Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Českem se prohání záhadná dodávka. Je to Škoda Transporter?

  17:00aktualizováno  17:00
O plánech Škody na výrobu dodávek se mluví už několik let. Koncem loňského roku na poslední chvíli značka rozhodla o neuvedení na trh druhé generace Škody Roomster, která měla být malou dodávkou. Přesto čtenář iDNES.cz Gabriel Hakulín natočil v revíru testovacích prototypů škodovek záhadné užitkové auto.

V zimním počasí testoval silně maskovaný prototyp s typickou registrační značkou se zelenými znaky a písmenem F na začátku, tyto tabulky jsou známé hlavně z prototypů nových Škodovek.

Může vás zajímat

Potřebujete spolehlivou dodávku? Vyberte si z nabídky všech modelů a značek na Automodul.cz.

První informace o novodobých dodávkách značky Škoda (poslední čistokrevnou dodávkou značky Škoda je legendární 1203) se datují do roku 2013 (zde). Od té doby se plány mohly změnit, v okolí Mladé Boleslavi je však už dlouhou dobu občas k vidění tento záhadný prototyp. Auto přibližně velikosti Volkswagenu Transporter vyrazilo do provozu i letos.

V Česku se objevují vývojové prototypy i dalších značek. Po Praze jezdí maskované mercedesy, kdysi po hlavním městě kroužilo infiniti.

Proporce prototypu na videu jsou na škodovku možná až moc bachraté, ale pod maskováním mohou být speciální panely, které tvary vozu ještě lépe zamaskují. Navíc právě před třemi roky se o užitkovém voze formátu VW Transporter pro Škodovku mluvilo.

Podle spekulací by výroba dodávkovitých škodovek neprobíhala v Česku. Pravděpodobnější je, že by vyjížděly z fabriky v německém Hannoveru, kde se vyrábí užitkové volkswageny. Stejný postup měla Škoda naplánovaný i pro druhou generaci roomsteru. Z výroby v Polsku společně s Volkswagenem Caddy ovšem na poslední chvíli sešlo - více čtěte zde.

Stojí za připomenutí, že šéfem divize VW užitkové vozy je Eckhard Scholz, bývalý člen představenstva mladoboleslavské automobilky zodpovědný za technický vývoj. Ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další divize.

Scholz při svém stěhování z Boleslavi do Hannoveru v roce 2012 prohlásil, že výroba dodávek a pick-upů by měla v příštích letech růst. „Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkových vozů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity,“ řekl v červenci 2012 pro iDNES.cz.





Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.