Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak se maskuje prototyp. Šrouby rovnou do plechu

aktualizováno 
K různým fíglům se uchylují téměř všechny automobilky, aby zamaskovaly své nové modely před očima veřejnosti. Využívají maskovací fólie, kamuflážní obrázky, falešné polstrování i obyčejné samořezné šrouby. Podívejte se, jak BMW měnilo vizáž prototypu pětkového GT.

Automobilky nemají rády, když někdo vidí jejich prototyp ve fázi vývoje a výroby, přesto musí nové vozy testovat v reálném provozu. Maskování aut se postupně stalo vědní disciplínou, která využívá nejnovějších počítačových technologií.

Standardem při maskování téměř všech nových vozů jsou speciální fólie s 3D motivy, které zkreslují celkové proporce vozu a ani z kvalitních fotografií nedokáže konkurence dopředu rozpoznat spousty detailů. Tyto fólie navíc musí vydržet testování v extrémních podmínkách a zvládají i teplotní rozdíly od mínus 40 do plus 80 stupňů Celsia. Přečtěte si: Maskování je u nových modelů nutnost, automobilky tak bojují se špiony

Do výbavy maskovacích inženýrů patří také kamuflážní fotografie umístěné na některých částech automobilu, speciální polstrování, které zcela změní tvar interiéru, nebo plastové výlisky, které se připevňují přímo na karoserii.

Technici BMW dokonce neváhají vzít do ruky šroubovák a některé díly namontovat samořeznými šrouby přímo do pechů karoserie. Během několika hodin tak může testovaný model získat úplně jiný design a konkurenci pak nezbývá nic jiného, než čekat na oficiální premiéru na některém z autosalonů. Tam už ale nový vůz prověří do nejmenšího šroubečku. Přečtěte si: Špioni byli v Ženevě opět v akci

Autoři: ,




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.