Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malý-velký Mercedes do penze, nový letos na podzim

  10:40aktualizováno  10:40
Jedno z nejinovativnějších aut 90. let sice stále přitahuje zájem kupců, sedm let výroby je ale i na nadčasové tvary "áčka" dost. Samotná automobilka dozajista cítí, že přišel čas změny. I přes problematické jízdní vlastnosti se původní malý "MPV-Mercedes" nad očekávání ujal. Neoficiální obrázky naznačují, že ani nástupce nebude z nejošklivějších.

Díky "chytrému" interiéru a promyšlené konstrukci se stal oblíbeným společníkem jak ženě s hordou nákupních tašek, tak celé rodině při nedělním výletě.

***
Test Mercedesu A ve verzi Long si přečtěte TADY.
***

Malý-velký vůz se hvězdou ve znaku se musí přizpůsobit novým požadavkům trhu a s faceliftem nevystačí. Proto se už můžeme těšit na podzim letošního roku, kdy by si mělo zbrusu nové "áčko" odbýt premiéru. Má být ještě variabilnější a sportovnější než předchůdce.

Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé. S třídveřovým MPV naposledy příliš neuspěl Renault (nutno přiznat, že model avantime mířil přeci jen o dost výše), uvidíme jak se zadaří "hvězdičce ze Stuttgartu".

Co se rozměrů týče, nové "áčko" samozřejmě povyroste, ze stávajících 358 na 380 centimetrů. Krátká verze se tak délkou přiblíží "staré" verzi long (378 cm), bude však lépe uspořádaná v interiéru.

Na dostupných obrázcích vypadá zepředu dynamičtěji než předchůdce. Na bočním tvarování se toho, až na "skloubení" posledního sloupku a okna, moc nezměnilo. Záď naopak působí velmi komplikovaně. Především zakomponování světel, snažících se zachytit velké množství křivek karoserie, působí násilně. Problematické to bude, zdá se, se vstupem do kufru - na obrázku se jeví jako velmi úzký.

Sedm motorů
S manuální šestistupňovou převodovkou, případně s bezestupňovým automatem CVT, budou spolupracovat 4 benzinové motory a 3 commonrailové diesely.

Oproti stávající nabídce by měla být škála motorů notně "překopaná". Benzínové motory by měly začínat na 90 koňové (66 kW) "jedna-pětce" se 135 Newtonmetry kroutícího momentu. Následovat bude motor 1,7 litru 116 koní (85 kW), 155 Nm. Třetí (a pro začátek nejsilnější) bude dvoulitr s výkonem 136 koní (100 kW) a 155 Nm. V průběhu roku 2005 pak dvoulitr dostane ještě přeplňování. Motor se 193 koňmi (141 kW) bude dávat maximální kroutící moment 280 Nm.

Vyznavači nafty budou vybírat z několika výkonových verzí motoru o objemu dva litry. Nejslabší bude mít výkon 82 koní (60 kW) a 180 Nm, nejsilnější pak 140 koní (102 kW) a 300 Nm. Mezi ně se zařadí ještě 109 koňový agregát (80 kW) s maximálním kroutícím momentem 250 Nm.

Neoficiálních obrázků nového Mercedesu třídy A koluje už více, všechny jsou si ale dosti podobné. Ve fotogalerii najdete některé z nich.

Mercedes A

Mercedes A: Očekávat můžeme opět "dlouhou" a "krátkou" verzi. Mimo to se ale prý počítá i se sportovněji zaměřenou třídveřovou verzí jakési MPV-kupé.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.