Asi nejslavnějším a nejvzácnějším maserati posledních desetiletí a jedním z NEJ italských aut vůbec je snový supersport MC12. Rozhovor s majitelem českého kousku čtěte zde.
Auto používá techniku kultovního Ferrari Enzo. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní uložený před zadní nápravou. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.
Oproti Enzu má MC12 větší rozměry, délka je 5 143 mm, šířka 2 096 mm a výška 1 205 mm. O design vozu se postaral Frank Stepheson, který tak po 37 letech vrátil Maserati závodní vůz.
Auto má odnímatelnou střechu, kterou však musí majitel nechávat v garáži.
„S výrobou MC12 začali v továrně Maserati v roce 2004, kdy vzniklo prvních 25 kusů a s výrobou pokračovali do roku 2005,“ popisuje Kateřina Trnková ze společnosti Scuderia Praha, která italskou automobilku na českém trhu zastupuje.
Vedle silniční verze vznikl i závodní sourozenec, který od roku 2005 na pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.
„Cena tehdy odpovídala přibližně 22 milionům korun. V dnešní době je odhadovaná cena zhruba dvakrát až třikrát vyšší,“ doplňuje Kateřina Trnková. Dnes tak MC12 stojí až šedesát milionů.