Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkolepé kupé značky Maybach vypadá úchvatně, ale je to jen studie

aktualizováno 
Kdyby takto vypadaly maybachy, které se před lety pokoušely konkurovat rollsům, možná by nedospěly k neslavnému konci.

Rozpačitý nemastný neslaný design maybachů novodobé éry měl daleko k sošné majestátnosti rolls-royců. Možná i proto o ně klientela neměla zájem.

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy. Pod značkou Mercedes-Maybach se ovšem představuje úžasný koncept. Velké kupé jménem Vision 6 se promenovalo na přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach.

Maybach Exelero

Maybach Exelero

Mercedes-Maybach Vision 6

Mercedes-Maybach Vision 6

Nový velkolepý koncept znalcům připomene neméně úchvatný koncept Exelero, který ohromil svět před dlouhými jedenácti lety (prohlédněte si ho zde).

Studie opulentního sebevědomého kupé je zhmotněním elegance a luxusu. Patří k nejparádnějším letošním konceptům.

Snové kupé je obrovité, na délku má 5,7 metru a široké je 2,1 metru. Neopakovatelný dojem velikosti podtrhuje přikrčená silueta, střecha se klene do maximálních 1 328 milimetrů nad zem. Vše pak korunují kola, která mají průměr 24 palců.

Nechybí racčí křídla vzhůru otevíraných dveří, což je specialita, pro kterou obdivujeme mercedesy už od dob bájného 300 SL. Tvůrci sami uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti.

Fotogalerie

Tým šéfdesignéra Daimleru Gordena Wagenera navrhl kupé jako nóbl jachtu. Design exteriéru snoubí odkazy na minulost s modernou, třeba zrcátka nahradily kamery. Kupé ladných tvarů ukrývá futuristický interiér pro 2+2 cestující. Řidiči je mimo jiné k dispozici průhledový head-up displej, který pokrývá celé čelní sklo. Velký displej pokrývá také celou šířku přístrojovky. Některé funkce může posádka ovládat gesty.

Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW, který na baterky ukryté v podlaze (kapacita 80 kWh) ujede podle propočtů přes 500 kilometrů. Speciální rychlonabíječkou se dá baterka nabít na 100 kilometrů jízdy za pět minut. Dobíjení je možné také z domácí zásuvky, ale třeba i bezdrátově indukcí. Architektura pohonu využívá čtyři malé elektromotory u každého z kol, koncept má tedy pohon 4x4.

Maximální rychlost 250 km/h je omezená elektronicky. Z nuly na stovku vystřelí Vision 6 pod čtyři sekundy.





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.