Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý Mercedes GLK konečně oficiálně

  16:21aktualizováno  16:21
Když v osmdesátých letech konstruktér Mercedesu Dieter Zetsche pracoval na úpravách terénního speciálu třídy G, určitě ještě netušil, že o dvacet let později bude hrdě uvádět nový model GLK už jako vládce celé automobilky.

Mercedes GLK Freeside Concept | foto: Mercedes

Šéf Mercedesu má tedy k terénní novince vřelý vztah. Nové "batole" kategorie luxusních SUV uvádí slovy: "Potřeby jsou v dnešní době jiné. Ale je jedna věc, která se nezměnila: pokud má Mercedes ve svém jménu G, pak musí odvádět skvělý výkon za všech okolností."

Nový malý mercedes pro výlety do přírody, na ryby či za operou je tady a je stejně hranatý jako jeho legendární příbuzný Geländewagen (třída G).

Malý bratříček obřího modelu GL, který má jen krůček do sériové výroby, se představí v Detroitu v příštích dnech, sériová verze by se měla ukázat už na autosalonu v druhé polovině roku, což by ukazovalo na Pařížský autosalon.

V roce 1979 se představila hranatá třída G, dodnes je ve výrobě a sní o ní největší puristé disciplíny off-road. V roce 1997 přijelo knedlíkovité MLko, které se setkalo s obrovským úspěchem a dnes už brázdí silnice jeho nová generace.

A přesně takhle bude vypadat X3 a Tiguanobijec - tedy konkurence pro malá luxusní SUV typu VW Tiguan nebo BMW X3, časem ještě přibude třeba Audi Q5.

Ponese označení GLK, je možná o dost hranatější, než všichni předpokládali, příslušenství k rodu s trojcípou hvězdou na čele ale nezapře.

Je tak hranatý, že dává na svého velkého pracovitého příbuzného (třídu G) vzpomenout nejen jménem.

Základy pocházejí ze třídy C, ze stejného zdroje je také - ovšem patřičně upravený - pohon všech kol 4Matic a nabídka motorů.

Na americký trh má přijít šestiválcové benzinové GLK 280 (228 koní) a GLK 350 (268 koní). Pro naftové chutě Evropy jsou připraveny čtyř- a šestiválcové turbodiesely (GLK 220, 280 a 320 CDI).

Nejprve se mají představit nejsilnější varianty, na čtyřválce dojde až příští rok, slabší motory budou pohánět pouze zadní nápravu. Ve verzích s pohonem všech kol se za normálních podmínek bude 55 procent kroutícího momentu přenášet na kola zadní nápravy.

Dočkat se máme podle všeho i nabroušené verze GLK 63 AMG s osmiválcem 6,2 litru, s výkonem 457 koní.

Koncept dostal pod kapotu naftový motor 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní), který je vybavený technologií Bluetec, zneškodňující oxidy dusíku pomocí močoviny.

Sílu rozděluje na všechna kola dvacetipalcová sedmistupňová automatická převodovka 7G-tronic. Automobilka prozatím prozradila pouze dva rozměry: rozvor je 2,72 metru, na délku má Mercedes GLK 452 centimetrů.

Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept


Autor:




Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.