Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Klenot za 10 let ztrojnásobil cenu, stojí 60 milionů

aktualizováno 
Je to jedna z perel českých garáží. Richard Chlad vystavil své Maserati MC12 na autosalonu Autoshow v pražských Holešovicích. Auto, které vzniklo jen v padesáti kusech, se ukazuje také jako skvělá investice.

Maserati MC12, Autoshow Praha 2016 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Asi nejslavnějším a nejvzácnějším maserati posledních desetiletí a jedním z NEJ italských aut vůbec je snový supersport MC12. Rozhovor s majitelem českého kousku čtěte zde.

Auto používá techniku kultovního Ferrari Enzo. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní uložený před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.

Oproti Enzu má MC12 větší rozměry, délka je 5 143 mm, šířka 2 096 mm a výška 1 205 mm. O design vozu se postaral Frank Stepheson, který tak po 37 letech vrátil Maserati závodní vůz.

Fotogalerie

Auto má odnímatelnou střechu, kterou však musí majitel nechávat v garáži.

„S výrobou MC12 začali v továrně Maserati v roce 2004, kdy vzniklo prvních 25 kusů a s výrobou pokračovali do roku 2005,“ popisuje Kateřina Trnková ze společnosti Scuderia Praha, která italskou automobilku na českém trhu zastupuje.

Vedle silniční verze vznikl i závodní sourozenec, který od roku 2005 na pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.

„Cena tehdy odpovídala přibližně 22 milionům korun. V dnešní době je odhadovaná cena zhruba dvakrát až třikrát vyšší,“ doplňuje Kateřina Trnková. Dnes tak MC12 stojí až šedesát milionů.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.