Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Magellan: čtyřkolka od Volkswagenu?

  22:32aktualizováno  22:32
Je tomu pár dní, co šéfové z Wolfsburgu v Detroitu ukázali světu koncept Magellan. Nyní se zdá pravděpodobné, že se na trhu objeví vůz 4x4 pod značkou VW, který lídrovi evropského trhu chybí. Představení studie může mít ale ještě jeden aspekt: neprozradili designéři Volkswagenu design golfa páté generace?

Pokud se podíváte na studii Magellanu detailněji, představíte si ji menší a "civilnější", můžete dospět k závěru, že koncept naznačuje směr, jakým se v utajovaných designérských dílnách VW udává nový golf. Zejména přední partie, světlomety a trochu i záď, zdá se, zapadá do současného stylu značky.

Kdo by však za studií Magellanu čekal práci německých designérů, ten by se mýlil. Vůz byl připraven španělským designérským centrem v Sitges u Barcelony, které již tvořilo pro Seat. Právě Španělé vypracovali například Bolero či model Formula roadster. Magellan má ale s Pyrenejským poloostrovem ještě něco společného - zdědil jméno po bájném portugalském mořeplavci.

Lidé z Wofsburgu představují prototyp takto: jde o víceúčelový cestovní vůz budoucnosti, který si bere to nejlepší hned z několika automobilových tříd. Z MPV, SUV i klasického osobního kombi.

Automobil, který byl poprvé k vidění od 11. do 20. ledna v Detroitu, byl vybaven osmiválcovým motorem V8 o výkonu 202 kW/275 k. Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola, jež mají pneumatické zavěšení s aktivními hydraulickými tlumiči pérování. Těmito technickými prvky se koncept hlásí jednoznačně k segmentu off-road vozů.

Třídě SUV vozů zase odpovídá délka (4685 mm) a šířka (1860 mm) - rozměry téměř totožné s Audi Allroad. Výškou jen 1620 mm se však Magellan řadí pod obvyklé dimenze SUV nebo MPV vozů a přitom je to zase více, než je obvyklá výška vozů kombi.

Vskutku příjemnou novinkou jsou pneumatiky. Devatenáctipalcové Micheliny PAX prý i při proražení dovolují bezpečnou jízdu do servisu. Proto není koncept vybaven náhradním kolem a šetří se tak spoustu místa, které by objemná pneumatika jistě zabrala.

Dle marketingu Volskwagenu je Magellan odpovědí na přání těch zákazníků, kteří nemohou najít optimální vůz, vyhovující jejich komplexním požadavkům, ani ve třídě SUV, ani mezi MPV modely či konvenčními vozy kombi. Zároveň však oceňují ty nejlepší stránky právě těchto koncepcí: vyšší posez, možnost vydat se i mimo silnice, dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla, flexibilní interiér, výborné jízdní vlastnosti...

Stylisté se odvážně poprali i s interiérem. Palubní přístroje prototypu Magellan jsou totiž horizontálně sdružené v jakési tyčové 1,1 m dlouhé konzoli. Jinak je koncept šestimístný, což potvrzuje moderní trend současných SUV. První a druhá řada je tvořena samostatnými křesly, třetí je konstruována jako dvoumístná lavice.

Pro ty, kterým by se zdál Magellan malý, mají návrháři designerského studia připravenu ještě jednu nabídku - unikátní přívěs, jehož největší zvláštností je možnost zvětšit jeho délku o dva metry. Konstuktéři s trochou nadsázky prohlašují, že se při návrhu modulární koncepce přívěsu inspirovali stavbou vesmírných orbitálních stanic.

Pouze lákadlem pro návštěvníky detroitského autosalonu se zdál být speciální střešní box, který lze po odmontování ze střechy vozu použít jako člun. Zda se ten dočká praktického využití je nejisté. Vůz Magellan by ale nejenom české silnice jistě příjemně oživil.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.