Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý renault dopuje! Zuřivé Clio RS

  18:11aktualizováno  18:11
Čím bude jezdit Fernando Alonso pro rohlíky a noviny? Splašené clio s téměř dvěma sty koňmi bude pro potřeby pilota "eF-jedničkové" stáje francouzské automobilky ideálním nářadím. Pořádně ostrý Renault Clio RS je tady.
Renault Clio RS

Renault Clio RS | foto: Renault

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Šestiválcový motor v cliu předchozí generace byl libůstkou pro ryzí nadšence.

Francouzská automobilka však před nedávnem oznámila, že tuto přemotorovanou bestii ze svého ceníku vypustí.

Milovníci zuřivých malých hatchbacku si ale zoufat nemusí. Clio III, které svou tvář ukazuje na autosalono ve frankfurtu, se nyní představuje ve verzi RS.

S malým autem do města ale bude mít clio RS pramálo společného. Draveček dostane svalnatější blatníky, semtam přibude nějaký průduch pro lepší hospodaření s obtékajícím vzduchem. Změn se dočkaly i nárazníky.

Renault Clio II nachytán tři dny před premiérou

Na první pohled je zřejmé, že oproti generaci, kterou vídáme v autosalonech nyní, nezůstal na cliu kámen na kameni (vlastně plech vedle plechu) ...VÍCE

Impozantní je především ten zadní s difuzorem, který ukrývá nezbytné chromové koncovky výfuku. Vzhled dolaďují hranatá stylová zrcátka a osmnáctipalcová kola 215/40. Pod sedmi paprsky disků se schovávají kotouče brzd, ty vpředu mají 330 milimetrů v průměru, zadní 280. Kola se také o něco více rozkročila, rozchod narostl na 1520 milimetrů.

Ve správném zlobivém autě nesmí chybět ani chrom na detailech a kůže na anatomických skořepinových sedačkách, připravených obejmout a nepustit těla pilota a spolujezdce. Sportovní volant s třemi kovovými rameny, za ním bílé ciferníky, ten otáčkoměru končí obrovskou osmičkou.

O motoru toho renault prozatím moc neprozradil: má jím být šestnáctiventilový čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 140 kilowattů (190 koní), spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou.

Fernando Alonso vyrazí pro teplé pečivo novým Cliem RS v polovině příštího roku, cenu zdroje odhadují na přibližně 450 tisíc korun.

Ještě před oficiálním uvedením na frankfurtském autosalonu prošlo clio třetí generace crashtesty EuroNCAP. Jako ostatní renaulty, i clio si udrželo vysoký standard ochrany posádky a obdrželo všech pět hvězdiček, které mohlo za ochranu pasažérů dostat. Za ochranu dětí v autosedačce dostalo čtyři hvězdičky z pěti maximálních. V disciplíně ochrany chodců malý renault naopak propadl a vyvázl s pouhou jednou hvězdičkou.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.