Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé i velké lidové vozy ve Frankfurtu

  16:56aktualizováno  16:56
Už několik týdnů wolfsburgská automobilka postupně vypouští do éteru informace a fotografie nového golfu. Řidiče, kteří smutnili po malém sedanu pak potěší polo sedan. Ministerské úředníky, kterým není krátký phaeton dost nóbl, potěší jeho prodloužená verze. Obohacena bude i nabídka motorů u jednotlivých modelů - silný turbodiesel pro polo a new beetle cabrio a benzinový dvoulitr pro touran.

Podzim letošního roku bude ve znamení boje kompaktů: VW Golf, Opel Astra, Mazda3, ale i Lacetti od korejského Daewoo, budou novinkami z nejobletovanějších.

Hvězdou první velikosti je na stánku Volkswagenu golf nové generace, který má na autosalonu světovou výstavní premiéru. U českých dealerů se objeví počátkem příštího roku, a to ve tří- i pětidveřovém provedení.

Novou verzí řady polo je čtyřdveřový sedan. Prodloužení délky vozu o 28 cm oproti základnímu hatchbacku se projevilo především větším prostorem na zadních sedadlech a zejména ve velikosti zavazdelníku - ten má objem 432 l. Oproti základním 270 litrům u hatchbacku.

Sedany polo se na evropském trhu objeví na podzim tohoto roku. Termín uvedení na český trh však prozatím není stanoven. V nabídce budou modely ve dvou různých stupních výbavy a se čtyřmi motory.

Verze sedan však není jediným novým polem. Na autosalonu ve Frankfurtu je také atraktivní provedení pola v pětidveřovém provedení, pojmenované Polo Fun. Malé a hravé skoro SUV se od svých sourozenců odlišuje originálním provedením nárazníků, chromovanými střešními ližinami, atraktivními laky a především o 20 mm zvýšeným zavěšením litých sedmnáctipalcových kol, na které jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky 215/40 ZR 17.

Dominantním prvkem interiéru jsou především sportovně tvarovaná sedadla. Pro ty, které polo fun nadchne, však bude zklamáním, že o jeho uvedení na český trh se prozatím neuvažuje.

Vedení automobilky pravděpodobně uznalo malý Volkswagen za nejutlačovanější model a snaží se mu to vynahradit. Mimo nové karosářské verze a Fun verze, totiž dostane i nový motor. Jde o silný šestadevadesátikilowattový turbodiesel, dobře známý i z tuzemských octavií.

TDI agregát 1,9 o výkonu 96 kW/130 k, který se chlubí točivým momentem 310 Nm bude na český trh v modelu polo uveden do konce letošního roku. Je dosti nepochopitelné, že takto silný turbodiesel bude v nabídce malého pola, ale naopak pod kapotou fabie ho lze pořídit jenom ve sportovně zaměřené výbavě RS.

Další turbodiesel TDI se objeví pod kapotou kabrioletů New Beetle Cabrio. Jde o čtyřválec o výkonu 74 kW/100 k, jehož točivý moment činí 250 Nm.

Novým motorem se chlubí také před nedávnem uvedené MPV jménem touran (test naleznete ZDE) - dvoulitrový zážehový motor 2.0 FSI se systémem přímého vstřikování benzinu o výkonu 110 kW/150 k se na českém trhu objeví koncem letošního roku. Další novinkou pak bude šestistupňová převodovka DSG, která se nyní dodává pouze do modelů s motory TDI.

Za nejnáročnějšími zákazníky míří další novinka, či spíše inovace:  luxusní limuzína phaeton s prodlouženým rozvorem. Rozvor této verze je oproti standardnímu provedení delší 120 mm, což se samozřejmě projeví především v prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Do standardní výbavy dlouhých phaetonů bude patřit např. kožené čalounění, prosklený střešní díl, ovládací panel klimatizace v zadní části vozu nebo elektricky ovládané roletky oken zadních dveří a zadního okna.

Prodloužený Phaeton se bude nabízet s novým motorem V8, dvanáctiválcem W12 a výkonným turbodieselem V10 TDI. Na český trh by se měl dostat počátkem příštího roku. Dlouhý phaeton bude konkurovat předevší svým "německy mluvícím" konkurentům (též nabízeným v prodloužených verzích): A8 L od sbratřeného Audi, či BMW 7 v prodloužené verzi Li.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.