Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati vyjíždí s prvním SUV. Jmenuje se levante

  10:49aktualizováno  10:49
První SUV v historii Maserati vypadá agresivně, jak se na urozené sporťáky z Modeny sluší. První fotky odhalují vzhled zevnějšku. Zevnitř bude levante k vidění první březnový týden na autosalonu v Ženevě.

Maserati Levante | foto: Maserati

Už před pěti lety se jezdili zákazníci Maserati dívat na autosalon do Frankfurtu, kde tehdy italská značka vystavovala koncept jménem Kubang. Tradicionalisté si tam rvali vlasy, zatímco milionáři jezdící v maserati už tehdy chtěli skládat zálohy a nebylo kde. Než doputoval projekt k reálnému vozu, trvalo to velmi dlouho. Pro prémiové značky je dnes skoro nutnost mít v nabídce SUV. Novinka z Itálie tedy přijíždí na poslední chvíli.

Maska typická pro moderní maserati, svalnatá karoserie a energické křivky zdůrazněné dravě tvarovanou siluetou (i když zrovna tou hodně připomíná SUV od Infiniti). Takové je první SUV v historii Maserati. Jmenuje se levante, což znamená italsky „východ“ (jako světovou stranu).

Fotogalerie

Pod kapotou bude mít šesti a osmiválce známé z ostatních modelů. Ostatně, technický základ vychází z manažerského supersportu Maserati Ghibli. Zpočátku budou k mání přeplňované šestiválcové třílitry na benzin a naftu, časem dorazí i osmiválec. Dieselové provedení má 275 koní a sprint z nuly na stovku umí za 6,3 sekundy. Benzinová šestiválcová provedení mají mít 350 a 430 koní. První vysprintuje na stovku za 6,3, druhé za pět sekund.

Sílu na všechna čtyři kola bude přenášet osmistupňový automat od německého ZF. Elektronicky řízený vzduchový podvozek má zaručit skvělé jízdní vlastnosti.

Premiéra je naplánovaná za týden na autosalon do Ženevy. Do prodeje dorazí levante v jarních měsících.





Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.