Testovací Mercedes E boural v Praze

Testovací Mercedes E boural v Praze | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Maskovaný testovací mercedes nabourala v Praze tramvaj

  • 42
Už déle než měsíc se po Praze prohánějí zamaskované mercedesy. V neděli navečer za jedním z nich v centru Prahy nedobrzdila tramvaj.

Novou generaci Mercedesu třídy E, kterou automobilka pravděpodobně podrobuje zátěžovým zkouškám na českých silnicích a testům odolnosti vůči pražským řidičům, v neděli 21. prosince mezi pátou a šestou hodinou odpolední nabourala u Masarykova nádraží tramvaj.

"Zamaskovaný mercedes jel od náměstí Republiky ulicí Na Poříčí a zatáčel doprava k Masarykovu nádraží," popisuje situaci redaktor iDNES.cz.

Ján Mikulecký, mluvčí pražské policie, uvádí z policejního protokolu: "Dopravní nehoda tramvaj a osobní auto, bez zranění. Nahlášena byla na linku 158 v 17:30."  "Je to divné, ale já tu k tomu skoro nic nemám.  Určitě ještě nehodu vyšetřujeme."

Testovací Mercedes E boural v Praze

O nic víc se nedozvíme ani z protokolu pražského Dopravního podniku. Jeho tiskový mluvčí Ondřej Pečený cituje ze záznamu: "Mám tu nehodu u Bílé Labutě 17:14 až 17:37. Linka číslo 3 jedoucí do centra s osobním automobilem."

"Nejspíš musel zastavit na přechodu a v tu chvíli do něj zezadu narazila tramvaj, která jela od Florence," říká redaktor iDNES.cz, který nabouraný mercedes potkal.
 
"Stihl jsem auto vyfotit narychlo mobilem, než ho řidič ho odvezl, aby mohly tramvaje projet," popisuje.

Automobilky mají pro testování přísný režim. Žádné zakamuflované auto nemůže zastavit na veřejném místě. A když už zastaví - třeba v případě poruchy - musí ho řidič urychleně zakrýt plachtou, která musí být ve voze vždy připravena. VÍCE O MASKOVÁNÍ AUT ČTĚTE ZDE

"Auto pak zaparkoval před hotelem Atlantic a hned ho přikryl plachtou. Tramvaj mercedesu poškrábala lak a asi mu trochu rozbila zadní světlo." 

Testovací Mercedes E boural v Praze

"Řidič mercedesu byl Čech. Auto mělo benzinový motor," uzavírá redaktor iDNES.cz.

Mercedes-Benz E s kódovým označením W212 se představí v lednu na autosalonu v Detroitu. Zákulisní informace říkají, že prodeje by měly odstartovat v červnu 2009. Podle nepotvrzených informací nové "éčko" testují vývojová centra MBtech, která má německá automobilka v Plzni na Borech a v pražských Stodůlkách.

, ,