Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati Spyder má nového sourozence

  15:14aktualizováno  15:14
Po podzimním představení Spyderu na frankfurtském autosalonu plánují Italové výstavní prémiéru sourozence - Maserati Coupe. To se ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu a zároveň si ho budou moci prohlédnout i Kaliforňané při losangeleské autoshow. Společnost Maserati patřící do koncernu Fiat se tak po dlouhé pauze vrátí oficiálně na potenciálně velice atraktivní Severoamerický trh.

Už ve Spyderu bylo nedávno představeno několik zásadních inovací. Oproti dřívějšímu kupé 3200 GT, ze kterého Spyder vychází, byl odlehčen motor o 22 kilogramů a také došlo k významné změně ve specifikaci turbosoustrojí. To by nyní mělo mít méně razantnější nástup, ale jinak je přepracovaný osmiválcový motor o obsahu 4,2 litrů výkonnější. Nyní dosahuje až 287 kilowatt, i když byl mírně snížen točivý moment jednotky na 451 Nm. Stejný motor bude zasazován i do netrpělivě očekávaného Coupe.

Spyder a nyní i nové Coupé je vybaveno sekvenčním řazením s tlačítky pod volantem, což je stejné ústrojí, jako má Ferrari Modena F1. Řidičům se tak snáze podaří vcítit se do pocitů jezdců formule jedna, i když v - na první pohled - civilně vypadajícím voze. 

Výrobce již zveřejnil některé jízdní statistiky. Elegantní "kupéčko" vytvořené studiem Italdesign-Giugiaro by mělo zrychit z 0 na 100 km/h za méně jak pět sekund, maximální rychlost prý přesáhne 270 kilometrů za hodinu.

Maserati se snaží oslovit případné zákazníky i širokým výběrem barevných kombinací a to zejména v interiéru. Zde si nový majitel vozu může vybrat z 10 odstínů kůže či z pěti barev koberečků. Jak je vidět, italští designéři se snaží pro zámožného zákazníka udělat opravdu co nejvíce.

Vůz je samozřejmě prošpikován nejmodernější elektronikou. Samozřejmostí je elektronický senzor plynového pedálu (drive-by-wire), dále systémy elektronické kontroly jízdních režimů, které v interakci s řídící jednotkou hledají v každém momentu nejoptimálnější chod motoru.

 

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.