinně testovat.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.