Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do sedanu od Chrysleru se špatně nastupuje. Jsou to pitomci, zlobí se šéf

aktualizováno 
Krásný americký sedan Chrysler 200 má jednu závažnou chybu, špatně se do něj nastupuje na zadní sedadla. Podobný neduh je vlastní mnoha modelům s klasickou tříprostorovou karoserií, kterým se automobilky snaží dát sportovní nádech. Šéf koncernu FCA se kvůli tomu rozzlobil na své designéry.

Chrysler 200 | foto: Chrysler

Sergio Marchionne, kapitán italsko-amerického koncernu Fiat-Chrysler proslul nekonvenčními metodami. V obleku ho poslední roky nikdo neviděl, jeho často fanfarónská a velmi otevřená prohlášení jsou ve srovnání s hyperkorektními manažery od konkurence nebývale přímá (příklad zde). Za automobilku komunikuje víc než ostatní a své plány spřádá často v přímém přenosu. Prostě neřízená střela. Nejnověji se obul do vlastních designérů.

S hrdostí navržený, vyvinutý a postavený v Michiganu

Chrysler 200
Chrysler 200

Více o Chrysleru 200 čtěte zde

Okopírovali hloupost

Americkým autům musí neameričan často dlouho přicházet na chuť a platí to i o designu. Ale Chrysler 200 patří z pohledu stylingu k tomu nejlepšímu, co za poslední roky americká divize FCA představila. Krásný, ladný sedan s vyváženými proporcemi a povedenými detaily se líbí. Ne tak hodnotitelům v Americe velmi uznávaného spotřebitelského časopisu Consumer Reports. U nich dvoustovka propadla, protože svažující se střecha sedanu omezuje prostor k nástupu na zadní sedadla.

Sergio Marchionne to na autosalonu v Detroitu vysvětloval. „Chrysler 200 propadl, protože někoho napadlo, že vstup na zadní sedadla není důležitý. Je to naše chyba.“

Hyundai Sonata

Hyundai Sonata

„Hyundai, které jsme okopírovali (pravděpodobně sonata - pozn. red.) má stejný problém,“ přiznal Marchionne ̈a neodpustil si šťavnatou poznáku. „Neokopírovali jsme auto, okopírovali jsme přístup na zadní sedadla. Pitomci. Uznáváme. Poučíme se z toho.“ Autorem designu exteriéru je Jeff Hammoud, kromě dvoustovky je jeho dílem také exteriér Jeepu Grand Cherokee.

Fotogalerie

Řešení se splývavou zadní částí střechy je velmi elegantní, při správném tvarování má pozitivní vliv na aerodynamiku vozu. Ralph Gilles, šéfdesignér FCA se ke komentáři Marchionneho vyjádřil: „Má pravdu, možná jsme šli příliš agresivně po aerodynamice. Toho jsme dosáhli a je nejlepší ve své třídě.“

Házet celý problém na designéry je ale nefér, o tom, v jaké podobě doputuje auto do výroby, nerozhodují oni, ale management. Záleží na přesvědčovacích schopnostech šéfdesignéra, jestli dokáže dané řešení před konstruktéry a vedením prosadit. Gilles je tedy v tomto ohledu podle všeho extratřída.

Legenda automobilového designu Giorgetto Giugiaro k tomu v rozhovoru pro iDNES.cz řekl: „Nakonec je to většinou jen jeden člověk, který má poslední slovo. Jenže to poslední slovo může mít klidně manažer bez estetického cítění. A v tom to je. Je to nahodilost moci. Kdo má větší moc, rozhoduje.“





Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.