Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maso je větším nepřítelem životního prostředí než automobil

aktualizováno 
Jíte maso? Pak jste zodpovědní za produkci obrovského množství skleníkových plynů. Studie japonských expertů ukazuje, že kilogram masa škodí životnímu prostředí více, než automobil, který ujede 250 kilometrů.

Produkce masa silně zatěžuje životní prostředí | foto: Profimedia.cz

Podle výzkumu týmu expertů z Národního institutu zemědělských věd z japonské Tsukuby je produkce hovězího masa velkou zátěží pro životní prostředí. Vědecký tým zkoumal, kolik energie je potřeba k vypěstování jednoho kilogramu hovězího masa a jaký dopad na životní prostředí mají samotná zvířata.

Analýza ukázala, že při vyprodukování jednoho kilogramu hovězího se do ovzduší dostane takové množství skleníkových plynů, které odpovídá 36,4 kilogramům CO2. Tolik plynu vyprodukujete při ujetí 250 kilometrů průměrným evropským vozem.

To ale zdaleka není vše. Vedle dalších odpadů, které putují do půdy, je při produkci jednoho kila masa spotřebováno 169 megajoulů energie. Toto množství by stačilo na to, aby stowattová žárovka svítila nepřetržitě po 20 dní.

Do výzkumu přitom není započítána ještě energie a spotřeba paliv nutná k udržení chodu celé farmy a následné dopravě masa k distribuci. Většina vyprodukovaných skleníkových plynů (metan) pochází přímo ze zažívacího traktu pěstovaných zvířat, více než dvě třetiny spotřebované energie jsou vydány za účelem produkce a přepravy krmiva.

Autoři stude v Japonsku navrhli změny, které mohou snížit dopad pěstování hovězího na životní prostředí asi o 6%. Přitom jak dokazuje švédská studie z roku 2003, přechod k ekologicky šetrnému biozpůsobu pěstování dobytka sníží produkce skleníkových plynů o 40% a spotřebu energie dokonce o 85%.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.