Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak se maskuje prototyp. Šrouby rovnou do plechu

aktualizováno 
K různým fíglům se uchylují téměř všechny automobilky, aby zamaskovaly své nové modely před očima veřejnosti. Využívají maskovací fólie, kamuflážní obrázky, falešné polstrování i obyčejné samořezné šrouby. Podívejte se, jak BMW měnilo vizáž prototypu pětkového GT.

Automobilky nemají rády, když někdo vidí jejich prototyp ve fázi vývoje a výroby, přesto musí nové vozy testovat v reálném provozu. Maskování aut se postupně stalo vědní disciplínou, která využívá nejnovějších počítačových technologií.

Standardem při maskování téměř všech nových vozů jsou speciální fólie s 3D motivy, které zkreslují celkové proporce vozu a ani z kvalitních fotografií nedokáže konkurence dopředu rozpoznat spousty detailů. Tyto fólie navíc musí vydržet testování v extrémních podmínkách a zvládají i teplotní rozdíly od mínus 40 do plus 80 stupňů Celsia. Přečtěte si: Maskování je u nových modelů nutnost, automobilky tak bojují se špiony

Do výbavy maskovacích inženýrů patří také kamuflážní fotografie umístěné na některých částech automobilu, speciální polstrování, které zcela změní tvar interiéru, nebo plastové výlisky, které se připevňují přímo na karoserii.

Technici BMW dokonce neváhají vzít do ruky šroubovák a některé díly namontovat samořeznými šrouby přímo do pechů karoserie. Během několika hodin tak může testovaný model získat úplně jiný design a konkurenci pak nezbývá nic jiného, než čekat na oficiální premiéru na některém z autosalonů. Tam už ale nový vůz prověří do nejmenšího šroubečku. Přečtěte si: Špioni byli v Ženevě opět v akci

Autoři: ,




Nejčtenější

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.