Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MaxiMercedes nebo babyMaybach? Šéfovská třída S nanovo

  17:47aktualizováno  17:47
Moderní design a majestát, takové bylo zadání designérů Mercedesu při navrhování nové třídy S. Designéři se přestali bát hran a výrazných detailů a navrhli moderní a dynamický Mercedes, který dobře maskuje své mamutí míry.

Karoserie s ostřejšími a výraznějšími liniemi, než jaké měl odcházející král všech Mercedesů, působí dynamičtějším dojmem.

Předchůdci ohromovali objemností a rozměry, nové eSko má přeci jen sportovnějšího ducha.

Auto zdobí výrazné designérské prvky, na které nebylo v obřích hmotách předchůdců místo.

Velká maska chladiče, blyštící se chromem a nad ní hrdě vztyčená hvězda s třemi paprsky, do dáli zářící charisma, které nedovoluje přiblížit se než na pár decimetrů. „eSko“ je šéfovská třída se vším všudy.

Záď s jakoby dodatečně přidaným víkem kufru teď v automobilové high society frčí, ten správný výraz dodávají velká světla.

Auto s oblými boky tvarují vyboulené prahy a vysportované lemy podběhů kol, do kterých se  musí vejít sedmnáctipalcová kola. Velký mercedes tak dostal kromě sportovních i lehce barokní tvary.

Mercedes S v číslech

délka 5076 mm
šířka 1871 mm
výška 1473 mm
rozvor 3035 mm
objem kufru

560 l

Pohledově ztratilo "eSko" oproti předchůdci pár kilogramů, přeměření ale ukáže, že o nějaký ten  centimetr povyrostlo. Celé kouzlo je v o 70 milimetrů delším rozvoru vozu.

Vnitřek nabídne vše, co od něj rozmazlený naftový šejk očekává. Moře prostoru, elektroniky a ušlechtilých materiálů. Řidič má před sebou obrovskou kapličku zasahující do poloviny přístrojové desky. V ní našel úkryt mimo jiné barevný displej navigace a palubního počítače. Kokpit je zařízen v minimalistickém duchu, to aby panského řidiče nic nerozptylovalo.

Vše, co nebylo přímo potřeba k jízdě, technici Mercedesu sdružili do komunikačního centra ovládaného z volantu, případně ovladačem na středovém tunelu. Staré časy připomínají klasické ručičkové hodinky s bílým ciferníkem a chromovým hranatým rámečkem uprostřed přístrojové desky. Oproti Mercedesu S mířícímu po sedmi letech věrných služeb do penze má nová generace více místa pro cestující, je prostornější a komfortnější.

Technické lahůdky, které nové eSko nabízí? Například aktivní tempomat, udržující konstantní  vzdálenost od předchozího auta, fungující v rozsahu 0 až 200 km/h. Počítač přesně odhadující  z nespočtu senzorů tu pravou brzdnou sílu.

Systém Pre-Safe, který umí věštit... vlastně odhadnout rizikovou situaci. Když systém vycítí nebezpečí, které by mohlo ohrozit posádku, zavře všechna okna, přitáhne bezpečnostní pásy a nafoukne bočnice sedadel, ty pak lépe drží těla cestujících. A například i sedadla, která umí vyhřívat nebo odvětrávat záda a sedací partie a zároveň je masírovat.

Řidičovi pomáhají druhé oči nočního vidění. Obraz, který infračervené paprsky vyčtou v dáli před autem, je promítán na displej. Řidič tak „vidí“ až o 150 metrů dál, než by viděl s  obyčejnými světly.

Pro řadu S Mercedes připravil čtyři motory, tři z nich znala už předchozí generace,  šestiválcový diesel je nový. Pro všechny verze je k dispozici automatická sedmistupňová  převodovka 7G-tronic a pneumatické odpružení s režimy comfort a sport, který při rychlostech nad 120 km/h sníží podvozek o 20 milimetrů.

Za příplatek pak bude lahůdka v podobě podvozku, který se sám průběžně přizpůsobuje jízdě. Nový Mercedes třídy S startuje na ceně 2 150 tisíc korun.

Motory Mercedesu třídy S

S 320 CDI: V6, výkon 173 kW, max. krouticí moment 540 Nm, spotřeba 8,3 litrů nafty na 100 km
S 350: V6, výkon 200 kW, max. krouticí moment 350 Nm, spotřeba 10,1 litrů benzinu na 100 km
S 500: V8, výkon 285 kW, max. krouticí moment 530 Nm, spotřeba 11,7 litrů benzinu na 100 km
S 600: V12, výkon 380 kW, max. krouticí moment 830 Nm, spotřeba 14,3 litrů benzinu na 100 km

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.