Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Klenot za 10 let ztrojnásobil cenu, stojí 60 milionů

aktualizováno 
Je to jedna z perel českých garáží. Richard Chlad vystavil své Maserati MC12 na autosalonu Autoshow v pražských Holešovicích. Auto, které vzniklo jen v padesáti kusech, se ukazuje také jako skvělá investice.

Maserati MC12, Autoshow Praha 2016 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Asi nejslavnějším a nejvzácnějším maserati posledních desetiletí a jedním z NEJ italských aut vůbec je snový supersport MC12. Rozhovor s majitelem českého kousku čtěte zde.

Auto používá techniku kultovního Ferrari Enzo. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní uložený před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.

Oproti Enzu má MC12 větší rozměry, délka je 5 143 mm, šířka 2 096 mm a výška 1 205 mm. O design vozu se postaral Frank Stepheson, který tak po 37 letech vrátil Maserati závodní vůz.

Fotogalerie

Auto má odnímatelnou střechu, kterou však musí majitel nechávat v garáži.

„S výrobou MC12 začali v továrně Maserati v roce 2004, kdy vzniklo prvních 25 kusů a s výrobou pokračovali do roku 2005,“ popisuje Kateřina Trnková ze společnosti Scuderia Praha, která italskou automobilku na českém trhu zastupuje.

Vedle silniční verze vznikl i závodní sourozenec, který od roku 2005 na pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.

„Cena tehdy odpovídala přibližně 22 milionům korun. V dnešní době je odhadovaná cena zhruba dvakrát až třikrát vyšší,“ doplňuje Kateřina Trnková. Dnes tak MC12 stojí až šedesát milionů.

Autor:




Nejčtenější

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.