Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Manažerův stěhovací vůz

  23:33aktualizováno  23:33
S příchodem nového roku se německá automobilka rozhodla dát svým příznivcům malý velký dárek. Malý co do rozsahu inovací, velký co do rozměrů.

Nový Mercedes kombi třídy E je o 23 mm delší než stávající sedan, potenciální zákazníci se tak mohou těšit na jízdu s 4850mm dlouhým "drobečkem". Rozvor zůstává stejný, činí 2854mm. Užitečná hmotnost tohoto "stěhováku" je 575 kg, což poskytuje dostatečnou rezervu pro naplnění až 1950 dm3 velkém prostoru (při sklopených zadních sedadlech).

Základní velikost zavazadlového prostoru (po spodní hranu okna zadních dveří, v pětimístné konfiguraci interiéru) činí 690 dm3. I ty, co denodenně nepřeváží lednice, pračky či pytle cementu, potěší hydraulicky posouvaná podlaha zavazadelníku, která usnadní nakládání. 


Třída E je typickým reprezentantem modelové řady, ve které automobilka navnadí širokou veřejnost na množství technických fines. nejinak je tomu ani v případě kombíku.

Ve výčtu standartní výbavy se tak nově objevují m.j. pneumatické odpružení zadní nápravy, které  udržuje stále stejnou světlou výšku při všech zatíženích vozu, elektrohydraulický brzdový systém (SBC - Sensotronic Brake Control), adaptivní airbagy a velké okenní airbagy.

Za příplatek si zákazníci budou moci dopřávat ještě vyššího komfortu díky elektronicky řízenému pneumatickému odpružení všech kol (AIRMATIC DC), čtyřzónové klimatizaci (THERMOTRONIC), nebo sedadlům přizpůsobujícím se způsobu jízdy.

 Je trošku ostudou, že  bi-xenonové světlomety se v kombi třídy E objevují až nyní, zpoždění je však vykompenzováno využitím tzv. "Active Light" systému, který natáčí světlomety v závislosti na natočení volantu, tímto je zajištěno lepší osvětlení zorného pole řidiče.


O pohon se budou starat benzinové i naftové motory prověřené v sedanu. Na výber bude ze tří zážehových a tří vznětových motorů.

Benzínové motory se budou skrývat pod označeními E 200 KOMPRESSOR, E 240, E 320. První jmenovaný  je přeplňovaný čtyřválec o výkonu 120kW/163koní druhé dva jsou šestiválce. V průběho letošního roku by měla nabídku obohatit extrémní varianta E 500 o výkonu přesahujícím 300 koní. Který z tohoto kombíku vytvoří pravý a nefalšovaný závodní "stěhovák".

 Naftové varianty, využívajících systém vysokotlakého vstřikování paliva common-rail,  budou nést označení E 220 CDI, E 270 CDI a E 320 CDI.


Novinka, poprvé představená na North American International Motor Show v Detroitu, bude v nabídce Evropských prodejců od března 2003 za ceny začínající na 38 000 Euro. Představitelé automobilky doufají, že jejich nové kombi bude na silnicích prohánět konkurenty typu BMW 5 touring, či Audi A6 Avant.

Na závěr námět k diskuzi:

Předností vozů typu kombi je bezesporu velký zavazadlový prostor. Poslední trendy ve vývoji vozů typu kombi však tento fakt až příliš akcentují. Nové kombiky tak narůstají do nesmyslně velkých rozměrů. A ruku na srdce, kdo z uživatelů vozu typu kombi jej vždy naplní až po okraj.

Vždyť na kombících oceňujeme především dokonale přístupný zavazadelník, do kterého zadními velkými dveřmi dostaneme předměty nejroztodivnějších tvarů. Nejsme úplně přesvědčeni, že trend neustálého soutěžení o největší zavazadelník je v případě kombíku rozhodující v boji o zákazníkovu přízeň. I do sebemenšího kombíku majitel dvě kola, nebo ledničku dostane a i přesto nemusí mít jeho automobil rozměry stěhovacího vozu.

Vyjímkou potvrzující pravidlo může být například Alfa Romeo 156, kde je základní objem zavazadelníku ve verzi kombi menší než u sedanu.
Co si o současných kombících myslíte vy? Kolikrát do roka využijete plně zavazadelník Vašeho kombíku?

Názory a připomínky pište do diskuze za článkem, nebo na frantisek.dvorak@idnes.cz.

Active Light system
Předpokládáme, že mezi našimi čtenáři je mnoho znalců historie automobilů. Dle našich informací byl prvním vozem využívajícím podobný systém natáčení světlometů v závislosti na natočení volantu/předních kol Citroen DS.
Napiště nám, je-li naše informace správná nebo má tento systém ještě starší předchůdce.
Pište na frantisek.dvorak@idnes.cz.

Mercedes-Benz E kombi - detail

Mercedes-Benz E kombi

Mercedes-Benz E kombi - zezadu

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.