Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati vyjíždí s prvním SUV. Jmenuje se levante

  10:49aktualizováno  10:49
První SUV v historii Maserati vypadá agresivně, jak se na urozené sporťáky z Modeny sluší. První fotky odhalují vzhled zevnějšku. Zevnitř bude levante k vidění první březnový týden na autosalonu v Ženevě.

Maserati Levante | foto: Maserati

Už před pěti lety se jezdili zákazníci Maserati dívat na autosalon do Frankfurtu, kde tehdy italská značka vystavovala koncept jménem Kubang. Tradicionalisté si tam rvali vlasy, zatímco milionáři jezdící v maserati už tehdy chtěli skládat zálohy a nebylo kde. Než doputoval projekt k reálnému vozu, trvalo to velmi dlouho. Pro prémiové značky je dnes skoro nutnost mít v nabídce SUV. Novinka z Itálie tedy přijíždí na poslední chvíli.

Maska typická pro moderní maserati, svalnatá karoserie a energické křivky zdůrazněné dravě tvarovanou siluetou (i když zrovna tou hodně připomíná SUV od Infiniti). Takové je první SUV v historii Maserati. Jmenuje se levante, což znamená italsky „východ“ (jako světovou stranu).

Fotogalerie

Pod kapotou bude mít šesti a osmiválce známé z ostatních modelů. Ostatně, technický základ vychází z manažerského supersportu Maserati Ghibli. Zpočátku budou k mání přeplňované šestiválcové třílitry na benzin a naftu, časem dorazí i osmiválec. Dieselové provedení má 275 koní a sprint z nuly na stovku umí za 6,3 sekundy. Benzinová šestiválcová provedení mají mít 350 a 430 koní. První vysprintuje na stovku za 6,3, druhé za pět sekund.

Sílu na všechna čtyři kola bude přenášet osmistupňový automat od německého ZF. Elektronicky řízený vzduchový podvozek má zaručit skvělé jízdní vlastnosti.

Premiéra je naplánovaná za týden na autosalon do Ženevy. Do prodeje dorazí levante v jarních měsících.





Nejčtenější

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.