Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati vyjíždí s prvním SUV. Jmenuje se levante

  10:49aktualizováno  10:49
První SUV v historii Maserati vypadá agresivně, jak se na urozené sporťáky z Modeny sluší. První fotky odhalují vzhled zevnějšku. Zevnitř bude levante k vidění první březnový týden na autosalonu v Ženevě.

Maserati Levante | foto: Maserati

Už před pěti lety se jezdili zákazníci Maserati dívat na autosalon do Frankfurtu, kde tehdy italská značka vystavovala koncept jménem Kubang. Tradicionalisté si tam rvali vlasy, zatímco milionáři jezdící v maserati už tehdy chtěli skládat zálohy a nebylo kde. Než doputoval projekt k reálnému vozu, trvalo to velmi dlouho. Pro prémiové značky je dnes skoro nutnost mít v nabídce SUV. Novinka z Itálie tedy přijíždí na poslední chvíli.

Maska typická pro moderní maserati, svalnatá karoserie a energické křivky zdůrazněné dravě tvarovanou siluetou (i když zrovna tou hodně připomíná SUV od Infiniti). Takové je první SUV v historii Maserati. Jmenuje se levante, což znamená italsky „východ“ (jako světovou stranu).

Fotogalerie

Pod kapotou bude mít šesti a osmiválce známé z ostatních modelů. Ostatně, technický základ vychází z manažerského supersportu Maserati Ghibli. Zpočátku budou k mání přeplňované šestiválcové třílitry na benzin a naftu, časem dorazí i osmiválec. Dieselové provedení má 275 koní a sprint z nuly na stovku umí za 6,3 sekundy. Benzinová šestiválcová provedení mají mít 350 a 430 koní. První vysprintuje na stovku za 6,3, druhé za pět sekund.

Sílu na všechna čtyři kola bude přenášet osmistupňový automat od německého ZF. Elektronicky řízený vzduchový podvozek má zaručit skvělé jízdní vlastnosti.

Premiéra je naplánovaná za týden na autosalon do Ženevy. Do prodeje dorazí levante v jarních měsících.





Nejčtenější

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.