Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý Mercedes GLK konečně oficiálně

  16:21aktualizováno  16:21
Když v osmdesátých letech konstruktér Mercedesu Dieter Zetsche pracoval na úpravách terénního speciálu třídy G, určitě ještě netušil, že o dvacet let později bude hrdě uvádět nový model GLK už jako vládce celé automobilky.

Mercedes GLK Freeside Concept | foto: Mercedes

Šéf Mercedesu má tedy k terénní novince vřelý vztah. Nové "batole" kategorie luxusních SUV uvádí slovy: "Potřeby jsou v dnešní době jiné. Ale je jedna věc, která se nezměnila: pokud má Mercedes ve svém jménu G, pak musí odvádět skvělý výkon za všech okolností."

Nový malý mercedes pro výlety do přírody, na ryby či za operou je tady a je stejně hranatý jako jeho legendární příbuzný Geländewagen (třída G).

Malý bratříček obřího modelu GL, který má jen krůček do sériové výroby, se představí v Detroitu v příštích dnech, sériová verze by se měla ukázat už na autosalonu v druhé polovině roku, což by ukazovalo na Pařížský autosalon.

V roce 1979 se představila hranatá třída G, dodnes je ve výrobě a sní o ní největší puristé disciplíny off-road. V roce 1997 přijelo knedlíkovité MLko, které se setkalo s obrovským úspěchem a dnes už brázdí silnice jeho nová generace.

A přesně takhle bude vypadat X3 a Tiguanobijec - tedy konkurence pro malá luxusní SUV typu VW Tiguan nebo BMW X3, časem ještě přibude třeba Audi Q5.

Ponese označení GLK, je možná o dost hranatější, než všichni předpokládali, příslušenství k rodu s trojcípou hvězdou na čele ale nezapře.

Je tak hranatý, že dává na svého velkého pracovitého příbuzného (třídu G) vzpomenout nejen jménem.

Základy pocházejí ze třídy C, ze stejného zdroje je také - ovšem patřičně upravený - pohon všech kol 4Matic a nabídka motorů.

Na americký trh má přijít šestiválcové benzinové GLK 280 (228 koní) a GLK 350 (268 koní). Pro naftové chutě Evropy jsou připraveny čtyř- a šestiválcové turbodiesely (GLK 220, 280 a 320 CDI).

Nejprve se mají představit nejsilnější varianty, na čtyřválce dojde až příští rok, slabší motory budou pohánět pouze zadní nápravu. Ve verzích s pohonem všech kol se za normálních podmínek bude 55 procent kroutícího momentu přenášet na kola zadní nápravy.

Dočkat se máme podle všeho i nabroušené verze GLK 63 AMG s osmiválcem 6,2 litru, s výkonem 457 koní.

Koncept dostal pod kapotu naftový motor 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní), který je vybavený technologií Bluetec, zneškodňující oxidy dusíku pomocí močoviny.

Sílu rozděluje na všechna kola dvacetipalcová sedmistupňová automatická převodovka 7G-tronic. Automobilka prozatím prozradila pouze dva rozměry: rozvor je 2,72 metru, na délku má Mercedes GLK 452 centimetrů.

Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept



Mercedes GLK Freeside ConceptMercedes GLK Freeside Concept


Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.