Už ve Spyderu bylo nedávno představeno několik zásadních inovací. Oproti dřívějšímu kupé 3200 GT, ze kterého Spyder vychází, byl odlehčen motor o 22 kilogramů a také došlo k významné změně ve specifikaci turbosoustrojí. To by nyní mělo mít méně razantnější nástup, ale jinak je přepracovaný osmiválcový motor o obsahu 4,2 litrů výkonnější. Nyní dosahuje až 287 kilowatt, i když byl mírně snížen točivý moment jednotky na 451 Nm. Stejný motor bude zasazován i do netrpělivě očekávaného Coupe.
Spyder a nyní i nové Coupé je vybaveno sekvenčním řazením s tlačítky pod volantem, což je stejné ústrojí, jako má Ferrari Modena F1. Řidičům se tak snáze podaří vcítit se do pocitů jezdců formule jedna, i když v - na první pohled - civilně vypadajícím voze.
Výrobce již zveřejnil některé jízdní statistiky. Elegantní "kupéčko" vytvořené studiem Italdesign-Giugiaro by mělo zrychit z 0 na 100 km/h za méně jak pět sekund, maximální rychlost prý přesáhne 270 kilometrů za hodinu.
Maserati se snaží oslovit případné zákazníky i širokým výběrem barevných kombinací a to zejména v interiéru. Zde si nový majitel vozu může vybrat z 10 odstínů kůže či z pěti barev koberečků. Jak je vidět, italští designéři se snaží pro zámožného zákazníka udělat opravdu co nejvíce.
Vůz je samozřejmě prošpikován nejmodernější elektronikou. Samozřejmostí je elektronický senzor plynového pedálu (drive-by-wire), dále systémy elektronické kontroly jízdních režimů, které v interakci s řídící jednotkou hledají v každém momentu nejoptimálnější chod motoru.