Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati MC12: Nejdražší auto světa jezdí i v Česku

  21:45aktualizováno  21:45
Seznam unikátních aut, která lze v Česku spatřit, rozšířil v těchto dnech skutečný unikát - Maserati MC12. Vůz, kterých bude vyrobeno jen 50 kusů, nemůže být jiný než hodně originální. Čtěte rozhovor s majitelem Maserati MC12 ZDE

Aby značce Maserati nebylo líto, že její sestra v koncernu Fiat, Ferrari, má královský model Enzo, zrodilo se Maserati MC12.

S valnou většinou konstrukce společné s enzem má proti ferrari jeden primát: zatímco těch byly vyrobeny čtyři stovky, štěstí zaplatit v přepočtu 22 milionů korun se dostane jen pěti desítkám roztoužených zájemců na celém světě.

Čtvrtkrok zpět

Maserati MC12 je proti ferrari dokonce větší rozměry: s delším rozvorem je delší, širší i vyšší. Ale především má odnímatelnou střechu, takže se z něj ve chvíli stane kabriolet či přesněji v italské terminologii spider.

Ferrari Enzo: Auto, ze kterého má Ital zástavu srdce

Ďábelská věc na kolech je určena jen pro vybraný okruh zákazníků. Vůz s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, postavený na počest zakladatele firmy, už nepočítá zrychlení na desetiny sekundy ...VÍCE

Ale má se stejným motorem proti ferrari i mírně slabší technické hodnoty: například maximální výkon "jen" 630 koní (ferrari 660), rychlost přes 330 km/h (ferrari o 20 více) a akceleraci z 0 na 100 km o 0,15 s horší (3,8 s proti 3,65 s u ferrari).

Maserati MC12 je dokonce o "pár korun" dražší. Na druhé straně ovšem nabízí trochu víc komfortu; má nejen klimatizaci, ale například i elektricky ovládaná okna. Enzo má - světe, div se - kličky.

Peníze a to ostatní

A když už byla zmínka o penězích, víte kolik se za takový vůz platí pojistné? "Myslím, že to vychází tak na tři čtvrtě milionu," prozrazuje Zdeněk Holubovský, ředitel společnosti HP-Exclusiv, která v Česku obě značky zastupuje.

A dodává: "Můžete si ovšem zaplatit jen sezonně." Asi na tom něco bude, jízdu s takovým maserati po sněhu si lze sotva představit. Ostatně ukrást takový unikát by bylo i dost složité.

Firma totiž velmi přesně eviduje majitele vozů i případnou jejich změnu. A nejen to; pro nové maserati platí stejná pravidla jako pro ferrari. Tedy když vůz prodělá větší havárii a není opravován v autorizovaném servisu, přijede po skončení opravy zástupce firmy zkontrolovat, jaký je výsledek.

Pokud by totiž vůz změnil po následných zásazích výrazně svůj charakter, je mu odňato typové označení.

***

Auto, které si může koupit jen cvok...

Čtěte rozhovor s majitelem Maserati MC12 ...ZDE

***

Co čeká na majitele

Jediné Maserati MC12 v Česku již má svého majitele. Na nového majitele tohoto skvostu teď ovšem čekají starosti, které jiného majitele osobního auta hned tak nepotkají. Třeba kam umístit registrační značky.

"Takové detaily se u Pininfariny (tvůrce karoserie -pozn. red.) neřeší," usmívá se Holubovský.

A potom jsou tu ještě dva problémy: kam uložit po sejmutí plastovou střechu a jak řešit situaci, když začne pršet. Zdeněk Holubovský zná odpověď jen na tu druhou: "Musíš jet tak rychle, aby ti dovnitř nepršelo, poradil jsem majiteli."

Čtěte také:

Čím jezdím? Autem za 10 milionů

POŘÁDNÝ KUS AUTA Sice jen 115 cm na výšku, ale přes dva metry na šířku a pět metrů do délky... to je Maserati MC12

Supersportovní Maserati MC12 můžete potkat na silnici

POHLED SHŮRY Takový pohled shora se výjimečně naskytne i v Česku, třeba řidičům nákladních aut či autobusů

PŘEKVAPENÍ UVNITŘ Po usednutí za kupodivu dost velký volant byste marně hledali řadicí páku; řadí se jako ve formuli 1 pod volantem

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.