Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to monstrum. Italové s tímto autem vzpomínají na slavné časy

aktualizováno 
Maserati 450 S Costin Zagato byl čtyřsetkoňový přízrak, ze kterého byli v Le Mans v roce 1957 všichni paf. Přezdívku „Monster“ mu vymyslel slavný závodník Stirling Moss, který ho tehdy krotil na závodní trati.

Zagato Maserati Mostro | foto: Zagato

Černý přízrak futuristicky oblých tvarů se vrací v novodobém podání. Karosárna Zagato vzdává závodnímu speciálu hold studií nazvanou Mostro.

Může vás zajímat

Maserati Ghibli Diesel 2014

Maserati Ghibli Diesel 2014

Cena 1.999.900,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Italsky je to „mostro“, anglicky „monster“, česky „monstrum“, každopádně je to jeden z nejparádnějších italských konceptů posledních let. Odvážný, agresivní, nezapomenutelný. Jeho tvůrcem je designér milánské karosárny Zagato, Japonec Nori Harada. Moderní kabát fluidních tvarů skrývá odkazy na původní „monstrum“. Nechybí typický prvek aut od Zagata, typická „zkrácená“ záď, kterému se říká „coda tronca“. Není to jen designérská manýra, vylepšuje to aerodynamiku.

Jen na vysvětlenou: jméno Costin v označení původního závodního speciálu z padesátých let patří Franku Costinovi, expertovi na aerodynamiku, který pomáhal monstrum pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans pro Mosse stavět.

Zagato Maserati Mostro

Černý závodní prototyp postavený na oslavu století značky Maserati se představil na nóbl akci u jezera Como, slavné Concorso d’Eleganza di Villa d’Este. Zagato staví a upravuje auta urozené stoleté automobilky už od třicátých let minulého století.

Vypusťte monstra do provozu

Stejně jako předchůdce je to závodní speciál, ale může vyrazit do provozu. Zagato chce postavit pět kusů, které zhomologuje i pro provoz na běžných komunikacích. Budou výhradně černé a červené. Všechny mají vzniknout do konce roku a už jsou vyprodané.

Fotogalerie

Karoserie i monokok, ve kterém sedí pilot, budou z karbonu, pomocné rámy nesoucí nápravy a motor budou ocelové. Atmosferický osmiválec 4,2 litru z Maserati GranTurismo se schová do dlouhé přídě, co nejdál za přední nápravu. Architektura ctí schéma transaxle, od podélně uloženého motoru se suchou skříní přenese kardan výkon k sekvenční šestistupňové převodovce uložené u zadní nápravy. Přibližně 420 koní výkonu nebude mít s tunu lehkým závodním speciálem moc práce.

Nápravy jsou tvořeny trojúhelníkovými rameny s odpružením systému push-rod. Devatenáctipalcové ráfky drží centrální matice, přední gumy mají rozměr 255/40, zadní 295/35.

A jak dopadlo původní monstrum v Le Mans v roce 1957? Po třiceti kolech musel Stirling Moss kvůli závadě odstoupit.

Maserati 450 Costin Zagato

Maserati 450 Costin Zagato



Témata: Maserati


Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.