„Velký šéf“ VW byl na obhlídce konkurence, Hyundai i10 se mu líbilo

Martin Winterkorn je známý šéf největšího německého automobilového koncernu, ale skutečnou popularitu si u široké veřejnosti získal nahrávkou z frankfurtské výstavy v roce 2011. Od té doby jeho kroky pronásledují desítky novinářů, ale letos se ve Frankfurtu se žádné senzace nedočkali.
Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mediální popularitu zajistila Winterkornovi nahrávka z frankfurtského autosalonu v roce 2011, na které se za volantem Hyundaie i30 podivuje, jak je možné, že při nastavování volantu není slyšet žádný chrastivý zvuk.

Ani dva roky Winterkornovi nepomohly, aby se na celou záležitost zapomnělo. Kromě třicetičlenné suity spolupracovníků tak měl tentokrát ve Frankfurtu kolem sebe neustále i smečku novinářů, kteří hltali každé jeho gesto.

Máte malý kufr

Čas od času zavítá na automobilovou výstavu nějaký státník, například francouzský prezident Jacques Chirac býval pravidelným hostem autosalónu v Paříži. Jeho přítomnost nebylo možné přehlédnout. Vždy se kolem něj utvořil široký prstenec lidí s fotoaparáty a kamerami, kteří se snažili dostat k dokonale opálenému politikovi co nejblíže.

Podobně "inkognito" se nyní po výstavě pohybuje i Martin Winterkorn. Na letošní prohlídku konkurenčních exponátů zvolil dvouřadový oblek s jemným proužkem, košili s kravatou a bíločerné tenisky. Ani když zjistí, že mu novináři stojí za zády i ve chvíli, kdy si něco šeptá se svými kolegy, neztrácí smysl pro humor: "Co tu tak stojíte, chcete se snad něco přiučit?" Pokud jde jen o to, pak není bez zajímavosti pozorovat, co šéf největšího automobilového koncernu v Evropě pokládá na nových autech za nejdůležitější.

Winterkornova inspekce začíná u domácího Daimleru, kde už jej s úsměvem na tváři vítá šéf vývojářů Thomas Weber. Oba muži pak po zdvořilostním rozhovoru zamíří k hlavnímu exponátu stánku Mercedesu, kterým je malé SUV s označením GLA.

"Udělali jsme to trochu sportovnější, tam jsme měli určitou mezeru," představuje auto Weber. A pak už začíná obvyklý Winterkornův rituál, který trefně popisuje německý deník Die Welt: "Šéf Volkswagenu obkrouží auto jako zkoušeného žáka. A potom, aniž by vytáhl levou ruku z kapsy u kalhot, několikrát otevírá dveře a pozoruje, jak snadno jdou zavřít a jaký při tom vydávají zvuk. Pak ještě zkontroluje těsnění kolem dveří, které musí být čistě zpracované, protože na detaily si potrpí."

Nejen detaily, ale i velikost kufru je pro Winterkorna důležitá. "Moc malý," hlásí Weberovi s úsměvem. "Máme dost velký kufr," opáčí na to Weber. Ani on neztrácí úsměv.

Pěkně udělané, pochválí Hyundai

Podobný výjev lze pozorovat později na stánku BMW, kde Winterkorn neomylně zamíří k novému elektroautu i3. Akustická zkouška se tentokrát vleče, karosérie z termoplastu totiž vydává při zabouchnutí dveří poněkud jiný zvuk, jehož zhodnocení trvá Winterkornovi o něco déle.

Šéfa Volkswagenu zaujmou na desítky vteřin také plastové kliky dveří, které při zatáhnutí odkrývají část svého mechanismu. A pak samozřejmě kufr, tentokrát do něj zmizí celá horní polovina jeho těla. Když se pak po chvíli vynoří, žádá po svých spolupracovnících magnety. Těmi pak přejíždí po vnitřní straně pátých dveří, aby zjistil, na kterých místech BMW používá ocel a kde hliník.

Šéf Volkswagenu se pomalu blíží ke stánku Hyundai a svět čeká na jízlivou poznámku. Winterkorn by k ní měl důvod, protože korejská automobilka nejnověji používá právě koncernová auta při porovnání se svými modely. Protože při tom určuje pravidla, není divu, že z klání vychází jako jasný vítěz.

Winterkorn právě krouží kolem nového Hyundaie i10 a možná netuší, že jen pár kilometrů odtud, v evropské centrále Hyundaie, probíhá prezentace stejné novinky odborné veřejnosti. A právě na ní porovnávají Korejci i10 s Volkswagenem Up!, přičemž hyundai má podle jejich názoru větší prostor pro zavazadla (o jeden litr), lepší komfort, výbavu a samozřejmě také noblesnější interiér.

Hyundai i10

 

Winterkorna opět zajímá kufr a také čisté zpracování nýtů karosérie kolem gumy v pátých dveřích. Šéf vývoje značky Audi Ulrich Hackenberg vysloví názor, že jde o speciální verzi určenou jen pro výstavu. Naproti tomu ředitel německé pobočky Hyundaie Markus Schrick, který delegaci VW svým stánkem provází, tvrdí, že jde o standardní provedení. Při obhlídce stánku Hyundaie natočil šéfa VW kameraman renomovaného italského magazínu Quattroruote.

Svět se nakonec od Winterkorna jízlivosti nedočká. "Pěkně udělané," pochválí hodně nahlas nový malý hyundai a familiérně Schricka poplácá po zádech. Ten je zaskočen opravdu jen na okamžik. Obrací se na přítomné novináře a se širokým úsměvem celou situaci komentuje: "Když velký šéf řekne, že je to pěkné, tak je to pěkné."

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...