Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak se maskuje prototyp. Šrouby rovnou do plechu

aktualizováno 
K různým fíglům se uchylují téměř všechny automobilky, aby zamaskovaly své nové modely před očima veřejnosti. Využívají maskovací fólie, kamuflážní obrázky, falešné polstrování i obyčejné samořezné šrouby. Podívejte se, jak BMW měnilo vizáž prototypu pětkového GT.

Automobilky nemají rády, když někdo vidí jejich prototyp ve fázi vývoje a výroby, přesto musí nové vozy testovat v reálném provozu. Maskování aut se postupně stalo vědní disciplínou, která využívá nejnovějších počítačových technologií.

Standardem při maskování téměř všech nových vozů jsou speciální fólie s 3D motivy, které zkreslují celkové proporce vozu a ani z kvalitních fotografií nedokáže konkurence dopředu rozpoznat spousty detailů. Tyto fólie navíc musí vydržet testování v extrémních podmínkách a zvládají i teplotní rozdíly od mínus 40 do plus 80 stupňů Celsia. Přečtěte si: Maskování je u nových modelů nutnost, automobilky tak bojují se špiony

Do výbavy maskovacích inženýrů patří také kamuflážní fotografie umístěné na některých částech automobilu, speciální polstrování, které zcela změní tvar interiéru, nebo plastové výlisky, které se připevňují přímo na karoserii.

Technici BMW dokonce neváhají vzít do ruky šroubovák a některé díly namontovat samořeznými šrouby přímo do pechů karoserie. Během několika hodin tak může testovaný model získat úplně jiný design a konkurenci pak nezbývá nic jiného, než čekat na oficiální premiéru na některém z autosalonů. Tam už ale nový vůz prověří do nejmenšího šroubečku. Přečtěte si: Špioni byli v Ženevě opět v akci

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Další z rubriky

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.