Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Českem se prohání záhadná dodávka. Je to Škoda Transporter?

  17:00aktualizováno  17:00
O plánech Škody na výrobu dodávek se mluví už několik let. Koncem loňského roku na poslední chvíli značka rozhodla o neuvedení na trh druhé generace Škody Roomster, která měla být malou dodávkou. Přesto čtenář iDNES.cz Gabriel Hakulín natočil v revíru testovacích prototypů škodovek záhadné užitkové auto.

V zimním počasí testoval silně maskovaný prototyp s typickou registrační značkou se zelenými znaky a písmenem F na začátku, tyto tabulky jsou známé hlavně z prototypů nových Škodovek.

Může vás zajímat

Potřebujete spolehlivou dodávku? Vyberte si z nabídky všech modelů a značek na Automodul.cz.

První informace o novodobých dodávkách značky Škoda (poslední čistokrevnou dodávkou značky Škoda je legendární 1203) se datují do roku 2013 (zde). Od té doby se plány mohly změnit, v okolí Mladé Boleslavi je však už dlouhou dobu občas k vidění tento záhadný prototyp. Auto přibližně velikosti Volkswagenu Transporter vyrazilo do provozu i letos.

V Česku se objevují vývojové prototypy i dalších značek. Po Praze jezdí maskované mercedesy, kdysi po hlavním městě kroužilo infiniti.

Proporce prototypu na videu jsou na škodovku možná až moc bachraté, ale pod maskováním mohou být speciální panely, které tvary vozu ještě lépe zamaskují. Navíc právě před třemi roky se o užitkovém voze formátu VW Transporter pro Škodovku mluvilo.

Podle spekulací by výroba dodávkovitých škodovek neprobíhala v Česku. Pravděpodobnější je, že by vyjížděly z fabriky v německém Hannoveru, kde se vyrábí užitkové volkswageny. Stejný postup měla Škoda naplánovaný i pro druhou generaci roomsteru. Z výroby v Polsku společně s Volkswagenem Caddy ovšem na poslední chvíli sešlo - více čtěte zde.

Stojí za připomenutí, že šéfem divize VW užitkové vozy je Eckhard Scholz, bývalý člen představenstva mladoboleslavské automobilky zodpovědný za technický vývoj. Ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další divize.

Scholz při svém stěhování z Boleslavi do Hannoveru v roce 2012 prohlásil, že výroba dodávek a pick-upů by měla v příštích letech růst. „Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkových vozů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity,“ řekl v červenci 2012 pro iDNES.cz.





Nejčtenější

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.