Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samořízený vůz Googlu způsobil nehodu, jel krokem a naboural bus

aktualizováno 
Samořízený automobil, který testovala společnost Google, se před několika dny v Kalifornii při nízké rychlosti střetl s autobusem veřejné dopravy. Uvedl to kalifornský úřad pro motorová vozidla. Jde zřejmě o první případ, kdy jeden z takzvaných autonomních vozů této firmy způsobil nehodu.

Testovací prototypy Googlu jsou mimo jiné postavené na základě Lexusu RX | foto: Lexus

Google ve zprávě pro úřad sdělil, že ke srážce došlo 14. února na ulici města Mountain View. Testovaný automobil značky Lexus jel rychlostí tři kilometry v hodině, autobus se pohyboval rychlostí 24 km/h (15 mph). Podle zprávy nebyl nikdo zraněn.

Google uvedl, že jeho automobil se snažil objet pytle s pískem pohozené na okraji ulice a svou levou stranou přitom narazil do pravé strany autobusu. Řidič testovaného vozu, který musí podle kalifornských předpisů sedět za volantem, si podle zprávy myslel, že autobus jeho vůz pustí; v době srážky neměl řidič nad vozem kontrolu.

Vina za nehodu zatím určena nebyla. Pokud se zjistí, že srážku zavinil vůz, bude to poprvé, co jedno z testovaných samořízených aut Googlu způsobilo nehodu ve chvíli, kdy byl v režimu samořízení.

Google testuje v blízkosti svého ústředí v Silicon Valley více než dvě desítky vozů Lexus typu SUV. Tato auta se dostala už do více než deseti nezaviněných kolizí, ve většině případů do nich někdo najel zezadu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) firmu počátkem měsíce informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče (více čtěte zde). Jde o důležitý posun k tomu, aby Google získal povolení k provozu takových plně automatizovaných aut v běžné silniční dopravě.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy, například výrobce elektromobilů Tesla Motors. Firmy vyvíjející tato auta si ale často stěžují na bezpečnostní regule, které jim brání tato auta účinně testovat.

Autoři: ,




Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.