Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati: kabriolet, který si může koupit jen cvok...

  21:46aktualizováno  21:46
To auto má celkem nenápadnou perleťově šedou barvu a je jen něco málo přes metr vysoké. Jmenuje se Maserati MC12. Je to nejdražší sériově vyráběné auto na světě, stojí 22 milionů korun. Jeho majitelem je český podnikatel Richard Chlad, který vydělává na hracích automatech a dalších odrůdách hazardních her.

„Takové auto si může koupit jen cvok,“ říká sám o sobě vysoký muž, který má v garáži i další luxusní sportovní vozy.

„Například jedno Ferrari Maranello nebo lamborghini,“ upřesňuje Zdeněk Holubovský, který v Česku značky Ferrari a Maserati prodává a mezi jehož zákazníky bývalý automobilový závodník Chlad patří.

***

Vlastníci takových skvostů na čtyřech kolech o svých vozech neradi moc mluví. Jen MF DNES poskytl čerstvý majitel Richard Chlad odpovědi na několik otázek.

Nač potřebuje člověk takovéhle auto?

To je fandovství a adrenalin. Já jsem léta jezdil závody a od mládí jsem inklinoval k rychlým autům. Jak mi tak časem bylo přáno, tak jsem si začal dopřávat opravdu rychlé vozy.

Čtěte: Nejdražší auto světa jezdí i v Česku

Aby značce Maserati nebylo líto, že její sestra v koncernu Fiat, Ferrari, má královský model Enzo, zrodilo se Maserati MC12 ...VÍCE

Vy ale už máte lamborghini, ferarri a ještě pár jiných rychlíků...

To je pravda, ale to prostě nejde zastavit, to je nekonečný. Jak k tomu jednou přičichnete, chcete pořád rychlejší auto. Začal jsem s třistakoňovými amerikami, pak amerika čtyři sta sedmdesát koní, pak Ferarri Maranello pět set čtyřicet koní... nic pro mě už není dost silný.

Prý jste vystěhoval už z garáže všechny mercedesy. Proč?

To je pravda. Přišel jsem na to, že na světě je plno lepších aut.

Maserati MC12 je nejlepší?

Teď určitě. Jen mě zaskočilo, že vůbec nemá ani malý kufr a není kam složit střechu. Takový auto si může koupit jen cvok... (smích)

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.