Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkolepé kupé značky Maybach vypadá úchvatně, ale je to jen studie

aktualizováno 
Kdyby takto vypadaly maybachy, které se před lety pokoušely konkurovat rollsům, možná by nedospěly k neslavnému konci.

Rozpačitý nemastný neslaný design maybachů novodobé éry měl daleko k sošné majestátnosti rolls-royců. Možná i proto o ně klientela neměla zájem.

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy. Pod značkou Mercedes-Maybach se ovšem představuje úžasný koncept. Velké kupé jménem Vision 6 se promenovalo na přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach.

Maybach Exelero

Maybach Exelero

Mercedes-Maybach Vision 6

Mercedes-Maybach Vision 6

Nový velkolepý koncept znalcům připomene neméně úchvatný koncept Exelero, který ohromil svět před dlouhými jedenácti lety (prohlédněte si ho zde).

Studie opulentního sebevědomého kupé je zhmotněním elegance a luxusu. Patří k nejparádnějším letošním konceptům.

Snové kupé je obrovité, na délku má 5,7 metru a široké je 2,1 metru. Neopakovatelný dojem velikosti podtrhuje přikrčená silueta, střecha se klene do maximálních 1 328 milimetrů nad zem. Vše pak korunují kola, která mají průměr 24 palců.

Nechybí racčí křídla vzhůru otevíraných dveří, což je specialita, pro kterou obdivujeme mercedesy už od dob bájného 300 SL. Tvůrci sami uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti.

Fotogalerie

Tým šéfdesignéra Daimleru Gordena Wagenera navrhl kupé jako nóbl jachtu. Design exteriéru snoubí odkazy na minulost s modernou, třeba zrcátka nahradily kamery. Kupé ladných tvarů ukrývá futuristický interiér pro 2+2 cestující. Řidiči je mimo jiné k dispozici průhledový head-up displej, který pokrývá celé čelní sklo. Velký displej pokrývá také celou šířku přístrojovky. Některé funkce může posádka ovládat gesty.

Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW, který na baterky ukryté v podlaze (kapacita 80 kWh) ujede podle propočtů přes 500 kilometrů. Speciální rychlonabíječkou se dá baterka nabít na 100 kilometrů jízdy za pět minut. Dobíjení je možné také z domácí zásuvky, ale třeba i bezdrátově indukcí. Architektura pohonu využívá čtyři malé elektromotory u každého z kol, koncept má tedy pohon 4x4.

Maximální rychlost 250 km/h je omezená elektronicky. Z nuly na stovku vystřelí Vision 6 pod čtyři sekundy.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.