Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to monstrum. Italové s tímto autem vzpomínají na slavné časy

aktualizováno 
Maserati 450 S Costin Zagato byl čtyřsetkoňový přízrak, ze kterého byli v Le Mans v roce 1957 všichni paf. Přezdívku „Monster“ mu vymyslel slavný závodník Stirling Moss, který ho tehdy krotil na závodní trati.

Zagato Maserati Mostro | foto: Zagato

Černý přízrak futuristicky oblých tvarů se vrací v novodobém podání. Karosárna Zagato vzdává závodnímu speciálu hold studií nazvanou Mostro.

Může vás zajímat

Maserati Ghibli Diesel 2014

Maserati Ghibli Diesel 2014

Cena 1.999.900,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Italsky je to „mostro“, anglicky „monster“, česky „monstrum“, každopádně je to jeden z nejparádnějších italských konceptů posledních let. Odvážný, agresivní, nezapomenutelný. Jeho tvůrcem je designér milánské karosárny Zagato, Japonec Nori Harada. Moderní kabát fluidních tvarů skrývá odkazy na původní „monstrum“. Nechybí typický prvek aut od Zagata, typická „zkrácená“ záď, kterému se říká „coda tronca“. Není to jen designérská manýra, vylepšuje to aerodynamiku.

Jen na vysvětlenou: jméno Costin v označení původního závodního speciálu z padesátých let patří Franku Costinovi, expertovi na aerodynamiku, který pomáhal monstrum pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans pro Mosse stavět.

Zagato Maserati Mostro

Černý závodní prototyp postavený na oslavu století značky Maserati se představil na nóbl akci u jezera Como, slavné Concorso d’Eleganza di Villa d’Este. Zagato staví a upravuje auta urozené stoleté automobilky už od třicátých let minulého století.

Vypusťte monstra do provozu

Stejně jako předchůdce je to závodní speciál, ale může vyrazit do provozu. Zagato chce postavit pět kusů, které zhomologuje i pro provoz na běžných komunikacích. Budou výhradně černé a červené. Všechny mají vzniknout do konce roku a už jsou vyprodané.

Fotogalerie

Karoserie i monokok, ve kterém sedí pilot, budou z karbonu, pomocné rámy nesoucí nápravy a motor budou ocelové. Atmosferický osmiválec 4,2 litru z Maserati GranTurismo se schová do dlouhé přídě, co nejdál za přední nápravu. Architektura ctí schéma transaxle, od podélně uloženého motoru se suchou skříní přenese kardan výkon k sekvenční šestistupňové převodovce uložené u zadní nápravy. Přibližně 420 koní výkonu nebude mít s tunu lehkým závodním speciálem moc práce.

Nápravy jsou tvořeny trojúhelníkovými rameny s odpružením systému push-rod. Devatenáctipalcové ráfky drží centrální matice, přední gumy mají rozměr 255/40, zadní 295/35.

A jak dopadlo původní monstrum v Le Mans v roce 1957? Po třiceti kolech musel Stirling Moss kvůli závadě odstoupit.

Maserati 450 Costin Zagato

Maserati 450 Costin Zagato



Témata: Maserati


Nejčtenější

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.