Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati vyjíždí s prvním SUV. Jmenuje se levante

  10:49aktualizováno  10:49
První SUV v historii Maserati vypadá agresivně, jak se na urozené sporťáky z Modeny sluší. První fotky odhalují vzhled zevnějšku. Zevnitř bude levante k vidění první březnový týden na autosalonu v Ženevě.

Maserati Levante | foto: Maserati

Už před pěti lety se jezdili zákazníci Maserati dívat na autosalon do Frankfurtu, kde tehdy italská značka vystavovala koncept jménem Kubang. Tradicionalisté si tam rvali vlasy, zatímco milionáři jezdící v maserati už tehdy chtěli skládat zálohy a nebylo kde. Než doputoval projekt k reálnému vozu, trvalo to velmi dlouho. Pro prémiové značky je dnes skoro nutnost mít v nabídce SUV. Novinka z Itálie tedy přijíždí na poslední chvíli.

Maska typická pro moderní maserati, svalnatá karoserie a energické křivky zdůrazněné dravě tvarovanou siluetou (i když zrovna tou hodně připomíná SUV od Infiniti). Takové je první SUV v historii Maserati. Jmenuje se levante, což znamená italsky „východ“ (jako světovou stranu).

Fotogalerie

Pod kapotou bude mít šesti a osmiválce známé z ostatních modelů. Ostatně, technický základ vychází z manažerského supersportu Maserati Ghibli. Zpočátku budou k mání přeplňované šestiválcové třílitry na benzin a naftu, časem dorazí i osmiválec. Dieselové provedení má 275 koní a sprint z nuly na stovku umí za 6,3 sekundy. Benzinová šestiválcová provedení mají mít 350 a 430 koní. První vysprintuje na stovku za 6,3, druhé za pět sekund.

Sílu na všechna čtyři kola bude přenášet osmistupňový automat od německého ZF. Elektronicky řízený vzduchový podvozek má zaručit skvělé jízdní vlastnosti.

Premiéra je naplánovaná za týden na autosalon do Ženevy. Do prodeje dorazí levante v jarních měsících.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

BMW Řada 3 330xd Touring
BMW Řada 3 330xd Touring

r.v. 2005, naj. 252 000 km, diesel
199 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.