Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak se maskuje prototyp. Šrouby rovnou do plechu

aktualizováno 
K různým fíglům se uchylují téměř všechny automobilky, aby zamaskovaly své nové modely před očima veřejnosti. Využívají maskovací fólie, kamuflážní obrázky, falešné polstrování i obyčejné samořezné šrouby. Podívejte se, jak BMW měnilo vizáž prototypu pětkového GT.

Automobilky nemají rády, když někdo vidí jejich prototyp ve fázi vývoje a výroby, přesto musí nové vozy testovat v reálném provozu. Maskování aut se postupně stalo vědní disciplínou, která využívá nejnovějších počítačových technologií.

Standardem při maskování téměř všech nových vozů jsou speciální fólie s 3D motivy, které zkreslují celkové proporce vozu a ani z kvalitních fotografií nedokáže konkurence dopředu rozpoznat spousty detailů. Tyto fólie navíc musí vydržet testování v extrémních podmínkách a zvládají i teplotní rozdíly od mínus 40 do plus 80 stupňů Celsia. Přečtěte si: Maskování je u nových modelů nutnost, automobilky tak bojují se špiony

Do výbavy maskovacích inženýrů patří také kamuflážní fotografie umístěné na některých částech automobilu, speciální polstrování, které zcela změní tvar interiéru, nebo plastové výlisky, které se připevňují přímo na karoserii.

Technici BMW dokonce neváhají vzít do ruky šroubovák a některé díly namontovat samořeznými šrouby přímo do pechů karoserie. Během několika hodin tak může testovaný model získat úplně jiný design a konkurenci pak nezbývá nic jiného, než čekat na oficiální premiéru na některém z autosalonů. Tam už ale nový vůz prověří do nejmenšího šroubečku. Přečtěte si: Špioni byli v Ženevě opět v akci

Autoři: ,




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Škoda představuje koncept elektromobilu jménem Vision E.
Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterie

Šanghaj je 24milionové město, kde slunce neviděli hodně dlouho. Celé město totiž do pošmourna halí smog. A tak je na tom snad každé město v Číně. Právě tady má...  celý článek

Ferrari 812 Superfast
Autofotka týdne: Nejsilnější ferrari všech dob je v Česku. Stále bez turba

Ferrari letos slaví 70 let od založení. Čím jiným uctít toto výročí než nejvýkonnějším a nejrychlejším dvanáctiválcem v historii? Zatím stále bez turba i bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.